Články
Videá
Galérie

ATLAS.SK: Utorok, 25.7.2017
meniny má Jakub

6 najkrajších superšportov od Lamborghini

24.6.2017 | Revue

Rozhovor medzi Ferrucciom a Enzom bol veľmi krátky: „Ferrari tvoje autá sú šrot!" Odpoveď? „Vypadni z mojej kancelárie a vyrábaj aj naďalej svoje traktory!" To je prvá kapitola výroby superšportových modelov Lamborghini. Odvetdy je estetika modelov Lamborghini doplnená o dávku exhibicionizmu s neodmysliteľnými výklopnými dverami.

01. Lamborghini 350 GTV

 
 Lamborghini 350 GT: Pod kapotou to bolo Ferrari 250


Už prvý modelom Lamborghini naznačil, že okrem výkonu auta mu ide aj o estetiku modelov. Označenie 350 nebolo náhodné, základom prvého Lamborghini nebolo žiadne iné auto ako Ferrari 250, takže pri pohľade na prvé „Lambo" sa Ferrari musel smiať, hoci pod kapotou bol motor V12 s maximálnym výkonom 280 koní.

02. Lamborghini Miura

 
 Lamborghini Miura: Najkrajšie "Lambo" všetkých čias


Najkrajšie auto všetkých čias vzniklo v roku 1966 ako projekt mladých konštruktérov. Tvary navrhol Marcello Gandini a po prvý raz umiestnili dvanásťvalec v strede. Bolo to najrýchlejšie auto svojej doby. Nádherné kupé malo niekoľko variant ako napríklad SV, či Jota a dnes sa predáva za milióny eur, napokon sa ich iba 764 kusov.

03. Lamborghini Countach

 
 Lamborghini Countach: V čase predstavenia vyzeralo ako zjavenie


V roku 1974 spôsobilo šok! Nepodobalo sa to na nič z toho, čo ľudia dovtedy videli. Pri pohľade naň ste iba otvorili ústa a čumeli. Pod kapotou bolo dvanásťvalec s maximálnym výkonom 455 koní. Bolo to však v časoch, kedy už mala automobilka problémy a počas výroby tohto modelu trikrát zmenila majiteľa. Čo znamená označenie „Countach". V oblasti Piedmontu tak označovali niečo super cool, prípadne fantastické.

Čítajte viac: Zakladateľ Lamborghini by mal dnes 100 rokov!

04. Lamborghini Diablo


Lamborghini Diablo: Model GT bol prvým modelom, ktorý vznikal pod taktovkou VW


Opäť prepisovalo zákony. Maximálna rýchlosť 360 km/h bolo niečo nezvyčajné v roku 1990 a je to nezvyčajné aj dnes. Po prvý raz sa model vyrábal aj s pohonom všetkýh štyroch kolies. Výroba tohto modelu takmer dosiahla tritisíc kusov.

05. Lamborghini Murcielágo

 
 Lamborghini Murcielago:Mal iba ABS, so stabilizačným systémom si Lambo nerbilo starosť!


Pomenované podľa mimoriadne známeho býka z arény v Cordobe. Špirála výkonu sa v roku 2001 posunula maximálny výkon na hranicu 580 koní, pohon 4x4 sa stal štandardom a bol to vlastne prvý model na ktorý dohliadalo aj Audi.

06. Lamborghini Aventador


 Lamborghini Aventador: Krídlové dvere nesmú chýbať!


Prvý model, ktorý zmenil priority Lamborghini. Kedysi najdôležitejšia maximálna rýchlosť sa presunula na koniec, zrýchlenie ostalo ako druhá priorita ostalo zrýchlenie a najdôležitejšou zložkou sa stal handling. Napokon maximálka 349 km/h je dosť nízka že?

Býk

 
 Býk: Ferruccio sa narodil v znamení býka!


Znak automobilky je býk preto, lebo Ferruccio sa narodil v znamení býka a toto znamenie umiestnil aj na kapoty svojich strojov. A všetky modely Lamba sú odvodené od slávnych býkov.

Sant'Agata Bolognese

Táto malá dedinka sa stala centrom automobilov Lamborghini a je ňou dodnes. Obyvatelia sú pyšní, že sa to dodnes nezmenilo.

Valentino Balboni

Najznámejší testovací jazdec, ktorého najal sám Ferruccio. Pri jeho odchode do dôchodku podľa neho pomenovali špeciálny model Gallardo. A emotívny talian si vyžiadal zadný pohon

LP

V označení modelov znamená Longitudinale Posteriore umiestnenie motora, vpreklade to znamená pozdĺžne vzadu.

Autor: Majo Bóna

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Ďalšie články zo sekcie Revue