Články
Videá
Galérie

ATLAS.SK: Utorok, 23.5.2017
meniny má Želmíra

Galéria

 8/9 
7
   
 
FOTOŠPECIÁL:  Zabudnuté ruské „kupéčka"
 
 Avtocad Laura 3 Plasma Pack 
   
   
 
 
Nami 0284Nami 0284Pangolina 444 GTPangolina 444 GTPangolina 444 GTAvtocad Laura 2Avtocad Laura Avtocad Laura 3 Plasma PackAvtocad Laura 3 Plasma Pack
 
 
   
FOTOŠPECIÁL: Zabudnuté ruské „kupéčka"V dnešnom fotošpeciáli sa pozrieme na niekoľko zaujímavých ruských áut, niektorých viac, niektorých menej športových. S veľkou pravdepodobnosťou ale nebudete poznať väčšinu z nich. NAMI-0284

Toto vozidlo s informaticko-romantickým označením 0284 bolo vyvinuté v NAMI, vo voľnom preklade Ruskom inštitúte automobilov a automobilizmu. Malo ísť o malé rodinné auto s pohonom predných kolies. Vzniklo v roku 1987 a odhalené bolo na Ženevskom autosalóne v roku 1988. Bolo dlhé 3 685 mm, široké 1 550 mm a vysoké 1 370 mm a vážilo len 730 kg. Vyznačovalo sa veľmi nízkym koeficientom odporu 0,23. Pre porovnanie, rovnaký má aktuálne najaerodynamickejšie sériové auto, Mercedes-Benz CLA.

NAMI-0284



Na pohon auta slúžil 0,65 litrový dvojvalcový motor z vozidla VAZ-1111 s výkonom 35 konských síl. Vďaka nízkej hmotnosti a malému odporu vzduchu bolo auto schopné dosiahnuť rýchlosť 144 km/h. Vo vozidle sa nachádzali na tú dobu pokročilé technológie ako tempomat a elektronicky asistovaná spojka.

Pangolina 444 GT

Toto vozidlo je vyrobené Alexandrom Kulginom a jeho základom bola možno prekvapivo známa Lada (VAZ 2101). Preto aj napriek dizajnu akoby s motorom v strede (hlavne máme na mysli čiastočnú podobnosť s Lamborghini Countach) sa ten stále nachádza v prednej časti auta. Vozidlo vzniklo v roku 1983 a ešte aj dnes ho môžete stretnúť na rôznych výstavách automobilov.

Pangolina 444 GT



Pôvodná verzia mala vyklápacie dvere so strechou a v druhej fáze sa kvôli prístupu k motoru vyklopila aj palubná doska s kapotou. Upravený motor zo „žiguláku" dokázal auto rozbehnúť na 180 km/h. V posledných rokoch sa zmenil vzhľad vozidla a vozidlo bolo zmenené na kabriolet.

Avtokad Laura, Kaliakra

V roku 1982 sa v malom leningradskom štúdiu rozhodli vytvoriť zaujímavé auto s názvom Laura. Jeho autormi boli Dmitry Parfenov (aktuálne stojí za luxusnými obrnenými autami Kombat T-98) a Gennady Hain. Ich cieľom bolo vytvoriť auto, ktoré by nebolo inšpirované zahraničnými technológiami.

Avtokad Laura



V roku 1985 vznikla na podnet Michaila Gorbačova automobilka Avtokad a vytvorené boli 2 exempláre, údajne jeden menom Laura a druhý Kaliakra.

Laura sa stala reprezentantom Ruska na medzinárodnom fóre. Dizajn sa podľa niektorých zdrojov páčil aj Nuccio Bertonemu, ktorý sa s tvorcami rozprával na autosalóne v Prahe v roku 1988.

Na pohon slúžil 1,5 litrový 77 koňový motor z Lady 2105 kombinovaný s prevodovkou ZAZ 968 poháňal predné kolesá. Auto dosahovalo rýchlosť 169 km/h. Karoséria bola vytvorená zo sklenených vlákien a skelet tvoril trubkový oceľový rám. Auto vážilo 1100 kg.

Laura 2

Druhá generácia sa objavila v roku 1990. Mala originálne nápravy a podvozok. Motor pochádzal z Audi S2 (S4) a mal výkon 240 konských síl.

Avtokad Laura 2



Projekt bol podľa stránky samotnej automobilky nedokončený niekoľko rokov. Objavil sa ale na nemenovanom autosalóne v roku 1992.

Laura 3

V rokoch 1993 až 1998 vznikali pod značkou Avtokad v spolupráci s ľudmi z USA nepriame pokračovania označené ako Laura 3.

Avtokad Laura 3 - Plazma kit



Ide o kit car skladačky postavené na Pontiacu Fiero. Na rozdiel od prvého originálu majú motor v strede a pohon zadných kolies. Pod článkom nájdete aj krátke video.

Autor: Automix.sk
Zdroj: motorward.com, allcarindex.com, autopuzzles.com, carmagblog.co.za, automarket.ro, kitcar.ru, mkartist.com, autowp.ru, armoringgroup.org