ATLAS.SK: Sobota, 25.3.2017
meniny má Marián

Tento šialený VW Golf má 1267 koní a nitro

14.7.2016 | Tuning

Páčil by sa vám Volkswagen Golf, ktorý dá stovku za podobný čas ako Bugatti Veyron? Tak tu jeden taký máte.

Tuning má mnoho foriem. Jednou z jeho tmavých stránok je aj tzv, tuzing. To sú tie Fabie s falošnými RS znakmi a úplne všetkými doplnkami, ktoré len lokálna čerpacia stanica ponúka.

Na druhom konci spektra sú však obdivuhodné autá, ako napríklad tento Volkswagen Golf R32 štvrtej generácie. Hoci najčastejšie vídame „čipnuté TDI", toto je úplne iná káva. Zvonka na pohľad nie príliš nápadný kosovský Golf totiž pod kapotou ukrýva 5,0 litrové dvojito preplňované benzínové V10 aj prevodovku z Audi RS6. Motor je teraz zabudovaný pozdĺžne, pričom ten pôvodný je v Golfe umiestnený priečne. Táto úprava znamenala značné zmeny stredového tunelu a časti karosérie.

 
 Volkswagen Golf štvrtej generácie s V10 z Audi RS6


Aby to nebolo málo, pribudlo vstrekovanie nitra (N2O). Výsledok? Výkon hodný Bugatti Veyron: 739 kW / 1005 k a krútiaci moment 1270 Nm - ale bez použitia nitra. S týmto zázrakom stúpol výkon na 860 kW / 1 170 k a krútiaci moment na 1 578 Nm. Za pomoci pohonu všetkých kolies dokázalo toto monštrum akcelerovať na stovku za bleskových 2,9 sekundy. Predpokladáme, že v zákrutách to vďaka ťažkému motoru umiestnenému vpredu až taká sláva nebude, no čísla sú to bez diskusie impozantné.

 
 Volkswagen Golf štvrtej generácie s V10 z Audi RS6


Golf z dielne servisu GoGi vážil len 1 285 kilogramov, no teraz vraj hmotnosť ešte klesla. Zmizla totiž časť palubnej dosky, spolujazdcovo sedadlo, zadné sedačky nahradil chladič a sací otvor. Výfukové tlmiče či katalyzátory by ste tu hľadali márne. Že tam motor originálne byť nemá dokazuje aj „nenápadný" výrez v kapote, ktorý obnažuje jeho hornú časť.

 
 Volkswagen Golf štvrtej generácie s V10 z Audi RS6


Majiteľ však Golf aj po tomto všetkom upravoval ďalej - nové sanie medzichladičov a chladenie motora pomocou dvoch „kolien" ústiace priamo cez kapotu von. Spolu s ďalšími úpravami je to viedlo k 931 kW / 1 267 k. Koľko to teraz trvá autu na stovku zatiaľ nie je známe, no tvorca odhaduje čas medzi 2,5 až 2,9 sekundy. Šialenstvo. Stačí si pozrieť fotky pod článkom.

Ako vyzerajú necelé tri sekundy na stovku demonštruje Golf vo videu pod článkom. A ten zvuk...

Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Video k tejto téme