Články
Videá
Galérie

ATLAS.SK: Streda, 23.8.2017
meniny má Filip

10 najkrajších Citroënov: Od Traction Avant až po DS3

13.8.2017 | Revue

Dizajnérska aj technická Avantgarda sprevádzala modely Citroënu od jeho samého začiatku až po dnešnú dobu. Ak hľadáte v spleti unifikovaných modelov, tie, ktoré vás potešia aj vzhľadom, musíte sa pozrieť kompletnú ponuku automobilov Citroën.

1. Citroën Traction Avant (1934-1957)

 
 Citroën Traction Avant


Pozrite si nádherné tvary modelu, ktorý do automobilového priemyslu priniesol nový termín. Pohon predných kolies. Táto technická črta sa dostala aj na do názvu, napokon Traction Avant v preklade znamená predný pohon. Okrem toho bolo priekopníckou črtou tohto modelu aj samonosná karoséria, ktorá je dnes už štandardom.

2. Citroën 11 B kabriolet (1939)

 
 Citroën 11 B kabriolet


Bola to otvorená verzia modelu Traction Avanat s veľmi šikovným mechanizmom sklápania strechy. Nádhera, ktorá nepotrebuje komentár.

3. Citroën 2 CV (1948-1988)

 
 Citroën 2 CV


Kto by ju nepoznal? Vyrábala sa neuveriteľných 42 rokov a vyrobilo sa ich takmer štyri milióny. Očarí vás nielen jednoduchosťou, ale aj tvarmi, ktoré ju natrvalo zapísali do automobilovej histórie. A to aj napriek tomu, že prvé prototypy vyzerali ako projekt z Bauhausu.

4. DS (1955-1975)

 
 DS


Mnohými označovaná jednoducho za najkrajší a najpokrokovejší Citroën všetkých čias. Hydropneumatické pruženie znamenalo extrémny komfort a okrem toho ste v najvyššej polohe mohli jazdiť aj na troch kolesách. Charles de Gaulle v ňom prežil atentát a vzhľadom na skratku DS ju Francúzi volali Bohyňa. A aby som nezabudol, svetlá sa natáčali do zákruty.

5. Citroën SM (1970-1975)

 
 Citroën SM


Spolupráca Citroënu s Maserati vyústila do tohto modelu. Mal konkurovať automobilom Aston Martin, či Jaguar. Mal vynikajúcu aerodynamiku, koeficient odporu vzduchu bol iba 0,26, čo je hodnota, ktorou sa nechvália niektoré dnešné automobily. Pod kapotou mal aj trojlitrový šesťvalcový motor, ktorý poháňa predné kolesá. Techniku zdieľal s modelom DS.

6. Citroën CX (1974-1991)

 
 Citroën CX


Honba za čo najnižším koeficientom aerodynamického odporu vzduchu pokračovala. Model CX, ktorého označenie je vlastne skratkou spomínanej fyzickej veličiny mal zakrytované aj zadné kolesá, aby sa dosiahla čo najlepšia aerodynamika. Chcete jeden kus? Zožeňte si verziu GTi.

7. Citroën BX

 
 Citroën BX


Jeden z mála modelov, ktoré sme mohli spoznať vo väčších množstvách aj na našich cestách. Dizajn mal na starosti Marcello Gandini a ten kreslil aj Lamborghini Countach. Tento model bol jediným modelom nižšej strednej triedy, ktorý mal hydropneumatické pruženie. A mal aj verziu GTi.

8. Citroën C4 Picasso

 
  Citroën C4 Picasso


Kto povedal, že rodinné MPV musí vyzerať nudne? Pozrite si ktorúkoľvek generáciu tohto modelu a musíte uznať, že Citroën vie kombinovať štýl s praktickou stránkou auta pre rodinu. A nielen zvonka, ale aj vnútri.

9. Citroën DS3

 
 Citroën DS3


To, čo malý model DS3 urobil je, že oživil skratku DS v rámci tejto legendárnej francúzskej značky. Jeho úspech spustil lavínu nových modelov DS a dnes je to už osobitná prémiová automobilka. Tak, či onak DS3 je prvý model, ktorý reálne ohrozil Mini.

10. Citroën C4 Cactus

 
 Citroën C4 Cactus


Nanovo definovať konkrétnu triedu je mimoriadne ťažké. Najmä tak, aby to motoristi akceptovali a nová trieda automobilov bola úspešná. Z jednoduchej filozofie modelu C4 Cactus budete mať nielen radosť, ale sa naň budete aj s radosťou pozerať.

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.