Články
Videá
Galérie

ATLAS.SK: Piatok, 28.7.2017
meniny má Krištof

Nový Ford Fiesta kúpite aj ako crossover, aj s „vypínaním“ valcov

1.12.2016 | Modely

Ford predstavil najnovšiu generáciu modelu Fiesta. Dostala okrem iného aj „oplastovanú" verziu Active a mnoho nových funkcií a technológií.

Aktuálna Ford Fiesta patrí podľa nás medzi najlepšie malé hatchbacky momentálne na trhu a na jeho nástupcu sme sa tešili. Čo sa dizajnu týka, ide ale skôr o opatrnú evolúciu predchádzajúceho dizajnu. Predná maska zostala v „štýle Aston Martinu" a zo siluety stále spoznáte, že ide o Fiestu. Na rozdiel od väčšiny konkurencie bude aj nová Fiesta stále dostupná ako päť- ale aj trojdverová. Novinkou je zvýšená a oplastovaná verzia Active, ktorá približuje Fiestu malým crossoverom.

 
 Ford Fiesta Active


Nová, siedma generácia využíva upravenú platformu šiestej generácie. Stále využíva vpredu zavesenie typu MacPherson a vzadu vlečné ramená s torznou priečkou. Rozchod stúpol vpredu o 30 mm a vzadu o 10 mm. Predný stabilizátor je ľahší a pevnejší a torzná tuhosť auta stúpla o 15 %. Auto je o 71 mm dlhšie a o 12 mm širšie. To prispelo aj k 16 mm viac priestoru pre nohy zadných cestujúcich.

 
 Interiér Ford Fiesta


Kto má rád väčšie kolesá a športovejší dizajn môže zvoliť verziu ST Line s 18 palcovými zliatinovými kolesami, športovými sedadlami a športovým pružením. Pribudla aj luxusnejšia verzia Vignale s koženými sedadlami.

Interiér je úplne prerobený prispôsobený čo najlepšej ergonómii pomocou softvéru pre sledovanie pohybu očí. Namiesto kvanta tlačidiel máte teraz k dispozícii (v závislosti od verzie) veľký dotykový displej (8 alebo 6,5 palcový) s infotainment systémom Sync 3. Ak máte záujem, v ponuke nájdete aj audiosystém s 10 reproduktormi. Celková kvalita interiéru má stúpnuť a hluk vo vozidle klesnúť.

 
 Ford Fiesta


Medzi asistenčnými systémami nájdete automatické diaľkové svetlá rozpoznávanie dopravných značiek, adaptívny tempomat udržiavanie v pruhu či automatické parkovanie. Pri cúvaní vás auto s parkovacou kamerou upozorní na z boku blížiace sa autá. Okrem tradičného vyhrievania čelného skla pribudlo aj vyhrievanie volantu. Vstavaná kamera dokáže identifikovať chodcov a prekážky pred autom a automaticky zastaviť.

Základným motorom je 1,1 litrový atmosférický benzínový trojvalec s výkonom 70 alebo 85 koní. Aj v novej generácii bude dostupný 1,0 litrový preplňovaný benzínový trojvalec. K dispozícii bude s výkonom 100, 125 alebo 140 k. Hoci zatiaľ nemáme detaily, niektoré z týchto verzií budú disponovať vypínaním valcov, ktoré má prispieť k zníženiu spotreby. Rozdeliť silu motora pomôže nový systém rozdeľovania krútiaceho momentu.

 
 Ford Fiesta Active


V ponuke nebude chýbať ani naftový štvorvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 85 alebo 120 k. Motory sú kombinované s päťstupňvým alebo šesťstupňovým manuálom a šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Dočkať sa máme opäť aj verzie ST, zrejme s 1,6 litrovým preplňovaným benzínovým štvorvalcom a výkonom okolo 200 koní.

Nová generácia Fordu Fiesta sa má v predajniach objaviť (v závislosti od trhu) v júli roku 2017 alebo až niekedy v roku 2018.

Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.