Články
Videá
Galérie

ATLAS.SK: Streda, 23.8.2017
meniny má Filip

Privítajte Volkswagen Polo šiestej generácie, najmä GTI

17.6.2017 | Novinky

Tak ako sme predpokladali, pokračovateľ línie neprináša žiadnu revolúciu, napriek tomu sú jeho krivky atraktívnejšie

 
Zdroj: Volkswagen
 Autor: Volkswagen
Mať za sebou tlak 14 miliónov predaných predchodcov zrejme drží návrhárov koncernu pri zemi a tak sa šieste Polo opäť viacmenej približuje Golfu nielen veľkosťou, ale najmä vzhľadom prednej časti. Zadok si svoje tvary stráži viac.

Rozmery podrástli naozaj výrazne. Na dĺžku meria Polo 4053 milimetrov, no jeho rázvor narástol takmer o desať centimetrov (94 mm), prinášajúc nielen viac miesta pre posádku, ale tiež batožinu (objem narástol o 25 percent na 351 litrov) a pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti. Len pre porovnanie - Golf štvrtej generácie bol iba o málo dlhší - no mal kratší rázvor a dokonca aj menší kufor ako nové Polo!

 
 Autor: Volkswagen
Novinkou je plne digitálna prístrojová doska. V novom Pole má premiéru Active Info Display druhej generácie, no okrem toho sa môžeme tešiť na záplavu asistenčných systémov, či technológii z väčšieho Golfu.

Frontálny asistent bude vedieť núdzovo zabrzdiť, rozpoznávať chodcov, ale Polo bude sledovať aj slepé uhly, zadný výhľad a ponúkne aj adaptívny tempomat. Nové Polo však bude veľmi prešpekulované aj vo výbavách. Klasické Trendline, Comfortline, Highline úrovne doplní špeciálna edícia Beats, R-Line, Black, Style a samozrejme, parádny model GTI.

 
Zdroj: Volkswagen
 Autor: Volkswagen
Osobne nás nadchlo, že napríklad základný Trendline prinesie iba 14 palcové disky a o 16 palcových kolesách Sebring verzie R-line sa hovorí ako o exkluzívnych. To sa dobre počúva - súčasné bláznovstvá, ktoré aj v nižšej triede ponúkajú 19 palcové disky, nás nikdy veľmi nenadchli. Nielen s ohľadom na naše„skvelé" cesty, ale tiež pre cenu pneumatík. Komu sa niekedy podarilo preraziť 19 palcovú pneumatiku a následne kupoval dve nové - nám asi dá za pravdu.

Samostatnú kapitolu si zaslúži Polo GTI. Vybavené !dvojlitrovým agregátom! s výkonom 147 kW (200 koní) - ponúka hneď dôvod navyše prejaviť záujem. Veď predchodca mal „iba" verziu so slabším agregátom s objemom 1,8 litra. V ponuke bude štandardom športový podvozok, za príplatok adaptívny „Sport Select". 17 palcové disky si budete môcť vymeniť za 18tky a čerešničkou bude klasický kockovaný interiér a iné drobnosti odkazujúce na legendárny Golf GTI.

 
Zdroj: Volkswagen
 Autor: Volkswagen
Pre tých, ktorí sa zaujímajú o úspornejšie agregáty máme ďalšiu dobrú správu - Polo príde po prvýkrát s motorom 1.0 TGI - na plyn - s výkonom 66 kW (90 koní), no aj zvyšok ponuky bude samozrejme spĺňať EURO6 a výkony v ponuke začnú na 48 kW (65 koní) a skončia pri spomínanom GTI. V ponuke benzínových agregátoch bude hneď viac litrových alternatív (s výkonom 48 kW, 55 kW, 70 kW a 85 kW), nová 1,5ťka s výkonom 110 kW (150 koní), spomínaný agregát na plyn a dva naftové motory - 1,6tka s výkonom 59 a 70 kW.

 
Zdroj: Volkswagen
 Autor: Volkswagen
Silnejšie motory si budú môcť vybrať medzi manuálnou prevodovkou, či 7 stupňovým DSG, do 85 kW bude v ponuke 5 stupňový manuál ako štandard a nad 85 kW (vrátane) už 6 stupňová manuálna prevodovka. O novom Pole by sme mohli ešte písať viac, ale nechajme si niečo aj na neskôr - veď na trh by sa malo auto dostať ešte tento rok a my sa tešíme na prvé jazdy!

Autor: Andrej Ježo

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.