Články
Videá
Galérie

ATLAS.SK: Streda, 23.8.2017
meniny má Filip

TEST: Toyota ProAce Verso L1 2,0 D-4D – Mega MPV

15.5.2017 | Testy

Nová generácia Toyoty ProAce je tu, civilnejšia a lepšie vybavená ako predtým. Skúsili sme si osobnú verziu Verso L1 s motorom 2,0 D-4D.

Nová trojica úžitkových súrodencov Peugeot Traveller, Citroën Spacetourer a Toyota ProAce využíva spoločnú podvozkovú platformu EMP2, ktorú nájdete napríklad aj v Peugeote 308. Hoci to znie netradične, postaviť dodávku na podvozku osobného auta má veľa výhod.

 
 Toyota ProAce Verso L1 2,0 D-4D


Hoci nehrá u dodávok ich vzhľad takú dôležitú úlohu, ProAce vyzerá podľa nás pekne. Páčila sa nám aj pre Toyotu špecifická maska aj zaujímavé kolesá.

Interiér, priestor a výbava

Naša verzia L1 obsahuje 8 miest na sedenie: 2 vpredu, 3 v strede a 3 vzadu. Pohodlné sedadlo vodič aj spolujazdca majú k dispozícii aj samostatnú lakťovú opierku. Núdza nie je ani o odkladacie priestory, pričom v strede palubnej dosky nájdete pod ovládaním kúrenia jeden ako ušitý na telefón, spolu s USB konektorom.

 
 Toyota ProAce Verso L1 2,0 D-4D


Pri pohľade na budíky aj ovládacie prvky je prepojenie s koncernom PSA očividné. Rovnako aj infotainment systém nám bol známy z vozov Peugeot a Citroen. Celkovo sme mali pocit, že ProAce je viac francúzsky, ako japonský.

To však v mnohých prípadoch znamená aj pozitíva. Napríklad infotainment systém disponuje otočným ovládaním hlasitosti, ktoré by sme radi videli aj v iných Toyotách. Infotainmentu by sme však vytkli niekedy dlhšiu reakciu na dotyk a veľmi dlhý čas potrebný na zdvihnutie hovoru cez bluetooth. Inak nám systém vyhovoval.

 
 Toyota ProAce Verso L1 2,0 D-4D


V interiéri nenájdete jediný kus obnaženého plechu a máte pocit, ako by ste sedeli vo veľkom MPV, nie v dodávke. Väčšina cestujúcich má k dispozícii držiaky na poháre a na strope nájdete vlastné výduchy kúrenia s nezávislým nastavením, dokonca aj s vlastnými svetlami. Cestujúci v druhom rade môžu mať k dispozícii aj dva výklopné stolíky.

 
 Toyota ProAce Verso L1 2,0 D-4D


Operadlá sedadiel viete jednoducho páčkou sklopiť (vrátane sedadla spolujazdca). Sedadlá v druhom a treťom rade viete posúvať dopredu a dozadu a v prípade potreby ich môžete jednoducho vybrať z auta.

 
 Toyota ProAce Verso L1 2,0 D-4D


V kufri nájdete malé plato, ktoré unesie aj batožinu. Naša verzia L1 má na dlhší výlet s plne obsadeným autom relatívne malý kufor (655 l). Ak však chcete, viete si zvoliť dlhšiu verziu L2 s dva krát tak veľkým kufrom (1237 l). Pre lepšie nakladanie viete samostatne otvoriť aj sklo veka batožinového priestoru.

 
 Toyota ProAce Verso L1 2,0 D-4D


Už základná výbava ProAce je bohatá. Nájdete tu napríklad sledovanie únavy vodiča, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, dažďový a svetelný senzor, automaticky stmavované vnútorné spätné zrkadlo, automatickú klimatizáciu či infotainment so 7 palcovým dotykovým displejom. Priplatiť si viete aj za head-up displej.

Z bezpečnostných systémov si môžete vybrať predkolízny systém, automatické diaľkové svetlá, upozornenie na opustenie jazdného pruhu či rozpoznanie dopravných značiek. Ak je bezpečnosť vašou prioritou, Toyota ProAce získala maximálne hodnotenie 5 hviezdičiek v crash testoch Euro NCAP.

Motor, prevodovka a jazda

Pod kapotou testovanej Toyoty ProAce sme mali 2,0 litrový naftový štvorvalec z dielne PSA s výkonom 110 kW (150 k) a krútiacim momentom 370 Nm.. Verziu L1 je možné kombinovať len so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies, u kratšej verzie City máte k dispozícii aj šesťstupňový automat a ďalších 30 Nm navyše.

 
 Toyota ProAce Verso L1 2,0 D-4D


Dvojliter je najvýkonnejším motorom v ponuke a nielen prázdny ProAce je svižné auto, dokonca svižnejšie ako mnohé osobné autá. Na stovku to zvláda za 11 sekúnd a motor viete použiť už od 1100 otáčok. Chválime aj dobrý štart / stop systém, ktorý dokáže motor vypnúť už od 20 km/h nižšie.

Radenie šesťstupnového manuálu je mierne nepresné a gumené, no páka ide ľahko a je umiestnená na dosah, na palubnej doske. Sprevodovanie je rozumné a nikdy sme necítili, že by motor nebol pri cestovných rýchlostiach v optimálnom pásme otáčok.

 
 Toyota ProAce Verso L1 2,0 D-4D


Čo sa spotreby týka, v meste sa nám podarilo jazdiť za 6,7 l/100 km pri priemernej rýchlosti 32 km/h. Na diaľnici pri 110 km/h to bolo 6,4 l/100 km a pri 130 km/h 7,7 l/100 km. Mimo mesto sme namerali 5,4 l/100 km pri priemernej rýchlosti 71 km/h.

Toyota ProAce je vhodná aj na dlhšie cestovanie, pretože je jednou z najpohodlnejších a najlepšie spracovaných dodávok, aké sme doteraz vyskúšali. Počas celého testu sa ani na rozbitých cestách neozval v interiéri jediný pazvuk a nielen odhlučnenie je na úrovni osobného auta.

 
 Toyota ProAce Verso L1 2,0 D-4D


Ďalšou z výhod platformy spoločnej s osobnými autami sú jazdné vlastnosti. Pruženie je príjemne mäkké a ProAce nevadí ani športovejšia jazdy. Po chvíli sme takmer zabudli, že sedíme v dodávke. Sériovo montované tlmiče s variabilným odpružením majú za úlohu automaticky udržať zadnú časť auta v správnej výške v závislosti od naloženého nákladu.

 

Záver

Toyota ProAce Verso je osobná dodávka, ktorá je pohodlná, tichá, úsporná aj bezpečná. Jazdné vlastností aj interiér sú porovnateľné s osobnými MPV, rovnaké platí aj o akcelerácii a bezpečnosti. Ak hľadáte dodávku vlastnosťami čo najbližšie osobnému autu, výberom Toyoty ProAce určite chybu nespravíte.

Spaľovací motor
Palivonafta
Valce4
Zdvihový objem (cm3)1 997
Prevodovka
šesťstupňová manuálna
Poháňaná nápravapredná
Výkon
Najvyšší výkon (kW/k)110 kW / 150 k
pri 4000 ot./min
Krútiaci moment (Nm)370 Nm
pri 2000 ot./min.
Maximálna rýchlosť (km/h)

170 km/h

Akcelerácia z 0 na 100 km/h11,0 s
Spotreba
Udávaná výrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)

-,- / -,- / 5,6

Rozmery
Dĺžka / šírka (so zrkadlami) / výška // rázvor (mm)


4 956 / 1 920 / 1 890 / 3275

Batožinový priestor (l):655
Objem palivovej nádrže (l):69
Nejvyššiia technicky přípustná hmotnosť (kg)3 100
Ceny
Cena základného modelu s testovanou motorizáciou s dph v deň zverejnenia testu

37 160,- €



Základná cena testovanej verzie (L1 2,0 D-4D Active)



37 850,- €



Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.