Články
Videá
Galérie

ATLAS.SK: Streda, 23.8.2017
meniny má Filip

Cactus, ktorý aj keď občas pichá, si vás omotá

9.8.2017 | Testy

Čo to je

Citroën C4 Cactus je veľmi dôležitým autom pre Citroën, jeho predaje z neho robia takú malú hviezdu, ktorú priebežne automobilka vylepšuje. Poslednou „aktualizáciou" je víťazná kombinácia mnohých produktov z dielní PSA.

 
Zdroj: autor
 Nestratí sa ani mimo ciest
Prepĺňaná 1,2ka s automatickou 6-stupňovou prevodovkou. Sklamanie hneď na začiatok? Spojený gauč namiesto predných sedadiel, ktorý poznáme z verzie s robotizovanou 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, je preč. Škoda, pre nás išlo o jeden z najsilnejších argumentov auta a peknou spomienkou na minulosť.

 
Zdroj: autor
 Gauč je preč. nahradil ho dobrý automat
Ako to jazdí?

S podvozkom Citroën ešte stále nečaroval, záleží od veľkosti kolies, no naše „nové" auto sa správalo na 17-palcových diskoch pomerne komfortne, problémy stále robia ostré nerovnosti - tu si Cactus občas rád klasicky buchne.

 
Zdroj: autor
 
 

Dôležitá novinka - motor s automatickou prevodovkou je bezchybná dvojka. Tak, ako očarila v iných modeloch, je to skutočne víťazná kombinácia. Priemerná spotreba v okolí 6 litrov poteší, no komfort dobrej automatickej prevodovky dramaticky mení pohodu za volantom.

 
Zdroj: autor
 Nový joystick na palube
Na testovacích autách ale moderné prevodovky občas trpia, každý týždeň je za volantom iný vodič, alebo aj vodiči a tak sa prevodovka darmo učí. Vzhľadom na skromný objem sa nám zdalo, že občas zbytočne podraďuje napríklad pri dojazde do križovatky a následnej akcelerácii, ako keby nechcela využiť dostatočný krútiaci moment.

 
Zdroj: autor
 Sedadlá sú pohodlné aj na dlhšie cesty, panoramatická strecha poteší najmä cestujúcich vzadu
Čo je na tom zaujímavé

Na Cactuse je zaujímavý najmä vzhľad, no nám sa páči aj prevedenie interiéru a veľa praktických úložných priestorov. V interiéri je síce cítiť cenu vozidla, ale treba pochváliť - ako sa s tým dizajnéri vyrovnali. Plasty v interiéri nie sú iba na ozdobu, ale sú tvarované tak, aby sa takmer všade dala odložiť väčšia či menšia drobnosť.

 
Zdroj: autor
 Plast sá dá dobre tvarovať
Vďaka istej jednoduchosti (v pozitívnom zmysle) je interiér naozaj atraktívnym miestom, ktoré dokáže osloviť aj náročnejších potenciálnych majiteľov. Najmä pri zvolení dobrých poťahov a exteriérovej farby.

 
Zdroj: autor
 Na rovinu - chýba nám tu (rovina)
Čo sa nepodarilo

K úplnej spokojnosti nám chýba možnosť sklopenia zadných sedadiel do roviny s batožinovým priestorom (kde ale poteší možnosť plnohodnotnej rezervy pod podlahou) a rýchlejší multimediálny systém. Absencia manuálnych ovládacích prvkov najmä v týchto horúcich týždňoch občas vedela pripraviť horúce chvíľky za volantom snažiac sa o reguláciu teplôt klimatizácie za jazdy.

 
Zdroj: autor
 Plnohodnotná rezerva sa môže zísť
Záver

Cactus s novým a rýchlym automatom opäť získal argument pre kúpu. Pokiaľ máte radi podobne zvýšené autá a dizajn je pre vás dôležitý, Cactus ponúka veľmi sympatickú alternatívu k „prémiovejším" značkám.

 
Zdroj: autor
 Traja si tu miesto nájdu


Motor

Palivo

benzín

Valce

3

Zdvihovýobjem (cm3)

1 199

Prevodovka

Automatická 6-stupňová

Poháňanánáprava

predná

Výkon

Najvyššívýkon (kW/k )

81 / 110 pri 5 500

Krútiacimoment (Nm)

205 pri 1 750ot./min.

Maximálnarýchlosť (km/h)

188

Akceleráciaz 0 na 100 km/h

9,7

Spotreba

Udávanávýrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)

6,5 / 4,3 / 5,1

Rozmery

Dĺžka/šírka/výška// rázvor (mm)

4 158 / 1 729 / 1 480 // 2595

Batožinovýpriestor (l):

348

Objempalivovej nádrže (l):

50

Prevádzkováhmotnosť (kg)

1 205

Ceny

Cenazákladného modelu s rovnakou motorizáciou v deň zverejnenia testu

15 390,- €

Základnácena testovanej verzie (PureTech 110 EAT6 Shine)

17 090,- €

 

Autor: Andrej Ježo

 

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.