ATLAS.SK: Piatok, 24.3.2017
meniny má Gabriel

TEST: Mercedes-Benz GLC kupé 250d – Mixér kuchýň

5.1.2017 | Testy

Je to SUV? Je to kupé? Mercedes-Benz GLC kupé je kombináciou, ktorú budú niektorí milovať a iní zas nenávidieť. Nás však hlavne menšie kupé SUV príjemne prekvapilo.

Keď som po prvý krát videl fotografiu konceptu GLC kupé, celkom sa mi zapáčil, čo mňa samotného veľmi prekvapilo. Viem, že sa už opakujem niekoľký krát, no SUV v ľubovoľnej forme nie sú mojou šálkou kávy. V mercedese však dosiahli, že GLC kupé je dostatočné nízke na to, aby pripomínalo zatiaľ neexistujúce CLC kupé - teda akoby terénnu verziu štvordverového „sedanu/kupé" radu C.

 
 Mercedes-Benz GLC kupé 250d


Kupé jednoducho vyzerá dobre a pôsobí decentne hoci to stále nie je najmenšie auto. Ale vyzerá menej dekadentne ako GLE kupé, hlavne proporčne a z profilu. Čo sa vzhľadu týka, exteriér aj interiér si viete vyskladať, ako sa vám len zamanie.

Interiér, priestor a výbava

Základom GLC kupé je, ako aj názov naznačuje, model GLC SUV. To znamená okrem rovnakých motorov zdieľajú aj veľkú časť interiéru. To je však dobre, pretože to je jeden z najlepších interiérov v triede. Kombinácia dreva, kože a látky pôsobí domácky, príjemne a kvalitne. Možnosti personalizácie sú bohaté a niekedy aj celkom „mastné".

 
 Mercedes-Benz GLC kupé 250d


Nastavenie polohy za volantom má veľké rozpätie a spokojne sa usadia aj tí, čo nemajú radi vysokú polohu za volantom, aj tí, čo ju uprednostňujú vyšší posed. V strede palubnej dosky nájdete už klasicky displej infotainment systému Comand, ktorý ovládate buď otočným voličom v stredovej konzole alebo pomocou touchpadu nad ním.

 
 Mercedes-Benz GLC kupé 250d


Klesajúca línia strechy na štýl kupé na naše prekvapenie príliš neobmedzila priestor pre hlavy zadných cestujúcich. Približne 180 cm vysokému pasažierovi zostane približne 5 cm na hlavu a 10 cm na nohy. Nejaké nevýhody však tento tvar karosérie má - batožinový priestor je menší (500 l) a veľkosť nádrže klesla zo 75 na 50 litrov.

Hoci GLC kupé nie je najlacnejšie, už v štandardnej výbave nájdete dažďový a svetelný senzor, elektricky nastaviteľné predné sedadlá, automatickú klimatizáciu, elektrické otváranie batožinového priestoru, cúvaciu kamera, tempomat, volič jazdných režimov, povinné zmluvné poistenie na 3 roky, havarijné poistenie na 3 roky a bezplatný servis na 6 rokov alebo do 160 000 km.

 
 Mercedes-Benz GLC kupé 250d


Zrejme však neodoláte a aj si priplatíte. Už tradične môžete vás rozpočet minúť na nekonečne dlhom zozname príplatkovej výbavy. Aj tej bezpečnostnej. GLC kupé vie si napríklad spočítať, ako má automaticky brzdiť pred prekážkou tak, aby to stihol aj ten za vami. Dopad zrážky s chodcom zas zmierni zdvihnutím kapoty a vidí zboku prichádzajúce autá, pred ktorými vie samé zastaviť.

Motor, prevodovka a jazda

Pod kapotou verzie 250d 4matic sa ukrýva 2,2 litrový naftový štvorvalec s výkonom 150 kW / 204 k a krútiacim momentom 500 Nm. Kombinovaný je výlučne s deväťstupňovou automatickou prevodovkou s meničom krútiaceho momentu. Výkon motora prenáša na cestu pomocou permanentného pohonu všetkých kolies 4matic so spojkou v centrálnom diferenciáli. Sila je medzi nápravy rozdelená v pomere 45:55 v prospech zadných kolies.

 

 
 Mercedes-Benz GLC kupé 250


Na stovku to kupé zvláda rovnako rýchlo ako SUV verzia - teda za príjemných 7,6 sekundy. Odhlučnenie auta je už tradične výborné a vonkajší hluk ani obtekajúci vzduch či pneumatiky skoro nepočujete. Akurát zvuk motora je pri plnej akcelerácii o niečo drsnejší.

V meste si GLC kupé vypýtalo 6,7 l/100 km pri priemernej rýchlosti 31 km/h. Na diaľnici pri 110 km/h to bolo 5,6 l/100 km a pri 130 km/h 6,8 l/100 km. Mimo mesto stačilo GLC kupé 4,7 l/100 km pri priemernej rýchlosti 71 km/h.

 
 Mercedes-Benz GLC kupé 250


Ako by ste od Mercedesu-Benz so sofistikovaným adaptívnym podvozkom očakávali, zvláda pohodlie aj rýchlu jazdu. Toto však nebol náš prvý kontakt s GLC kupé - skúsili sme si ho už na Mercedes-Benz SUV tour pred pár mesiacmi. Tam sme sa mohli presvedčiť, že aj napriek relatívne sparťanskej terénnej výbave sa kupé nestratí ani hlboko v lese.

 

Záver

Mercedes-Benz GLC kupé 250d je zaujímavá kombinácia dvoch naoko nezlúčiteľných vecí. Napriek tomu v ňom nájdete dosť miesta ale zvláda aj nejaký ten terén. Interiér je pohodlný a motor dostatočne rýchly aj úsporný. Je to veľmi špecifické auto, no toto SUV/ kupé si získalo dokonca aj mňa, odporcu tejto väčšinou nezmyselnej kategórie áut.

Ak teda hľadáte menšie SUV kupé, tak (okrem vašich momentálne veľmi obmedzených možností) je GLC kupé dobrou voľbou.

Spaľovací motor
Palivonafta
Valce4
Zdvihový objem (cm3)2 143
Prevodovka9 stupňová automatická
Poháňaná nápravapredná a zadná
(45/55 permanentne)
Výkon
Najvyšší výkon (kW/k)150 kW / 204 k
pri 3800 ot./min
Krútiaci moment (Nm)500 Nm pri
1600 až 1800 ot./min.
Maximálna rýchlosť (km/h)222 km/h
Akcelerácia z 0 na 100 km/h7,6 s
Spotreba
Udávaná výrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)

6,2 / 5,0 / 5,4

Rozmery
Dĺžka / šírka (so zrkadilami) / výška (mm)

4 732 / 1 890 / 1 602

Batožinový priestor (l):500
Objem palivovej nádrže (l):50
Prevádzková hmotnosť (kg)1 785
Ceny
Cena základného modelu s testovanou motorizáciou s dph v deň zverejnenia testu

51 870,- €



Základná cena testovanej verzie (GLC kupé 250d 4matic)



51 870,- €



 Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.