ATLAS.SK: Sobota, 25.3.2017
meniny má Marián

Prvá jazda: Vynovený Seat Leon je inšpirovaný Atecou

30.11.2016 | Testy

Leon tretej generácie pomohol Seatu otočiť svoje smerovanie a dostať sa do pozitívnych čísel. Teraz však prišiel čas ho mierne vynoviť a pridať nové technológie. Čo všetko sa zmenilo?

Španielskej automobilke Seat sa v roku 2012 podarilo zvrátiť svoj osud a ich modely sa s príchodom tretej generácie Leonu na seba konečne prestali podobať. Posledná generácia Leonu však má už štyri roky a Seat sa rozhodol tento model mierne osviežiť.

 
 Seat Leon ST 2017 v novej tmavofialovej farbe


Zmeny exteriéru nie sú radikálne - upravené sú predné svetlá a nárazník a zadné svetlá teraz využívajú LED technológiu. Predné LED svetlá teraz svietia ďalej a jasnejšie a tie denné sa striedajú so smerovkami. Čo sa farieb exteriéru týka, pribudli tri nové vrátane špeciálneho odtieňu červenej a tmavofialovej.

Zmien je však viac v interiéri. Po vizuálnej stránke si viete priplatiť za podsvietenie interiéru s ôsmimi voliteľnými farbami. Stredová konzola má teraz nový dizajn a okrem základnej výbavy Reference bude tlačidlová ručná brzda štandardná vo všetkých modeloch, vrátane verzii FR a Cupra (čo je nám trochu ľúto). Ďalšou síce vizuálne nepozorovateľnou no počuteľnou zmenou je zlepšenie odhlučnenia kabíny.

 
 Seat Leon ST 2017


Novinkou je bezkľúčový systém, pri ktorom auto štartujete tlačidlom na stredovej konzole. Neďaleko neho nájdete podobne ako v Seate Ateca aj systém bezdrôtového nabíjania s GSM anténou. USB sa presunulo z priehradky pred spolujazdcom do stredovej konzoly a teraz máte k dispozícii dva konektory. Displej infotainment systému je teraz väčší na úkor počtu tlačidiel. Zostali len tri - domov, Full Link a hlasitosť / vypínanie.

Do ponuky pribudli aj nové asistenčné systémy ako rozoznávanie a ochrana chodcov, asistent brzdenia či vylepšené rozpoznávanie dopravných značiek. Verzie s DSG prevodovkou a adaptívnym tempomatom vás dokážu aj poloautomaticky posúvať v zápche.

 
 Seat Leon 2017 Xcelence


Okrem už známych výbav pribudla aj nová s označením Xcelence. Tá je zameraná na vodičov vyhľadávajúcich hlavne komfort a priplatiť si u nej viete aj za adaptívne tlmiče. Budúci rok bude k dispozícii aj príplatkový digitálny displej pred vodičom, ako ho poznáme napríklad z Passatu.

Ponuka motorov je veľmi podobná Leonu pred faceliftom. Výkon naftového štvorvalca 1,6 TDI však stúpol na 85 kW (115 k) a všetky DSG prevodovky sú teraz sedemstupňové. V ponuke nájdete aj benzínový preplňovaný litrový trojvalec aj verziu na CNG (zemný plyn).

 
Motory pre Seat Leon 2017


My sme si vyskúšali Leon 1,4 TSI 110 kW (150 k) s vypínaním valcov v kombinácii s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou aj s DSG prevodovkou. Táto motorizácia sa nám páčila aj vďaka dobrej dynamike aj jazdným vlastnostiam. Odpájanie dvoch zo štyroch valcov prebieha nepozorovane a malo viesť k zníženiu spotreby. Naša verzia Xcelence mala sedadlá s veľmi dobrým bočným vedením (aj vzadu) a vynovený infotainment systém má teraz krajší vzhľad a prehľadnejšie menu.

 
Infotainment Seat Leon ST 2017


Oficiálne ceny zatiaľ nie sú známe, no predpokladáme, že sa budú pohybovať na úrovni terajšieho Leonu - od 12 990 eur.

Cupra dostane štvorkolku

Vo februári sa dočkáme aj faceliftovanej ostrej verzie Cupra. Kombi ST dostane pohon všetkých kolies (výlučne s DSG prevodovkou) a najvýkonnejšia Cupra bude mať 300 koní. Táto verzia zvládne stovku údajne za menej ako 5 sekúnd. Sěpká sa aj, že sa pohon všetkých kolies dostane možno aj do hatchbacku. Slabšou verziou zostane Cupra 290 s pohonom predných kolies.

 
 Seat Leon 2017


Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.