Články
Videá
Galérie

ATLAS.SK: Utorok, 25.7.2017
meniny má Jakub

Najvyhľadávanejšie značky sveta: slovenský výsledok vás možno prekvapí

7.2.2017 | Revue

Analytická spoločnosť Quickco s využitím dát od Google zisťovala, v ktorých krajinách boli v uplynulom roku ktoré automobilové značky najčastejšie vyhľadávané. A pod drobnohľad is spolu zobrala vyše 190 štátov z celého sveta.

A zistenia boli celkom zaujímavé, rebríčku totiž bezkonkurenčne dominuje Toyota, ktorá sa stala najvyhľadávanejšou automobilovou značkou až v 74 krajinách, na druhom mieste sa so značným odstupom umiestnilo BMW, ktoré do vyhľadávača najčastejšie zadávali ľudia v 51 krajinách a s ešte väčším odstupom na treťom mieste skončil kórejský Hyundai, ktorý bol v roku 2016 najvyhľadávanejšou automobilovou značkou v 17 krajinách.

 
 Dominancia BMW v Európe je nepopierateľná (Foto: Quickco)


U nás a aj v Česku skončil prekvapujúco na prvom mieste Hyundai, zatiaľčo prakticky vo všetkých ostatných krajinách, hraničiacich s Českom a Slovenskom zvíťazilo BMW. Zaujímavé je, že v automobilovej oblasti nezohrávala žiadnu výraznejšiu úlohu ani lokálpatriotizmus. Domáce značky uspely len v Nemecku (BMW), Francúzsku (Renault), Švédsku (Volvo) a v Taliansku (Fiat).Zvláštne je, že najvyhľadávanejšia značka na svete - Toyota - neuspela v materskej krajine, rovnako ako ani ďalšie japonské značky Honda a Suzuki. Japonci totiž taktiež najviac vyhľadávali BMW. To isté sa stalo Hyundaiu v Južnej Kóreji - tam rovnako vo vyhľadávači kraľovalo BMW. 

 
 MimoEurópy je to skôr o japonských a kórejských značkách (Foto: Quickco)


Toyota sa však môže tešiť z toho, že sa stala najvyhľadávanejšou značkou v USA a ironicky, Chevrolet, značka, ktorá je s USA neodmysliteľne spájaná, uspel pre zmenu v Argentíne, Čile, Kolumbii, Ekvádore a v Mexiku. A pre zaujímavosť - viete aké auto bolo najvyhľadávanejšie v milionárskom daňovom raji Belize? Luxusný Jaguar... A ešte viac možno prekvapí meno jedinej krajiny, kde sa najvyhľadávanejším autom stal extrémne drahý superšport, konkrétne Bugatti - v stredoafrickom Nigere.

K výsledkom treba dodať, že môžu byť mierne skreslené faktom, že nie vo všetkých krajinách je Google, z ktoreho dáta pochádzajú, dominantným vyhľadávačom. Niektorý z alternatívnych vyhľadávačov je populárnejší napríklad v Číne, v Rusku alebo v Južnej Kórei.

Autor: Martin Domček (tento materiál sme redakčne pripravili pre náš partnerský týždenník Plus 7 dni)

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Ďalšie články zo sekcie Revue