ATLAS.SK: Piatok, 24.3.2017
meniny má Gabriel

Mala by dnes takáto Škoda Octavia „junior" zmysel?

20.2.2017 | Tuning

Niekdajšia verzia Junior sa už roky u modelov Škoda neobjavila. Čo by ste ale povedali na takúto Octaviu?

Možno si ešte spomínate na niekdajšiu Škodu Fabia Junior. Šlo o základnú verziu prvej generácie Fabie s minimálnou výbavou. Plastové nenastriekané nárazníky, menšie plechové kolesá, žiaden posilňovač riadenia a pod kapotou na úvod 1,0 litrový štvorvalec s výkonom 37 kW (50 k). Proste to najzákladnejšie, čo ešte zákazník vtedy zniesol a mnohým to presne takto vyhovovalo. Museli si ale zvyknúť aj na 18,4 sekundy na stovku, teda o 4 sekundy pomalšie ako Škoda Favorit.

Dnes už automobilka nič podobné neponúka, no to neprekáža ľuďom na internete, aby tento recept aplikovali aspoň virtuálne na dnešné modely. Najnovšie padla za obeť Octavia tretej generácie po kontroverznom facelifte. Takto si ju vo verzii „junior" predstavuje maďarský X-Tomi design.

 
 Virtuálna neoficiálna Škoda Octavia "Junior"


Rovnaký recept ako u Fabie - nenastriekané plastové diely a plechové kolesá bez puklíc. Máme síce len jednu virtuálnu fotografiu, no v interiéri by ste zrejme postrádali dvierka na priehradke pred spolujazdcom, ako to bolo kedysi u Fabie Junior.

Dnes už podobná oklieštená verzia až taký zmysel nemá. Po roku 2008 väčšina áut zlacnela a so stále lacnejšími technológiami kúpite za cenu niekdajšieho Junioru dnes auto s oveľa vyššou výbavou. Na druhej strane, ako dokazuje Dacia, mnoho ľudí ocení prístup: čím menej tam toho je, tým menej sa toho môže pokaziť. A čo vy, prijali by ste lacnejšiu verziu Octavie, ktorá by vyzerala takto keby stále o pár tisíc menej?

Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.