Články
Videá
Galérie

ATLAS.SK: Piatok, 28.7.2017
meniny má Krištof

16 „naj" áut z Tokijského autosalónu 2015, časť 2.

29.10.2015 | Koncepty

Návrat wankelu, palubovka ako talbet či vodíkové autá. V takomto duchu sa nesie práve prebiehajúci autosalón v Tokiu. Pokračujeme druhou časťou.

 
 Mazda RX-Vision
Mazda RX-Vision

(koncept)

Notoricky známe Mazdy s wankelom sú minulosťou. Vďaka konceptu RX-Vision však majú byť aj budúcnosťou. Koncept dlhý 4389 mm, široký 1925 mm a vysoký 1160 mm naznačuje nasledujúcu športovú Mazdu (tipujeme nástupcu RX-7 alebo RX-8). Nový rotačný motor už údajne nebude mať problémy s emisiami a spotrebou. To všetko vďaka novému spôsobu sledovania chemických procesov v motore pomocou špeciálnych sklenených častí.

 

 
Mercedes-Benz Vision Tokyo
Mercedes-Benz Vision Tokyo
(koncept)

Ak by si mali v mercedese vybrať auto budúcnosti, poháňal by ho zrejme vodík. Tento pohon využíva aj nový autonómny koncept MPV menom Vision Tokyo. Poháňa ho elektromotor s výkonom 190 KW a na jednu nádrž vodíka prejde 980 kilometrov, z toho 190 na batérie.Priestranný interiér obsahuje množstvo multimediálnych technológií a 4803 mm dlhý, 2100 mm vysoký a 1600 mm široký exteriér sa rozmermi doťahuje na triedu R.

 

 
Nissan Teatro for Dayz
Nissan Teatro for Dayz
(koncept)

Život internetovej generácie sa točí okolo sociálnych sietí, tabletov a smartfónov. Nový životný štýl sa snažia do ich výtvorov premietnuť aj výrobcovia automobilov. Toto je predstava Nissanu o dopravnom prostriedku pre „onlajnistov". Interiér je jeden veľký dotykový displej a vzhľad interiéru auta sa prispôsobí vašim požiadavkám. Vonkajší displej na boku auta vám zas prezradí stav nabitia batérií tohto „cool" elektromobilu.

 

 
Nissan IDS
Nissan IDS
(koncept)

Autonómna aj elektrická budúcnosť nastane aj podľa Nissanu. Koncept IDS má síce stále „vec" (volantom by sme ju nenazvali) na manuálne ovládanie auta, no stlačením tlačidla sa palubná doska premení na veľké kino pre oddychujúcu posádku bez potreby vodiča. Vďaka batériám s kapacitou 60 kWh a využitiu uhlíkových vlákien by mal tento synovec Leafu odviesť posádku oveľa ďalej ako aktuálne elektrické autá. Podľa Nissanu má táto autonómna budúcnosť nastať už v roku 2020.

 

 
Honda Clarity Fuel Cell
Honda Clarity Fuel Cell
(nový model)

Honda sa pokúsila presadiť vodíkové auto už pred pár rokmi. Vtedy však ešte nebol správny čas. Model FC-X Clarity však dostal nástupcu s označením Clarity Fuel Cell. Na rozdiel od svojho predchodcu si bude možné auto aj zakúpiť, nielen „požičať" na leasing. Honda sľubuje vďaka jednej plnej 70 MPa nádrži vodíka dojazd približne 700 kilometrov. Palivo v aute však dokáže okrem elektromotora s výkonom 130 kW / 177 k poháňať aj externé zariadenia do príkonu 9 KW. Claritiy Fuel Cell by tak vedela zásobovať elektrickou energiou aj váš dom.

 

 
Mitsubishi eX
Mitsubishi eX
(koncept)

Elektrifikácia sa pomaly dostáva aj do menších SUV vozov. To odzrkadľuje aj koncept crossoveru Mitsubishi eX, ktorý má naznačovať budúce smerovanie dizajnu vozov značky. Všetky jeho kolesá poháňa elektromotor a na jedno nabitie dokáže prejsť údajne 400 kilometrov. V predajniach sa má malé elektrické SUV objaviť v roku 2020 už ako nasledujúca generácia modelu ASX.

 

 
Mitsubishi EMIRAI 3 xDAS
 

Mitsubishi EMIRAI 3 xDAS
(koncept)

Koncept EMIRAI 3 xDAS neslúži ako predzvesť vizuálneho dizajnu budúceho modelu ale ako ukážka technológií budúcnosti. Okrem odkazu na minulosť v podobe malého skla pred vodičom je futuristický interiér tohto elektromobilu plný displejov a namiesto volantu používa vodič zariadenie podobné stíhačkám. Okrem dotyku reagujú displeje aj na gestikuláciu. V mene bezpečnosti a pomocou bezdotykovej technológie sleduje auto váš pulz a kamery vás zas upozorňujú na blížiace sa nebezpečenstvo mimo váš výhľad.

 

 
Suzuki Air Triser
Suzuki Air Triser
(koncept)

Pripomína vám tento len 4,2 metra dlhý minivan niečo? Takto nejak si predstavujeme, že by vyzeral prvý VW Transporter, keby ho navrhovali dnes. Je otázne, či by si inžinieri tiež zvolili 1,4 litrový štvorvalec asistovaný dvojitým turbínovým motorom a hybridným systémom, päťstupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Interiér je rozprávkovo flexibilný a dokáže sa premeniť aj na obývačku s rohovou fotelou.

Ďalšie fotografie nájdete v galérii pod článkom. Ak sa vám tieto autá páčili, prečítajte si aj prvú časť nášho článku o autosalóne v Tokiu.

Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Ďalšie články zo sekcie Koncepty