Články
Videá
Galérie

ATLAS.SK: Nedeľa, 30.4.2017
meniny má Anastázia

Mazda MX-5: Piata generácia bude o 100 kilogramov ľahšia a s trojvalcom

26.7.2016 | Novinky

Mazda MX-5 je každou nasledovnou generáciou ľahšia. Japonskí inžinieri však narážajú na limity materiálov a štvorvalcových motorov. Tie majú doplniť trojvalce a materiál menom uhlík.

Piata generácia dnes už legendárneho japonského roadsteru má doraziť až v roku 2021. Jeden z posledných mohykánov jednoduchosti a nízkej hmotnosti, bude počastovaný menšími zmenami. Pod kapotu má prísť trojvalec a oceľovú konštrukciu doplnia prvky z uhlíkových vlákien.

Tento razantný prístup k šetreniu hmotnosti by mal zhodiť až celých 100 kilogramov z váhy nasledovnej generácie MX-5. Mazda momentálne pracuje na technológii spracovania a výroby dielov z uhlíkových kompozitov, vhodných do masovej produkcie. Je len otázkou času (aj keď pomerne dlhšieho), kedy sa Mazde podarí aplikovať výrobu uhlíkových dielov naprieč portfóliom modelov.


Mazda MX-5 ND


Kvôli zníženiu nákladov by však diely z nasledovnej generácie MX-5, mali sedieť aj rozdielnym modelom naprieč aktuálnou generáciou. Stratégia Mazdy má byť veľmi blízka tej, ktorú používa BMW pri novej rade 7. V konštrukcii by mali uhlíkové diely tvoriť hlavne prvky výstuhy. Väčšina uhlíkových prvkov však zamieri pod kapotu, kde by pri menších kolíziách neprišlo k ich poškodeniu a nákladným opravám.

Mazda dohady o trojvalci pod kapotou MX-5 zatiaľ nepotvrdila, no zástupcovia značky naznačili, že downsizing sa dotkne aj piatej generácie roadsteru. Vývoj litrového trojvalca z dielne Mazdy však už dnes nie je žiadne tajomstvo, no lakmusovým papierikom bude rozhodne verná klientela, ktorá rozhodne o jeho úspechu.

Autor: Viktor Baláž

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.