Články
Videá
Galérie

ATLAS.SK: Utorok, 25.7.2017
meniny má Jakub

Audi v Barcelone ukázalo modely A8 a A8 L

13.7.2017 | Modely

Štvrtá generácia prichádza s niektorými zásadnými vylepšeniami, ktoré by mali auto dostať na úroveň, či rovno prekonať svojich odvekých rivalov. Novinka je o 37 milimetrov dlhšia ako predchodca (platí to aj pre verziu A8 L, ktorá je dlhšia o ďalších 13 centimetrov), narástol aj rázvor a jej vnútorný priestor je extrémne štedrý.

 
Zdroj: Audi
 Nové Audi A8
Interiér nezaprie svoj ingolstadtský pôvod a rovnako ako pri exteriéri, zmeny sú pomerne konzervatívne a nazvali by sme ich skôr evolúciou. Najmä v prednej časti, ktorej akurát dominujú digitálne displeje. V kaplnke pred vodičom, na palubnej doske ale hneď ďalší pod ňou na ovládanie klimatizácie a iných funkcií. Bojím sa len okolitého lesklého čierneho plastu, ktorý je atraktívny, ale iba keď je úplne čistý.

 
Zdroj: Audi
 A8 je síce väčšia, no ľahšia a inteligentnejšia
Zadné sedadlá majú tiež svoj displej a v prípade verzie A8 L sa vzadu nudiť nebudete, hlavne v prípade plnej výbavy. Okrem ďalších tabletov pribudla masážna funkcia a trošku nespravodlivo si viete aj (iba) z jedného sedadla vpravo vzadu spraviť lôžko. Pokiaľ ide o komfort, okrem viacerých druhov sedadiel si môžete objednať aj vyhrievanie nielen lakťových opierok, ale aj stredovej opierky medzi sedadlami, či volantu.

 
Zdroj: Audi
 Veľa nových displejov, inak žiadna revolúcia
Podvozok je rovnako na vysokej úrovni, sebavedomie mu dodáva aj možnosť „čítať" cestu pred vozidlom a okamžite upravovať nastavenie podvozka. Nižšia celková váha ďalej prispieva k lepším jazdným vlastnostiam ako aj komfortnej jazde.Nám robí radosť aj fakt, že okrem šesťvalcov 3.0 TDI (210 kW, teda 286 koní)a 3.0 TFSI (250 kW, resp. 340 koní)v ponuke ostanú aj osemvalce 4.0 TDI s výkonom 320 kW (435 koní) a 4.0 TFSI s výkonom 338 kW (460 koní), ktoré ale prídu neskôr.

 
Zdroj: Audi
 Pohodlie pre jedného
Oneskorí sa aj špičková verzia, tú bude aj naďalej poháňať šesťlitrový dvanásťvalec a neskôr jej pribudne kamarát A8 L e-tron quattro, ktorého elektromotor bude pomáhať benzínovému šesťvalcu.Elektrická sieť Audi A8 funguje s napätím 48 V a pätica konvenčných agregátov bude mať aj štartovací generátor a lítiovo-iónovú batériu. Technológia mild-hybrid (MHEV) umožní autu krátkodobú (približne 40 sekundovú) jazdu s vypnutým motorom a komfortný opätovný štart. Okrem toho má rozšírenú funkciu štart-stop a vysoký rekuperačný výkon až do 12 kW.

 
Zdroj: Audi
 Audi A8 L je dlhšia o 13 centimetrov
Čím je ale nová A8 extrémne zaujímavá, to je systém Audi AI, teda vlastná umelá inteligencia, ktorá bude svoju funkcionalitu nielen vylepšovať učením sa, ale aj pridávaním nových možností tak, ako bude napredovať legislatíva. A8 bude vedieť samozrejme parkovať a vychádzať z, či vchádzať do garáže vďaka diaľkovému ovládaniu, novinkou je plne automatizovaná jazda v dopravných kolónach - systém automatického pilota (až do Levelu 3 - vodič ho nemusí kontrolovať).

 
Zdroj: Audi
 Najprv prídu šesťvalce, neskôr osemvalce, dvanásťvalec a hybridný e-tron
Autor: Andrej Ježo

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.