ATLAS.SK: Sobota, 25.3.2017
meniny má Marián

TEST: Renault Captur 1,2 TCe manuál – Noc a deň

6.1.2017 | Testy

Tak ako Clio, aj Captur dostal k preplňovanému benzínovému štvorvalcu aj manuálnu prevodovku. Čo však ponúka špeciálna edícia Night & Day?

Už je to nejaký ten rok, kedy sme naposledy testovali Renault Captur, najprv s štvorvalcom 1,2 TCe a dvojspojkovou prevodovkou, potom Captur s naftovým štvorvalcom 1,5 dCi s päťstupňovým manuálom ale aj Captur s 1,5 dci a dvojspojkovou prevodovkou.

 
Renault Captur 1,2 TCe manuál (foto: Renault)


Veľa sa na Capture odvtedy nezmenilo. Teraz však pribudla nová „motorizácia" a nová výbava, preto sme si naň opäť posvietili. Teda hlavne na rozdiely špecifické pre „limitovanú edíciu" Night & Day. V preklade - je to nová úroveň výbavy.

Interiér a výbava Night & Day

Vzhľad Capturu vo výbave Night & Day spočíva u exteriéru v bielej perleťovej karosérii a čiernej streche. Čo sa týka modro-čierneho interiéru, tak tá modrá nie je údajne len tak obyčajná modrá ale „nebeská", „dotvárajúca harmonický celok" (medzi nami, je to normálna modrá).

Kvalita materiálov v interiéri je dostatočná a páčilo sa nám napríklad efektné modré podsvietenie stredového panelu s dotykovým displejom infotainment systému R-Link Evolution. Zachovaná zostala aj veľká zásuvková priehradka pred spolujazdcom či odzipsovateľné poťahy.

 
Renault Captur 1,2 TCe manuál (foto: Renault)


Ak si približne 180 cm vysoký človek sadne za pre seba nastavené predné sedadlo, zostanú mu približne 2 cm na nohy a 5 cm na hlavu. Batožinový priestor je na vonkajšie rozmery auta dobrý a je ho možné zväčšiť posunutím zadného sedadla viac dopredu (na úkor miesta pre pasažierov). Kufor má objem 371 až 455 litrov (podľa polohy sedadla).

 
Renault Captur 1,2 TCe manuál (foto: Renault)


Výbava Night & Day je vlastne najvyššou (spolu s výbavou X-mod) a obsahuje takmer všetko, čo sa dá Capture dokúpiť. Parkovacie senzory, automatická klimatizácia, automaticky stmavované spätné zrkadlo, infotainment R-Link Evolution s navigáciou, dažďový a svetelný senzor, elektricky sklopné zrkadlá, automatická klimatizácia či 17 palcové zliatinové kolesá. Trochu nás však prekvapilo, že tam už Renault rovno neprihodil aj 200 eurové vyhrievanie sedadiel.

Motor, prevodovka a jazda

Naše auto malo pod kapotou 1,2 litrový preplňovaný benzínový štvorvalec s výkonom 88 kW (120 k) a krútiacim momentom 205 Nm. Teraz je po prvý krát dostupný s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou a so štandardným pohonom predných kolies. Štvorkolka dostupná nie je.

 
Renault Captur 1,2 TCe


Tento motor je celkom príjemnou voľbou, podobne ako u Clia GT line. Na stovku sa Captur s touto kombináciou dopracuje za 9,9 sekundy - takmer o sekundu pomalšie ako menšie Clio. Dôvodom je vyššia hmotnosť a vyšší odpor vzduchu. Najviac to cítite na diaľnici. Vo väčšine situácii je však auto svižné až až a svižnejšie ako väčšina malých áut.

Nakoľko Captur je postavený na podvozku Clia, podobné sú aj jeho jazdné vlastnosti. Bohužiaľ sa na nich mierne negatívne prejavila vyššia výška auta. Captur sa v zákrutách nakloní o niečo viac ako Clio, no veľká časť vodičov (alebo vodičiek) si to zrejme vôbec nevšimne. Auto je dostatočne pohodlné a bez problémov zvláda aj rýchlejšiu jazdu cez zákruty.

V meste si testovaný Captur vypýtal 6,9 l/100 km pri priemernej rýchlosti 31 km/h. Pri diaľničných 110 km/h to bolo 5,5 l/100 km a pri 130 km/h 7,2 l/100 km. Mimo mesto si vystačil s 4,8 l/100 km pri priemerke 70 km/h.

 
Renault Captur 1,2 TCe manuál (foto: Renault)


 

Záver

Renault Captur 1,2 TCe Night & Day je dostatočne rýchly malý crossover so zaujímavou výbavou za zaujímavú cenu. Možnosť zvoliť si manuál vítame a komu sa Captur doteraz páčil, tak sa mu bude páčiť zrejme ešte viac.



Motor

Palivobenzín
Valce4
Zdvihový objem (cm3)1 197
Prevodovkamanuálna šesťstupňová
Poháňaná nápravapredná
Výkon
Najvyšší výkon (kW/k )88/ 120 pri 4900 ot./min
Krútiaci moment (Nm)

205 pri 2000 ot./min.

Maximálna rýchlosť (km/h)182
Akcelerácia z 0 na 100 km/h9,9
Spotreba
Udávaná výrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)6,8  / 4,7 / 5,5
Rozmery
Dĺžka/šírka/výška (mm)4 122 / 1 566 / 1 778
Batožinový priestor (l): pred / po sklopení zadných sedadiel377-455 / 1 235
Objem palivovej nádrže (l):

45

Pohotovostná hmotnosť (kg)1 227
Ceny
Cena základného modelu s rovnakou motorizáciou v deň zverejnenia testu14 690,- €
Základná cena testovanej verzie (1,2 TCe manuál Night & Day) v deň zverejnenia testu

17 290,- €

Autor: Daniel Krnáč
Foto: Renault


TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.