Články
Videá
Galérie

ATLAS.SK: Streda, 23.8.2017
meniny má Filip

TEST: Mazda3 2,0 Skyactiv-G – Fanúšik konformista

9.6.2017 | Testy

Mazda3 sedan jazdila aj pred faceliftom dobre. Teraz však prišiel facelift a s ním aj jedna zaujímavá nová technológia. Ako vplýva na sedan s motorom 2,0 Skyactiv-G?

Vždy sa tešíme, keď sa nám do redakcie dostane nejaká Mazda3. Testovali sme doteraz verzie Mazda3 s motorom 1,5 Skyactiv-G, s motorom 2,0 Skyactiv-G ako sedan aj ako hatchback. Model však odvtedy prešiel faceliftom a my sme si posvietili na to, čo vlastne priniesol. V našom prípade sme skúmali Mazda3 sedan.

 
 Mazda3 2,0 Skyactiv-G 120 sedan


Vizuálne zmeny po facelifte nie sú veľké - klasicky bola upravená predná maska a svetlá a to je v princípe všetko. To však nevadí, pretože Mazda3 bola aj je stále pekným autom, čo podčiarkuje aj dobrá farba testovaného auta.

Interiér, priestor a výbava

Vnútro Mazdy3 pôsobí tiež príjemne a väčšinou kvalitne. Dizajn je vhodným kompromisom medzi zaujímavými tvarmi a dobrou ergonómiou. Nájdete tu množstvo mäkkého plastu a mierne tvrdšie predné sedadlá sú veľmi dobrým kompromisom medzi držaním v zákrutách a pohodlím cestovania.

 
 Mazda3 2,0 Skyactiv-G 120 sedan


Po facelifte boli mierne upravené aj budíky, no malý tachometer v rohu otáčkomeru zostal zachovaný.

V hornej časti palubnej dosky nájdete display infotainment systému, ktorý je ovládate dotykom (keď auto stojí) alebo otočným ovládačom v stredovej konzole. My sme preferovali práve „koliesko".

 
 Mazda3 2,0 Skyactiv-G 120 sedan


Pod nastavovaním kúrenia a klimatizácie nájdete (v závislosti od výbavy) aj CD mechaniku. Pod ňou je odkladací priestor na telefón. Za radiacou pákou si môžete odložiť dva poháre, pričom vďaka hĺbke držiakov vám nebudú zavadzať pri radení. Klasická mechanická ručná brzda bola po facelifte nahradená tlačítkovou.

 
 Mazda3 2,0 Skyactiv-G 120 sedan


Čo sa priestoru na zadných sedadlách týka, približne 180 cm vysoký človek si za seba posadí s rezervou na nohy približne 5 cm a približne 3 cm na hlavu. Batožinový priestor má objem rozumných 419 litrov, no musíte si dať pri jeho zatváraní pozor na pánty, hoci do priestoru zasahujú menej ako by mohli.

Motor, prevodovka a jazda

Náš sedan mal pod kapotou 2,0 litrový atmosférický benzínový štvorvalec s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 210 Nm. Jeho špecifikom je vysoký kompresný pomer (až 14:1). Motor je kombinovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies.

 
 Mazda3 2,0 Skyactiv-G 120 sedan


Facelift priniesol aj výkonnejšiu 163 koňovú verziu dvojlitra, ktorá bola doteraz dostupná len hatchbackom. Ani táto slabšia verzia však nie je na zahodenie. Mazda sa stále drží benzínových motorov bez turba a mnoho zákazníkom sa to práve takto páči. Okrem toho v USA patrili autá výrobcu medzi tie, ktoré sa reálnou spotrebou najviac blížili udávaným údajom.

Na Mazde3 je cítiť, že sa výrobca snažil auto prispôsobiť ľuďom, ktorí skutočne radi šoférujú. Napríklad pedále sú rozmiestnené dobre aj pre techniku heel and toe. Hoci výrobca uvádza akceleráciu na stovku za 8,8 sekundy, pre dobrú akceleráciu by ste mali využívať vyššie otáčky.

 
 Mazda3 2,0 Skyactiv-G 120 sedan


Vďaka presnému, hoci o niečo tuhšiemu radeniu, je radosť hýbať pákou. Sprevodovanie by sme označili za rozumné, hoci asistent radenia by na otáčkomeri najradšej videl 1200 otáčok, na čo sme však nemali srdce.

V meste sa nám podarilo jazdiť za 6,5 l/100 km pri priemernej rýchlosti 30 km/h. Pri 110 km/h to bolo 5,2 l/100 km a pri 130 km/h 6,8 l/100 km. Mimo mesto si trojka vystačila so 4,9 l/100 km pri priemernej rýchlosti 70 km/h.

 
 Mazda3 2,0 Skyactiv-G 120 sedan


Najväčší rozdiel oproti autu pred faceliftom sa udial u jazdných vlastností. Už aj tak schopné auto sa citeľne posunulo vyššie aj vďaka systému menom G-Vectoring. Ten síce nerozdeľuje aktívne krútiaci moment ani neovláda diferenciál ale namiesto toho reguluje pri točení volantom krútiaci moment motora. Tým zlepšuje trakciu poháňaných kolies. Systém je štandardný pre všetky Mazdy3 po facelifte.

Aj samotný mechanický podvozok je však veľmi dobrý, čo sa týka odhlučnenia aj pohodlia pruženia. Na limite trakcie sa auto správa neutrálne a nielen vďaka príjemnému riadeniu si viete jazdu užiť.

 
 Mazda3 2,0 Skyactiv-G 120 sedan


Záver

Facelift Mazda3 sedan priniesol drobné, no väčšinou vítané zmeny. Stále tu však nájdete pekný a dostatočne priestranný interiér. Jazdné vlastnosti sa mierne zlepšili a spotreba zostala zachovaná. Ak hľadáte zaujímavý malý sedan, ktorý jazdí dobre a viete sa na ňom aj zabaviť, Mazda3 bude pre vás ako stvorená.



Motor

Palivobenzín
Valce4
Zdvihový objem (cm3)1 998
Prevodovkamanuálna šesťstupňová
Poháňaná nápravapredná
Výkon
Najvyšší výkon (kW/k )88 / 120 pri 6 000
Krútiaci moment (Nm)

210 pri 4 000 ot./min.

Maximálna rýchlosť (km/h)198
Akcelerácia z 0 na 100 km/h8,8
Spotreba
Udávaná výrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)6,5 / 4,3 / 5,1
Rozmery
Dĺžka/šírka/výška // rázvor (mm)4 465 / 2 053 / 1 450 // 2700
Batožinový priestor (l):419
Objem palivovej nádrže (l):

51

Pohotovostná hmotnosť (kg)1 210
Ceny
Cena základného modelu s rovnakou motorizáciou v deň zverejnenia testu17 290,- €
Základná cena testovanej verzie (2,0 Skyactiv-G 120 Revolution)

20 390,- €



Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.