Články
Videá
Galérie

ATLAS.SK: Pondelok, 22.5.2017
meniny má Júlia, Juliana

TEST: Mercedes-Benz E400 4matic kupé – Balistická elegancia

27.4.2017 | Testy

Páči sa vám aktuálna generácia Mercedesu-Benz triedy E ale sedan je príliš nudný? Čo tak E kupé? My sme mali možnosť vyskúšať jeho momentálne najvýkonnejšiu verziu s benzínovým V6 turbo motorom a pohonom všetkých kolies.

Ak je pre vás dizajn na prvom mieste, zrejme poškuľujete aj po aute typu kupé. Aj tu pre vás má Mercedes-Benz niekoľko zaujímavých modelov. Napríklad kupé triedy E, v našom prípade E400.

Mercedes-Benz E400 4matic kupé


Trieda E kupé sa nesie v podobne elegantnom duchu, ako jeho väčší aj menší súrodenci. Má však aj svoje unikátne riešenia. Naša AMG line mala okrem spojlera, difúzora a chrómových prvkov aj 20 palcové kolesá. Možností prispôsobenia si vzhľadu auta podľa seba je však mnoho - podľa cenníka asi tak 20 strán.

Mercedes-Benz E400 4matic kupé


Tradičným prvkom u E kupé je malé fixné sklo vzadu na bočnej časti auta. Vďaka nemu je možné zvyšné dve sklá stiahnuť a blysnúť sa efektným profilom - E kupé totiž nemá B stĺpik.

Interiér, priestor a výbava

Vnútro E kupé nám už bolo z veľkej časti známe zo sedanu Mercedes-Benz E350d. Samé príjemné materiály a kvalitné spracovanie. Pre lepšiu atmosféru si farbu podsvietenia interiéru môžete zvoliť prakticky ľubovoľnú, takmer z celého farebného spektra.

 
Mercedes-Benz E400 4matic kupé


Nechýba ani veľký displej plynule prechádzajúci od budíkov až k displeju infotainmentu. Ten ovládate okrem otočného ovládača s touchpadom medzi sedadlami aj dvoma malými touchpadmi na volante.

Príplatkové predné sedadlá si viete nastaviť vo všetkých možných aj nemožných smeroch. Poloha za volantom je veľmi dobrá a aby sa vám ľahšie vpredu pripútavalo, spoza sedadla sa za vami načiahne špeciálny podávač. Vyhrievanie predného sedadla nekončí samotným sedadlom. Príjemne sa okrem povrchu sedadla zohrieva aj lakťová opierka na dverách aj opierka na stredovej konzole.

 
Mercedes-Benz E400 4matic kupé


Napriek tomu, že od tohto typu karosérie málokto očakáva priestor, na zadných sedadlách E kupé to nevyzerá vôbec zle. Približne 180 cm vysoký človek sa tam zmestí síce tesne, no nemal by tam problém vydržať ani relatívne dlhú cestu. U nášho auta pomáhal aj vzdušný pocit dosiahnutý veľkým strešným oknom. Škoda len, že si zadné okná nevedia stiahnuť priamo zadní pasažieri.

 
Mercedes-Benz E400 4matic kupé


Dostatočný je aj kufor - batožinový priestor má objem 425 litrov a zadné sedadlá viete odomknúť priamo z kufra. Sklopiť ich však musíte sami. Pod dnom nájdete odkladací priestor s tradičnou skladacou prepravkou.

 
Mercedes-Benz E400 4matic kupé


Núdzu o príplatkovú výbavu mať nebudete. Nájdete v nej napríklad systém identifikácie chodcov, ktorý vidí aj tých, čo sa chystajú vstúpiť na cestu a upozorní vás na nich. Systém čítania dopravných značiek zas dokáže automaticky spomaliť na práve povolenú rýchlosť. Naše auto malo aj efektný farebný head-up display a systém kamier, ktorý vám pomôže vďaka pohľadu z vtáčej perspektívy zaparkovať. Vďaka výbornému odhlučneniu a čiastočne autonómnemu systému tempomatu vás ani dlhá cesta tak nevyčerpá. Zvládne za vás čiastočne aj zápchu.

Motor, prevodovka a jazda

Nám robil najväčšiu radosť z celého auta práve motor - 3,0 litrový dvojito preplňované benzínové V6 s výkonom 245 kW (333 k) a krútiacim momentom 480 Nm. Kombinovaný je výlučne s deväťstupňovým automatom s meničom krútiaceho momentu a permanentným pohonom všetkých kolies.

 
Mercedes-Benz E400 4matic kupé


Ak chcete ohúriť posádku, najefektnejšie to urobíte akceleráciou z pokoja. Vypnúť štart / stop, nastaviť ostro na plyn reagujúci režim Sport a po stlačení plynu vás E400 poriadne zatlačí do sedadla. Ako balistická strela. Na stovku sa dopracuje za svižných 5,3 sekundy a vďaka pohonu všetkých kolies sa k tomuto času priblížite aj na mokrom povrchu. Užívali sme si aj príjemný zvuk motora.

Deväťstupňový automat radí nepozorovane, aj v sekvenčnom režime, a pohnutie sa z križovatky je plynulé alebo (ak chcete) aj ostré. Vďaka mnohým stupňom dokáže otáčky motora na diaľnici udržať na nízkej úrovni, čo vedie k nižšej spotrebe.

 
Mercedes-Benz E400 4matic kupé


V meste sa nám podarilo jazdiť za 10,9 l/100 km pri priemernej rýchlosti 30 km/h. Pri 110 km/h to bolo 7,8 l/100 km a pri 130 km/h 8,9 l/100 km. Mimo mesto sa spotreba pohybovala na úrovni 6,8 l/100 km pri priemernej rýchlosti 68 km/h.

Elektronika vás bude vo väčšine jazdných režimov poctivo strážiť (niekedy až príliš). Vyberte si však režim Sport+ a môžete sa aj poriadne zabaviť. Auto drží v zákrutách na kvalitnej ceste stopu presne podľa vašich predstáv aj pri vyššej rýchlosti. E400 za to vďačí aj adaptívnym tlmičom v kombinácii so vzduchovými pružinami. Jemné nerovnosti tlmí výborne no u väčších môžno niekedy počuť rany do karosérie. Dôvodom sú nielen nekvalitné cesty ale aj veľké kolesá, na čo upozorňuje v cenníku aj samotná automobilka.

 
Mercedes-Benz E400 4matic kupé


 

Záver

Mercedes-Benz E400 kupé je elegantné, pohodlné a rýchle auto. Spotreba je úmerná výkonu a jazdné vlastnosti ukážkové. Ponuka bezpečnostných systémov a príplatkovej výbavy je obrovská a limitom je len váš rozpočet. Ak teda hľadáte všestranné reprezentatívne auto, E kupé sa oplatí zaradiť do užšieho výberu.

Spaľovací motor
Palivobenzín
ValceV6
Zdvihový objem (cm3)2 996
Prevodovka
automatická deväťstupňová
Poháňaná nápravapredná a zadná
Výkon
Najvyšší výkon (kW/k)245 kW / 333 k
pri 6000 ot./min
Krútiaci moment (Nm)480 Nm
pri 1600 až 4000 ot./min.
Maximálna rýchlosť (km/h)

250 km/h

Akcelerácia z 0 na 100 km/h5,3 s
Spotreba
Udávaná výrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)

11,2 / 6,7 / 8,4

Rozmery
Dĺžka / šírka (so zrkadlami) / výška (mm)

3 915 / 1 735 / 1 230

Batožinový priestor (l):425
Objem palivovej nádrže (l):66
Prevádzková hmotnosť (kg)1 655
Ceny
Cena základného modelu s testovanou motorizáciou s dph v deň zverejnenia testu

64 602,- €



Základná cena testovanej verzie (E400 4matic kupé )



64 602,- €



Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.