Články
Videá
Galérie

ATLAS.SK: Nedeľa, 30.4.2017
meniny má Anastázia

Galéria

 4/41 
3
   
 
TEST: Mazda6 2,2 Skyactiv-D A/T – Naftový ninja
 
  
   
   
 
 
 
 
   
TEST: Mazda6 2,2 Skyactiv-D A/T – Naftový ninjaNajväčší sedan japonskej automobilky sa dostal do polovice svojho životného cyklu. To klasicky znamená, že Mazda6 dostala facelift. Aké nielen technické novinky obnášal?Pred faceliftom sme mali možnosť vyskúšať niekoľko verzii Mazdy6 - sedan s 2,0 litrovým atmosférickým benzínovým štvorvalcom a manuálnou prevodovkou, verziu s 2,5 litrovým atmosférickým benzínovým štvorvalcom ale aj kombi s 2,2 litrovým naftovým štvorvalcom a automatickou prevodovkou. Preto sa dnes budeme venovať hlavne rozdielom po facelifte. Ten je síce ešte z roku 2015 (priznávame, akosi sme vtedy zaspali), no teraz sa do áut dostali aj ďalšie nové technológie.

 
 Mazda6 2,2 Skyactiv-D A/T sedan


Čo sa vzhľadu týka, zmeny nie sú radikálne, pre mnohých možno aj nepostrehnuteľné. Nové sú LED svetlá s vyrezávaním svetelných pruhov aby ste neoslňovali protiidúce auta. Mierne pozmenený je aj zadný nárazník a predná maska.

Aj v tejto „služobákovo-sivo-hnedej" vyzerá Mazda6 dobre, no podľa nás jej najviac svedčí tradičná červenobordová, prípadne čierna. Tmavosivé 19 palcové kolesá našej (najvyššej) výbavy však vyzerajú dobre bez ohľadu na farbu.

Interiér, priestor a výbava

Dizajn interiéru je stále príjemne jednoduchý ale zároveň zaujímavý. Až na mierne gumený chod tlačidiel na volante je jeho kvalita dobrá. Kožené perforované predné aj zadné sedadlá našej výbavy majú vyhrievanie, vzadu ovládané pomocou tlačidiel ukrytých v lakťovej opierke. Auto si okrem toho pamätá, či ste mali vyhrievanie pred vypnutím motora zapnuté. Drobnosť ale poteší. Na výber máte aj vyhrievanie volantu či farebný head-up displej.

 
 Mazda6 2,2 Skyactiv-D A/T sedan


Teraz v zime nás potešilo, že teplý vzduch si užijete už po pár minutách jazdy v meste. Vďaka relatívne objemnú motoru by ste však v zime mali obmedziť krátke jazdy, pretože nadmerne zaťažujú batériu. Aj na tej našej bolo cítiť, že sa už niekedy s otáčaním motora potrápi.

Vynovené sú aj budíky pred vodičom a displej je teraz farebný, s vysokým rozlíšením. V strede palubnej dosky nájdete (pre Mazdu6) nový infotainment systém známy napríklad z Mazdy3 či Mazdy CX3. Ovládate ho dotykovo (keď auto stojí) alebo pomocou otočného ovládača medzi sedadlami. Ide momentálne o jedno z najlepších ergonómií aké nájdete mimo prémiového segmentu. Mazda sa správne domnieva, že ovládanie dotykom počas jazdy nie je príliš bezpečné. Kiež by mali podobný názor aj ostatné automobilky. Ďalším plus je aj možnosť dokúpenia si navigácie k infotainment systému hocikedy po kúpe auta (len za pomoci SD karty).

 
 Mazda6 2,2 Skyactiv-D A/T sedan


Hoci infotainmentu na úvod chvíľu trvá, kým sa naštartuje, jeho ovládanie je však jednoduché a premyslené a po funkčnej stránke mu nemáme čo vyčítať. Potešila nás aj taká drobnosť ako automatické nastavenie mesta v ktorom sa práve nachádzate priamo do cieľa navigácie. Máte tak pri hľadaní vrámci mesta o starosť menej.

Novinkou je systém aktívneho udržiavania v pruhu. Nie je príliš agresívny a jeho fungovanie vám pravdepodobne nebude prekážať (ako u mnohých konkurenčných áut). Na prejdenie cez čiaru vás auto upozorní vibrovaním volantu. Naša verzia mala aj adaptívny tepomat, ktorý funguje dobre, no nedokáže sám auto zastaviť a pod 20 km/h sa automaticky vypne.

 
 Mazda6 2,2 Skyactiv-D A/T sedan


Priestor na zadných sedadlách je veľkorysý a 180 cm vysoký človek sa za seba posadí s veľkou rezervou na nohy aj hlavu. Miesto vystačí dokonca aj pre dvojmetrového pasažiera. Pánty batožinového priestoru sú ukryté, a tak si pri jeho nakladaní nebudete musieť dávať pozor, kam veci uložíte. Jeho objem je 489 litrov.

Motor, prevodovka a jazda

Testované auto poháňala najvýkonnejšia verzia naftového 2,2 litrového štvorvalca s výkonom 129 kW (175 k) a krútiacim momentom 420 Nm. Kombinovaný bol v našom prípade so šesťstupňovou automatickou prevodovkou so špeciálnym meničom krútiaceho momentu. Naše auto malo predný náhon, no u kombi šestky nájdete v ponuke aj pohon všetkých kolies.

 
 Mazda6 2,2 Skyactiv-D A/T sedan


Výkon motora je viac ako dostatočný a problém nemáte svižne zrýchľovať ani pri diaľničných rýchlostiach. Stovka je na tachometri za 8,4 sekundy a priebeh krútiaceho momentu motora je príjemne vyrovnaný. Hoci stále cítiť typické naftové „ochabnutie" pri vyšších otáčkach, nie je tak markantné ako u väčšiny naftových motorov.

Šesťstupňový automat radí plynule a vďaka meniču krútiaceho momentu sa vám bude dobre pohýňať aj parkovať. Spotrebu pomáha znížiť špeciálna spojka, vďaka ktorej sa menič dokáže uzamknúť.

 
 Mazda6 2,2 Skyactiv-D A/T sedan


Čo sa spotreby týka, v meste si auto vystačilo so 6,7 l/100 km pri priemernej rýchlosti 29 km/h. Na diaľnici pri 110 km/h to bolo 5 l/100 km a pri 130 6,6 l/100 km. Na okresných cestách sme dokázali jazdiť priemerne za 4,8 l/100 km pri priemernej rýchlosti 72 km/h. Čo sa akustiky týka, pri konštantnej rýchlosti je hlučnosť motora nízka a na diaľnici počuť prakticky len vietor.

Pohodlie pruženia by sme označili aj s 19 palcovými kolesami za dobré, hlučnosť podvozka však bola pri niektorých nerovnostiach o trochu vyššia. V šestke najnovšie pribudol aj systém rozdeľovania krútiaceho momentu označovaný ako G-Vectoring Control. Vzhľadom na množstvo snehu a ľadu na cestách počas testu si však budeme musieť na poriadne overenie tohto systému počkať.

 
 Mazda6 2,2 Skyactiv-D A/T sedan


 

Záver

Mazda6 je stále jedným z najkrajších sedanov v triede a po facelifte pribudli nové funkcie a výbava. Radikálne zmeny ale nečakajte a ani neboli potrebné. Motor má rozumnú spotrebu aj výkon, prevodovka radí dobre. Jedným z najväčších devíz Mazdy6 je stále atraktívny dizajn a dostatok priestoru vzadu.

Ak teda chcete niečo neopozerané a charizmatické, v tejto triede zrejme lepšiu alternatívu ako Mazda6 nenájdete.



Motor

Palivonafta
Valce4
Zdvihový objem (cm3)2 191
Prevodovkaautomatická šesťstupňová
Poháňaná nápravapredná
Výkon
Najvyšší výkon (kW/k )

125 kW / 175 k
pri 4500 ot./min.

Krútiaci moment (Nm)

420 Nm
pri 2000 ot./min.

Maximálna rýchlosť (km/h)216
Akcelerácia z 0 na 100 km/h8,4
Spotreba
Udávaná výrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)6,0  / 4,2 / 4,8
Rozmery
Dĺžka/šírka/výška (mm)4 870 / 1 450 / 1 840
Batožinový priestor (l):489
Objem palivovej nádrže (l):

62

Pohotovostná hmotnosť (kg)1 420
Ceny
Cena základného modelu s rovnakou motorizáciou v deň zverejnenia testu34 990,- €
Základná cena testovanej verzie (2.2 Skyactiv-D A/T Revolution Top)

34 990,- €



Autor: Daniel Krnáč