Články
Videá
Galérie

ATLAS.SK: Utorok, 25.7.2017
meniny má Jakub

Prvá jazda: Renault Koleos Initiale Paris

5.7.2017 | Modely

Opätovné stretnutie s menom Koleos v nás vyvolalo dnes už pomaly hmlisté spomienky. Aj keď predchádzajúca generácia Renaultu Koleos odišla iba v roku 2015, stretávali sme sa s ňou v podstate od roku 2000, kedy sme sa s týmto menom stretli po prvýkrát, neskôr v roku 2006 už s takmer finálnou podobou, ktorá sa začala predávať vo svete v roku 2007. Koleos prišiel ku nám v roku 2008, pričom už v roku 2011 a neskôr 2013 dostal výraznejšie facelifty.

 
Zdroj: autor
 
Súčasná, druhá generácia nesúca meno Koleos sa vo svete vyrába a predáva už od minulého roka, no auto, v ktorom sme mali možnosť jazdiť my, teda európsky model, sa od ostatných mierne líši. Okrem lepšej zvukovej izolácie sú to poťahy palubnej dosky, materiály v interiéri, či batožinovom priestore, systém pre núdzové zastavenie vozidla, či v neposladnom rade výber agregátov.

 
Zdroj: autor
 
Ten je pre Slovensko pomerne úzky. Dva motory, 1,6 litrový a 2,0 litrový - oba naftové agregáty, pričom väčší z nich je k dispozícií aj s automatickou prevodovkou X-Tronic. Ide o prevodovku typu CVT s variabilným prevodom, ktorá je v prípade prudkého zošliapnutia plynového pedálu schopná emulovať 7 rýchlostných stupňov. Po zoznámení musíme konštatovať, že pomerne hodnoverne.

 
Zdroj: autor
 
Vec, ktorá bude Koleos odlišovať od konkurencie, je najmä vzhľad. Ten je na vysokej úrovni zvonka či zvnútra, v oboch prípadoch kopírujúci trend aktuálnych modelov. Je to teda taký vyšší Talisman s pohodlnejším nastupovaním a používaním blízky aj ostatným súčasným Renaultom.Po priestorovej stránke všetko naznačuje, že auto muselo byť jednoznačne najmä pekné a až potom priestranné. Vnútorný priestor akoby sa sústredil na posádku. S rázvorom 2705 milimetrov sa naozaj o priestor nemusíte báť vpredu ani vzadu.

 
Zdroj: autor
 
Páči sa nám aj otváranie dverí - pre pohodlné nastupovanie je tento faktor dôležitý a všetky dvere môžete otvoriť pod dostatočným uhlom. Kufor však ponúka „iba" necelých 500 kubických centimetrov v základnom usporiadaní. Maximálna velkosť je 1706 kubických centimetrov po sklopení zadných sedadiel, čo by malo hravo stačiť na akékoľvek sťahovanie.

 
Zdroj: autor
 
Pre prvé zoznámenie sme si vybrali špičkovú verziu Initiale Paris, ktorá má pod kapotou tú najlepšiu ponúkanú kombináciu (2,0 naftový motor s výkonom 175 koní a prevodovku X-Tronic). Okrem najvyššej výbavy, do ktorej má zmysel dopĺňať už iba veľmi málo položiek, malo auto obuté aj parádne 19 palcové disky kolies z ľahkých zliatin. Na náš vkus ide o priveľké kolesá, mierne uberajúce z jazdného komfortu v našich podmienkach. Ich zvukový prejav na ostrých nerovnostiach je výrazný, ku charakteru auta sa nám nehodil.

 
Zdroj: autor
 
Prekvapením bolo ale pohodlie v teréne, kde vodič adekvátne upraví rýchlosť a tam kolesá na komforte neuberali. Aj s vyslovene cestnými pneumatikami sme vyskúšali všetky nástrahy off-road arény pri Slovakiaringu a Koleos bez dudrania zvládol všetko, čo sme mu naložili. Len pre doplnenie, v automatickom režime výberu pohonu. Na priložených fotografiách vidno potrebu opatrnosti iba pri prednom nájazdovom uhle, svetlá výška 210 mm je na auto tejto triedy v poriadku. My sme podvozok nešuchli ani raz.

 
Zdroj: autor
 
Vrátime sa ešte k pohonnej jednotke, ktorá nemá s výkonom 175 koní a krútiacim momentom 380 Nm s autom žiadnu namáhavú prácu, zvukový prejav je v poriadu, o potlačenie ruchov sa aktívne snaží aj audiosystém Bose a tak by vám mohla nafta vadiť iba pri otvorených oknách a jazde v meste, kedy je jasne počuť typ paliva. V zásade ale majitelia nemajú ani na výber. Benzín u nás nie je v oficiálnej ponuke (ale nič nie je nemožné, všakže) a tak tí, ktorí by dali prednosť dizajnu a zvýšenej jazdnej pozícií versus pohon všetkých kolies, či spotreba pri dlhších trasách, majú smolu.

 
Zdroj: autor
 
Počas prvého zoznámenia prevažovali pozitívne pocity. Tak z jazdy, ako aj interiéru - či kvality, alebo priestoru. Za seba hovorí aj 1, 1 milióna testovacích kilometrov, ktoré s novým Koleosom najazdili pred uvedením do predaja. Komu je teda nový dizajnový jazyk Renaultu sympatický, ten bude s autom určite spokojný. Pravdou je, že auto rozhodne vyzerá ešte lepšie, ako na fotografiách.

 

Spaľovací motor
Palivonafta
Valce4
Zdvihový objem (cm3)1 995
PrevodovkaCVT
Poháňaná nápravapredná a zadná
Výkon
Najvyšší výkon (kW/k)125 kW/175 k pri 3 750 ot./min
Krútiaci moment (Nm)380 Nm pri 2 000 ot./min
Maximálna rýchlosť (km/h)201 km/h
Akcelerácia z 0 na 100 km/h9,6 s
Spotreba
Udávaná výrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)6,1 / 5,7 / 5,8

Rozmery
Dĺžka / šírka (so zrkadilami) / výška (mm)4 673 /  2 063 / 1 678

Batožinový priestor (cm3):498 /1 706
Objem palivovej nádrže (l):60
Prevádzková hmotnosť (kg)1 822
Ceny
Cena základného modelu s testovanou motorizáciou s dph v deň zverejnenia testu

34 490,- €

Základná cena testovanej verzie (Energy dCi 175 4x4 X-Tronic

37 790,- €

Autor: Andrej Ježo

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.