Články
Videá
Galérie

ATLAS.SK: Piatok, 28.7.2017
meniny má Krištof

PRVÁ JAZDA: Nový Seat Ateca boduje nielen priestorom

22.6.2016 | Testy

Historicky prvé SUV značky Seat nás príjemne prekvapilo. Ponúka veľa priestoru aj dobré jazdné vlastnosti. To však nie je všetko.

Modulárna platforma MQB koncernu Volkswagen si nachádza miesto v stále viac a viac modeloch. Využíva ju aj Octavia, Golf či nový Tiguan a nájdete ju aj v budúcej generácii Škody Yeti a novej Škode Kodiaq. My sme mali šancu vyskúšať si ďalšie auto využívajúce túto platformu - historicky prvé SUV španielskej automobilky Seat menom Ateca.

 
 Seat Ateca


Hoci je Ateca je 4 364 mm dlhá (kratšia ako Tiguan), priestor na zadných sedadlách je obdivuhodný. Približne 180 cm vysoký človek si za seba sadne s rezervou na nohy pokojne aj 15 centimetrov a na hlavu nám zostalo ešte 10 centimetrov. Dokonca sme si pohodlne preložili nohy. Veľkorysý priestor je dosiahnutý aj nižšie umiestneným zadným sedadlom. Príjemne nás prekvapil aj batožinový priestor, ktorý s objemom 510 litrov vystačil na batožinu štvorčlennej posádky.

 
 Seat Ateca


Ponúkaná výbava je pestrá. Viete si priplatiť napríklad za farebné podsvietenie dverí či nápis Ateca svietiaci zvonka na zem. Nechýba bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu a GPS anténa či sofistikovaný 3D pohľad na auto vytvorený pomocou štyroch kamier. Tá zadná ma dokonca vlastný ostrekovač. Priplatiť si môžete aj za otváranie batožinového priestoru pomocou pohybu nohy pod nárazníkom. Adaptívny tempomat v kombinácii s DSG prevodovkou zas dokáže auto sám posúvať v zápche a pri cúvaní dá na autá prichádzajúce z boku pozor systém Rear Cross Trafic Alert. V štandardnej výbave nájdete okrem iného aj systém Front Assist, ktorý dokáže zabrániť kolíziám v nízkej rýchlosti.

Ako to jazdí

Prvú verziu, ktorú sme si z ponuky motorov Atecy vyskúšali, bola benzínová 1,4 TSI 150 ACT s vypínaním valcov, manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies. Váži len 1 359 kilogramov, čo pri výkone 110 kW / 150 k znamená akceleráciu na stovku za 8,5 sekundy. Výrobca uvádza priemernú spotrebu 5,3 l/100 km.

 
 Seat Ateca


Jazda s 1,4 TSI je príjemná a my by sme zrejme volili presne túto kombináciu pohonu, motora a prevodovky. Dynamika je príjemná aj so štvorčlennou posádkou a plným kufrom, pretože v porovnaní s Leonom je Ateca len o 70 kg ťažšia. Na jazdných vlastnostiach sa vyššia svetlá výška prakticky neprejavila a v zákrutách sa s týmto SUV zabavíte podobne ako s Leonom. Neutrpelo ani pohodlie pruženia.

Krátko sme si vyskúšali aj verziu 2,0 TDI 140 kW / 190 k so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies 4drive. Stovku zvládne táto Ateca za 7,5 sekundy a výrobca udáva priemernú spotrebu 5 l/100 km. Štvorkolka disponuje aj voličom jazdných režimom a asistentom zjazdu z kopca.

 
 Seat Ateca


Čo sa výbav týka, Ateca bude u nás na úvod dostupná vo výbavách Reference, Style a Xcelence. Neskôr má pribudnúť aj známe FR a ešte viac na terén orientovaný variant Xperience. Základnou motorizáciou bude 1,0 litrový preplňovaný benzínový trojvalec s výkonom 85 kW / 115 k kombinovaný so šesťstupňovým manuálom a pohonom predných kolies. Táto verzia by sa mala pohybovať v horizonte 17 000 eur.

 
 Seat Ateca


Ateca sa bude vyrábať spolu s SUV Škoda v českých Kvasinách. Po tomto SUV budú nasledovať aj ďalšie tri nové vozy Seat v priebehu 18 mesiacov. Bude medzi nimi aj malý crossover založený na novej Ibize.

Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.