Články
Videá
Galérie

ATLAS.SK: Nedeľa, 30.4.2017
meniny má Anastázia

Šéf Škody prezrádza obchodnú stratégiu značky. Pôjde sa do USA, či nie?

30.9.2016 | Novinky

Okolo vstupu Škody na americký trh sa špekuluje posledné mesiace skutočne vo veľkom. Takýto krok by bol obrovským posunom v globálnom merítku pre Škodu a taktiež celý koncern Volkswagen. Generálny riaditeľ Škody Bernhard Maier vysvetlil vývoj aktuálnej situácie okolo plánov.

Slovami redaktora amerického magazínu Road&Track Chrisa Perkinsa „Škoda vyrába zábavné, šarmantné a dostupné vozy na platformách Volkswagenu a my si želáme, aby sa predávali aj v Spojených štátoch. S príchodom sedem miestneho Kodiaqu sa zdal byť príchod českej značky na trh za Veľkou mlákou priam spečatený. Americký trh je domovom a najväčším odbytiskom SUV na svete. Taktiež, po škandále „dieselgate" by nebolo zlým ťahom vymeniť hlavnú značku VW Group z Volkswagenu práve za Škodu.


Kým u nás je Octavia RS relatívne zriedkavou záležitosťou, v krajinách ako Austrália je "bežným" výberom pre masy. Tento scenár by sa mohol zopakovať aj v USA.


Generálny riaditeľ Škody Bernhard Maier však prezradil, ktoré trhy má Škoda na pláne atakovať v prvom rade. Z jeho slov je však jasné, že Spojené štáty medzi priority automobilky momentálne nepatria. Hlavnými cieľmi sú momentálne trhy v Iráne a v Južnej Kórei. „Prehodnocujeme trh v Spojených štátoch, no momentálne sa neponáhľame s naším finálnym rozhodnutí," potvrdil Maier pre portál Automotive News Europe. Maier taktiež dodal, že veľkosť trhu v USA nie je možné z hľadiska predajov a rastu automobilky ignorovať. Maier však dodáva, že Škoda musí v prvom rade rozvinúť svoju divíziu elektromobilov a až následne na to sa vrhnúť do vôd amerického trhu.

Zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko

Kodiaq svojím menom, kampaňou a kominukáciou rozdúchaval otázky okolo vstupu Škody na trh do USA


Vstup mladoboleslavskej automobilky na trh v USA by však vôbec nebol jednoduchý. Americkým zákazníkom značka Škoda vo väčšine prípadov nič nehovorí. Koncern Volkswagen však musí investovať do svojho dobrého mena na trhu v USA a jednou zo stratégii by mohlo byť použitie práve lacnejšej Škody na tento účel. Je však nutné podotknúť, že pokiaľ by tento vabank Volkswagenu nevyšiel a Škoda by sa na trhu v USA neujala, išlo by o ďalší katastrofálne drahý omyl vo veľmi krátkom časovom slede.

Autor: Viktor Baláž

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.