ATLAS.SK: Pondelok, 27.3.2017
meniny má Alena

TEST: Renault Clio Grandtour 1,5 dCi 110 – Top nafta

3.1.2017 | Testy

Jemné dizajnové zmeny, nová výbava, šesťstupňový manuál a najvýkonnejší naftový motor v histórii Clia. To sú zmeny, ktorých sa dočkalo Clio Grandtour po facelifte.

(Podrobne sme sa Cliu po facelifte venovali v teste Renault Clio GT line, preto sa dnes zameriame hlavne na motorizáciu.)

 
 Renault Clio Grandtour 1,5 dCi 110
Čo sa vzhľadu týka, malý kombi fešák sa stal subjektívne ešte o kúsok elegantnejším vďaka upraveným predným a zadným svetlám a novým zliatinovým kolesám. Páčila sa nám aj farba. V porovnaní s GT Line bolo toto Clio nakonfigurované skôr ako elegantné, než vyslovene športové.

Interiér, priestor a výbava

V interiéri Clia teraz pribudli nové možnosti personalizácie a prvky výbavy ako automatické parkovanie či parkovacia kamera. Na rozdiel od Clia GT Line malo naše kombi „klasické" polokožené sedadlá s bielym prešívaním a bez športových ambícii. Aj tie však poskytujú dostatočne dobré bočné vedenie a pre nás „antikatalógovo formovaných" sú pohodlnejšie. Vítame aj zmiznutie plastu z volantu a nové mäkké čalúnenie lakťovej opierky na dverách. Celý interiér pôsobí teraz na pocit o niečo kvalitnejšie.

 
 Renault Clio Grandtour 1,5 dCi 110
Dočkali sme sa aj vynoveného infotainment systému R-Link Evolution. Subjektívne pôsobí o niešo rýchlejšie a premyslenejšie. Zmeny sú však minimálne a napríklad tlačidlo hlasového ovládania stále funguje len pri nastavenej angličtine. Ani vtedy ale neviete hlasom ovládať funkcie spojené s audiosystémom a navigácii zas nedokážete vysvetliť, čo a kde to tá Bratislava vlastne je. Na druhej strane, hlasové ovládanie nepoužíva takmer nikto a keď už, tak je najlepšie zvoliť to vo vašom telefóne. Pozitívne však hodnotíme premenovanie „Ponuky" na intuitívnejšie „Menu" a páčila sa nám funkcia, ktorá si v spolupráci s GPS vo vašom telefóne a Google Maps pamätá, kde ste zaparkovali (teda väčšinou).

 
 Renault Clio Grandtour 1,5 dCi 110
Ak chcete, môžete si priplatiť aj za malú lakťovú opierku. Je pripevnená o operadlo vodičovho sedadla, viete ju odklopiť dozadu a v jej vnútri nájdete odkladací priestor. Približne 180 cm vysoký človek sa na zadné zmestí tak akurát a batožinový priestor s objemom 443 litrov zostal aj s dvojitým dnom zachovaný. V závislosti od výbavy pod ním najnovšie nájdete aj subwoofer Bose.

Motor a prevodovka

Naftový štvorvalec 1,5 dCi je nám v tejto výkonovej verzii a s touto prevodovkou známy už napríklad z Méganu. Má výkon 81 kW (110 k) a krútiaci moment 260 Nm. Pre Clio je novinkou aj s ním spriahnutá prevodovka - šesťstupňový manuál.

 
 Renault Clio Grandtour 1,5 dCi 110
Po výkonovej stránke nemusí byť najvýkonnejšia verzia na pocit o toľko rýchlejšia. Od 66 kW verzia to na stovku zvládne o 0,8 sekundy skôr - za 11,2 sekundy - no po meste si výkonový rozdiel zrejme neuvedomíte (a už vôbec nie v Eco režime). Čo sa plynulosti chodu a jazdy po meste týka, výhodou všetkých 1,5 dCi oproti časti konkurencie sú štyri valce (namiesto troch). Pri približne 1400 ot./min síce cítiť na volante mierne vibrácie spôsobené motorom, no samotné odhlučnenie je na veľmi dobrej úrovni, aj čo sa hluku zvonka týka.

 
 Renault Clio Grandtour 1,5 dCi 110
Pre Clio nová šesťstupňová manuálna prevodovka má dostatočne presné radenie a vďaka šiestemu stupňu má motor na diaľnici nižšie otáčky. U naftového motora by nám však pokojne stačil aj päťstupňový manuál kombinovaný so slabšími variantmi.

V porovnaní s dvoma slabšími verziami udáva výrobca u najvýkonnejšieho naftového Clia o 0,3 l/100 km vyššiu spotrebu. Po meste si naftové Clio vypýtalo 5,5 l/100 km pri priemernej rýchlosti 30 km/h. Na diaľnici pri 110 km/h sme namerali 4,4 l/100 km a pri 130 km/h 5,5 l/100 km. Po okresných cestách si vystačilo s 3,8 l/100 km pri priemernej rýchlosti 68 km/h.

 
 Renault Clio Grandtour 1,5 dCi 110
 

Záver

Renault Clio Grandtour s najvýkonnejším naftovým štvorvalcom 1,5 dCi je teraz o niečo dospelejšie a ešte o kúsok rýchlejšie. Spotreba pridaným výkonom príliš neutrpela a malé praktické kombi ponúka stále dobrú výbavu. Aj keď o niečo drahšie ako u slabších verzií ale lacnejšie ako predtým.

Ak teda hľadáte v tejto triede pekné a úsporné kombi, Clio je zaujímavou a jednou z mála dostupných volieb a povedal by som, že asi najkrajšou.

Motor
PalivoNafta
Valce4
Zdvihový objem (cm3)1461
Prevodovkašesťstupňová manuálna
Poháňaná nápravaPredná
Výkon
Najvyšší výkon (kW/k )81 kW / 110 k pri 4000 ot./min.
Krútiaci moment (Nm)260 pri 1750 ot./min.
Najvyššia rýchlosť (km/h)194
Spotreba
Udávaná výrobcom - mesto / mimo mesta / kombinovane (l/100km)3,8 / 3,3 / 3,5

Rozmery
Dĺžka/šírka/výška (mm)4267 / 1732 / 1445
Batožinový priestor (l): 443 / 1380 
Objem palivovej nádrže (l)

45

Prevádzková hmotnosť (kg)1280
Ceny
Cena základného modelu s rovnakou motorizáciou17 090,- €
Základná cena testovanej verzie (Clio Grandtour 1,5 dCI 110 manuál) v deň zverejnenia testu

17 090,- €
Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.