ATLAS.SK: Sobota, 25.3.2017
meniny má Marián

TEST: Renault Talisman TCe 150 EDC – Evolúcia pohodlia

20.6.2016 | Testy

Je to väčšie ako Laguna a menšie ako Latitude, čo je to? Nový Renault Talisman. Čo pochytil benzínový automat od svojich súrodencov a má potenciál ich prekonať v predajoch?

Renault sa roky pokúšal zapojiť sa do hry o najlepšiu limuzínu v strednej triede. Lagune sa však príliš nedarilo a Latitudu ešte menej. Teraz je tu však Talisman, ktorý, ako nám bolo prízvukované, nie je nástupcom Laguny.

 
 Renault Talisman TCe 150 EDC


Čo sa veľkosti týka, je to niečo medzi Lagunou a Latitudom. Neviem čím to bolo, ale Talisman budil oveľa viac pozornosti, ako by som od podobného sedanu čakal. Naša verzia mala pritom relatívne malé disky a nie príliš nápadnú farbu. Auto sa aj napriek tomu neraz stalo témou diskusie okoloidúcich. Zrejme v tom bude aj práve prebiehajúca televízna kampaň. Renaultu sa tak podaril model, ktorý napriek tomu, že nie je na prvý pohľad agresívny či extravagantný, budí veľmi pozitívny dojem.

Interiér, priestor a výbava

Podobne ako u nového Méganu, aj interiér Talismanu pôsobí kvalitnejšie ako u doterajších Renaultov. Nechýba množstvo mäkkých materiálov, príjemný a jednoduchý dizajn. Imitácia dreva nám najprv prišla trochu staromódna, no po čase sme zmenili názor. Poteší aj nastaviteľné farebné podsvietenie interiéru (vrámci systému Multi-Sense).

 
 Renault Talisman TCe 150 EDC


Naša výbava Intens obsahovala menší z dvoch dotykových displejov (7 palcový) s infotainment systémom R-Link 2 s navigáciou. My sme však túto verziu preferovali pred väčším 8,7 palcovým displejom. Dôvodom je ovládanie nastavenia kúrenia a klimatizácie pomocou klasických tlačidiel, zatiaľ čo u väčšieho displeja si musíte vystačiť s dotykom. Okrem toho sme tu našli aj naše obľúbené otočné koliesko na ovládanie hlasitosti. Ešte jedno na ovládanie menu a spokojní budú aj odporcovia dotykov. Dotykové nastavenie ventilátoru si však dizajnéri neodpustili ani tu.

Vedľa radiacej páky nájdete pod dvierkami dva USB konektory a Aux vstup. Pred pákou si zas môžete odložiť napríklad mobilný telefón. Držiaky na poháre sú umiestnené tak, aby vám nápoje počas pohybu páky nezavazdali. Ďalšie dva USB konektory (ale len na nabíjanie) nájdete pri nohách zadných cestujúcich, na konci stredovej konzoly, spolu s 12 V zásuvkou a vetracími otvormi.

 
 Renault Talisman TCe 150 EDC


Zároveň sme sa v testovanom aute tešili aj z neprítomnosti adaptívneho tempomatu, ktorý (ak sa nedá adaptívna funkcia vypnúť) nemáme vždy príliš v láske. Skúste si ho v plnej premávke na diaľnici a uvidíte prečo... Menej je niekedy viac.

Testovaný Talisman obsahoval aj veľmi pohodlné perforované kožené sedadlá s vyhrievaním, vetraním a troma masážnymi funkciami s nastaviteľnou intenzitou aj frekvenciou. Prijali by sme lepšie bočné vedenie ale hlavne - lepšiu cenu. Musíte si totiž priplatiť mastných 3 800 eur. Ani vŕzganie o stredovú konzolu počas nastavovania nás príliš nepotešilo.

 
 Renault Talisman TCe 150 EDC


Aj sériová výbava Talismanu je však bohatá. Už základná verzia má akustické čelné sklo, dažďový a svetelný senzor, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, tempomat či štyri elektrické okná. Nájsť tu môžete aj vyhrievanie volantu (my sme ho skoro nenašli - pokojne by mohlo byť prehodené s talčidlom štart / stopu).

Ak máte okolo 180 cm, priestor na zadných sedadlách by nemal byť problémom. Na nohy vám zostane približne 7 cm a na hlavu okolo 4 cm. Prekvapili nás ale nie práve najpohodlnejšie opierky na hlavu. Talisman trpí zároveň rovnakým problémom ako Mégane - koniec koľajníc predných sedadiel môže cestujúcim s väčším číslom topánok zavadzať. Našťastie to vďaka veľkému rázvoru väčšinou nebude problematické. Samotný interiér je priestranný a aj tak pôsobí.

 
 Renault Talisman TCe 150 EDC


Batožinový priestor Talismanu sedan s objemom 608 litrov patrí k najlepším v triede. Pánty sú ukryté a vrámci karosérie typu sedan je prístup doň dobrý. Škoda len, že tam po otvorení veka môže tiecť nazbieraná dažďová voda.

Motor, prevodovka a jazda

Náš Talisman mal pod kapotou slabšiu verziu 1,6 litrového preplňovaného benzínového štvorvalca s výkonom 110 kW / 150 k a krútiacim momentom 220 Nm. Kombinovaný je výlučne so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC a pohonom predných kolies. Ak by ste chceli manuálnu prevodovku, musíte si zadovážiť diesel.

 
 Renault Talisman TCe 150 EDC


Táto verzia je to síce slabšou benzínovou motorizáciou, no 9,6 sekundy na stovku je stále viac ako akceptovateľných. A rýchlejších ako väčšina naftových motorizácií.

Renault chcel, aby bol Talisman (čo sa tried týka) ešte o niečo vyššie, ako bývalá Laguna. A do veľkej miery sa im to podarilo hlavne čo sa pohodlia týka. Je príjemné v dobe športových podvozkov a obrovských kolies zažiť aj auto, ktoré je skutočne pohodlné. A bez adaptívnych tlmičov. Len klasický pohodlný podvozok a vysoké bočnice pneumatík. Tie vám zároveň pomôžu ochrániť disky pred poškriabaním.

 
 Renault Talisman TCe 150 EDC


Okrem toho je benzínový Talisman pri konštantnej jazde aj veľmi tichý. Počas akcelerácie je síce motor prekvapivo hlučný, no keď držíte konštantné otáčky, jeho zvuková kulisa zmizne do stratena. Ideálne auto nielen na dovolenku k moru. Aj vďaka dobrej diaľničnej spotrebe.

Na mojom tradičnom a roky nemennom mestskom okruhu si Talisman vypýtal 6,6 l/100 km pri priemernej rýchlosti 32 km/h. Na diaľnici pri 110 km/h si vystačil len s 4,5 l/100 km a pri 130 km/h sme neprekročili 6 l/100 km. Po okresných cestách a cez dediny sa Talisman uspokojil so 4,8 l/100 km pri priemernej rýchlosti 72 km/h.

 
 Renault Talisman TCe 150 EDC


K najpohodlnejšiemu autu v triede mu nechýba veľa, no jedna „chybička se vloudila". Najslabším článkom auta je softvér dvojspojkovej prevodovky. Hoci je o niečo lepší ako v Mégane GT, stále je pohnutie sa často sprevádzané trhnutím a reakcie prevodovky by mohli byť aj rýchlejšie. To nás spolu s absenciou páčok pod volantom však až tak netrápi, pretože to neprekáža charakteru auta. Prevodovku však musíme pochváliť za pekné podraďovanie pri jazde z kopca. Čo sa sprevodovania týka, na diaľnici pri 130 km/h sa motor na siedmom prevodovom stupni otáča rýchlosťou 2750 ot./min. Aerodynmaický hluk je priemerný, podobne aj hluk spôsobný pneumatikami.

Rovnako ako Espace, Kadjar a Mégane, aj Talisman využíva modulárnu platformu CMF. Pri jazde po nekvalitnej ceste síce počujete podvozok (aj interiér) pracovať, no pohodlie pruženia patrí k najlepším v triede. Talisman cez väčšinu nerovností len nepozorovane „prepláve". Napriek pohodlnému charakteru Talismanu sa s ním zabavíte aj v zákrutách. Stredová poloha volantu je príjemne presná, páčil sa nám aj účinok posilňovača. Nechýbal nám ani príplatkový systém otáčania zadných kolies 4control. Podvozok je aj bez neho až po limit neutrálny a napriek rozmerom auto nepôsobí ťažko.

 
 Renault Talisman TCe 150 EDC


 

Záver

Renaultu sa pomocou tohto modelu podarilo úspešne sa vrátiť do strednej triedy, kde sa im roky nedarilo. Z objektívneho aj subjektívneho pohľadu si to Talisman zaslúži. Vyzerá dobre, je pohodlný, spotreba hlavne na diaľnici je veľmi dobrá, výbava pestrá a dizajn prívetivý. Príliš nám neprekážali ani muchy dvojspojkovej prevodovky.

Renault Talisman TCe 150 EDC je tak nádejným želiezkom v ohni limuzín. Renault chce, aby bol zástupcom vo vyššej triede ako Laguna a prispôsobili tomu aj ceny. Hoci si myslíme, že čiastočne právom, o budúcej popularite „nenástupcu" Laguny rozhodnú až zákazníci. Podľa nás však ide o jeden z najpohodlnejších sedanov aktuálne na trhu.

 

Spaľovací motor
Palivobenzín
Valce4
Zdvihový objem (cm3)1 618
Prevodovkasedemstupňová dvojspojková
Poháňaná nápravapredná
Výkon
Najvyšší výkon (kW/k)110 kW / 15O k pri 5200 ot./min
Krútiaci moment (Nm)220 Nm pri 1750 ot./min.
Maximálna rýchlosť (km/h)215 km/h
Akcelerácia z 0 na 100 km/h9,6 s
Spotreba
Udávaná výrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)

7,5 / 4,6 / 5,6

Rozmery
Dĺžka / šírka / výška (mm)4 563 / 2 010 / 1 486
Batožinový priestor (l):608
Objem palivovej nádrže (l):

51

Prevádzková hmotnosť (kg)1505
Ceny
Cena základného modelu s testovanou motorizáciou s dph v deň zverejnenia testu   

26 990,- €



Základná cena testovanej verzie (TCe 150 EDC Intens)



28 690,- €



 Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.