ATLAS.SK: Sobota, 25.3.2017
meniny má Marián

TEST: Renault Mégane Grandtour 1,5 dCi – Nesmädí ho

6.3.2017 | Testy

Malý naftový motor v novom Renault Mégane Grandtour 1,5 dCi nie je síce pre pretekárov, ale nielen spotrebou nesklamal. Čo sú jeho ďalšie pozitíva?

Nakoľko toto nie je náš prvý Mégane Grandtour, dnes sa budeme stručne venovať pohonnému ústrojenstvu. Ak vás kombi zaujíma aj v iných ohľadoch, prečítajte si náš test jemne ostrého Renault Mégane Grandtour GT.

 
 Renault Mégane Grandtour 1,5 dCi


Motor, prevodovka a jazda

Na pohon testovaného Méganu kombi slúžil známy 1,5 litrový naftový štvorvalec s výkonom 81 kW (110 k) a krútiacim momentom 260 Nm. Kombinovaný bol s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a pohonom predných kolies.

 
 Renault Mégane Grandtour 1,5 dCi


Hoci neznie 110 koní veľa, paradoxne zvláda tento motor pokojnejšiu jazdu plynulejšie ako 1,6 dCi a ak jazdíte v eco režime, nečaká vás žiaden turbo „skok". Ak chcete s týmto nastavením čo najsvižnejšie akcelerovať, musíte dať plyn na podlahu čím stlačíte tlačidlo a auto vyrazí razantnejšie. Akcelerácia je postačujúca aj na diaľnici.

 
 Renault Mégane Grandtour 1,5 dCi


Stále to však nie je žiadne delo, aj keď 11,6 sekundy na stovku je pre väčšinu postačujúcich. V režime normal a sport sa turbo „budí" okolo 1500 otáčok a slabne od približne 3000 otáčok. Radenie šesťstupňového manuálu je dostatočne presné a ľahké. Potešili nás aj dobre rozmiestnené pedále.

 
 Renault Mégane Grandtour 1,5 dCi


Tento motor už pre nás nie je neznámy - vyskúšali sme si no napríklad v Renaulte Clio Grandtour a aj v Mégane sa potvrdila jeho úspornosť. V meste si auto vypýtalo 4,7 l/100 km pri priemernej rýchlosti 31 km/h. Pri 110 km/h to bolo 4,1 l/100 km a pri 130 km/h 5,4 l/100 km. Mimo mesto to bolo 3,7 l/100 km pri priemernej rýchlosti 70 km/h.

 
 Renault Mégane Grandtour 1,5 dCi


Aj keď tento Grandtour nemal systém otáčania zadných kolies 4control, jeho polomer otáčania je stále dobrý. Nechýbal nám ani audiosystém Bose - aj ten „obyčajný" hrá dobre. V nastaveniach infotainmentu sme však nepochopili funkciu preloženú ako „hlasitosť v pokoji". Zrejme šlo o vypnutie loudnessu (zvýraznených výšok a basov), keď sa auto nehýbe. Nie zlý nápad, ale mätúci preklad.

 
 Renault Mégane Grandtour 1,5 dCi


Pri jazde po diaľnici je Mégane Grandtour odhlučnený veľmi dobre, ako od motora, tak aj od vonkajšieho sveta. Pre športovú jazdu po okresných cestách by to síce chcelo vyšší výkon, no podvozok nemá problém ani so svižnejšími prejazdmi zákrut.

Záver

Renault Mégane Grandtour 1,5 dCi je úsporné kombi s pestrou ponukou výbavy. Táto motorizácia nám prišla ako ideálna hlavne do služobného auta. Priestor vzadu je rozumný a kufor, hoci nie je najväčší, je dobre premyslený. Mégane kombi je teda v tomto segmente zaujímavou voľbou, hlavne ak sa vám páči jeho dizajn.

Spaľovací motor
Palivonafta
Valce4
Zdvihový objem (cm3)1461
Prevodovkašesťstupňová manuálna
Poháňaná nápravapredná
Výkon
Najvyšší výkon (kW/k)81 kW / 110 k
pri 4 000 ot./min
Krútiaci moment (Nm)260 Nm
pri 1750 ot./min.
Maximálna rýchlosť (km/h)187 km/h
Akcelerácia z 0 na 100 km/h11,6 s
Spotreba
Udávaná výrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)

4,4 / 3,6 / 3,9

Rozmery
Dĺžka / šírka (so zrkadilami) / výška (mm)

4 626 / 2 058 / 1 449

Batožinový priestor (l):521
Objem palivovej nádrže (l):50
Prevádzková hmotnosť (kg)1 400 až 1 538
Ceny
Cena základného modelu s testovanou motorizáciou s dph v deň zverejnenia testu

17 690,- €



Základná cena testovanej verzie (1,5 dCi Intens)



19 190,- €



 Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.