ATLAS.SK: Pondelok, 27.3.2017
meniny má Alena

TEST: Opel Astra 1,6 CDTI – spytovanie etalónu

17.2.2016 | Testy

Jeden z najlepších aktuálnych hatchbackov a dobrý naftový motor. To je nová Astra 1,6 CDTI. Láka však nielen objektívne.

Aj napriek aktuálnemu dianiu vo svete naftových áut bude táto frakcia ropy v Európe ešte nejaký ten rok populárna. Naftové motory sú pre zákazníkov stále zaujímavé aj napriek momentálnemu zlacneniu palív. Preto je našou povinnosťou otestovať aj novú Astru s druhým najvýkonnejším naftovým štvorvalcom.

 
  Opel Astra 1,6 CDTI


V porovnaní s nedávno testovanou benzínovou verziou 1,4 Turbo sa exteriér dnes testovanej Astry nesie skôr v elegantnom duchu. Aj vďaka chrómovej lište a jednouchému dizajnu kolies. Stále však pôsobí dostatočne zaujímavo.

Interiér, priestor a jazda

Po sadnutí do pohodlného sedadla kvalitnejšieho a priestrannejšieho interiéru nás potešilo značné zjednodušenie ovládania infotainment systému. Ten nový ovládate pomocou dotykového displeja a nemáme mu príliš čo vytknúť. Systém držiaku telefónu by sme však vymenili za priehradku.

 
  Opel Astra 1,6 CDTI


Cestujúci vzadu sa môžu tešiť z viac ako rozumného priestoru. Približne 180 cm vysoký človek si za seba sadne s rezervou na nohy 8 cm a na hlavu približne 10 cm. Kufor s objemom 370 litrov pôsobí naživo väčší ako na papieri.

Ak máte záujem, môžete si priplatiť za rôzne praktické prvky či asistenčné systémy. Napríklad LED matrix svetlá, udržiavanie v jazdnom pruhu či rozpoznávanie dopravných značiek.

 
  Opel Astra 1,6 CDTI


Motor, prevodovka a jazda

Ako pohon testovanej Astry slúžil celohliníkový 1,6 litrový naftový štvorvalec s výkonom 100 kW / 136 k a krútiacim momentom 320 Nm (kód B16DTH). Pomocou šesťstupňového manuálu poháňa predné kolesá.

Naftový motor nás príjemne prekvapil. Okrem variabilnej geometrie turba nemá síce žiaden špeciálny trik na elimináciu oneskorenia plynu, motor však reaguje výborne. Turbo sa budí okolo 1500 otáčok a nad 2000 otáčok je oneskorenie minimálne. Dokonca by som ho prirovnal k twinscroll turbu.

 
  Opel Astra 1,6 CDTI


Výborná odozva na plyn trvá približne do 4500 otáčok. V meste sa však budete pohybovať hlavne v okolí 1500 otáčok. Autu však pri udržiavaní konštantnej rýchlosti nevadí ani menej. Sprevodovanie je dlhšie ale rozumné - štvrtý stupeň zaradíte približne od 57 km/h pri 1500 otáčkach. Nevadí ani dlhší šiesty stupeň, ktorý je možné zaradiť až od 87 km/h. Samotné radenie je presné a dráhy dostatočne krátke. Prijali by sme však silnejšie synchróny, hlavne pri pokusoch o rýchlejšie radenie.

 
  Opel Astra 1,6 CDTI


Naša verzia disponovala štart / stop systémom čo sa pozitívne prejavilo na spotrebe. Viem, že mnohí z vás tento systém nemajú príliš v láske, no v meste jednoducho funguje. Počas našich meraní mestských spotrieb totiž v priebehu 60 minút stojí auto na semaforoch pokojne aj 20 minút. A to už nie je zanedbateľný čas. So spotrebou naftovej Astry sme boli viac ako spokojní. V meste si vypýtala 4,3 l/100 km pri priemernej rýchlosti 31 km/h. Pri diaľničných 110 km/h to bolo 3,9 l/100 km a pri 130 km/h 4,9 l/100 km. Mimo mesto stačilo autu 3,5 l/100 km pri priemernej rýchlosti 75 km/h.

 
  Opel Astra 1,6 CDTI


Hoci naftová Astra nás až tak neťahala blázniť sa (v porovnaní s benzínovou Astrou 1,4 Turbo), výkonu má dostatok - na stovku dokáže akcelerovať za slušných 9,6 sekundy. Vďaka 17 palcovým kolesám patrilo testované auto skôr k tvrdším. Pomohli aj k nechcenému drnčaniu niektorých častí interiéru. Tvrdší podvozok je však stále dostatočne pohodlný. Väčšiu tuhosť oceníte hlavne na poriadne kľukatej a kvalitnej okresnej ceste. Pomáha aj nízka hmotnosť - naftová Astra váži len o 60 kíl viac ako benzínová.

 

Záver

Opel Astra 1,6 CDTI kombinuje praktické auto a úsporný naftový motor. Jazdí dobre a zároveň si zachováva všetky kvality poctivého hatchbacku. Hľadáte čo najlepšie naftové auto v segmente C? Zrejme ste ho našli. 

Spaľovací motor
Palivonafta
Valce4
Zdvihový objem (cm3)1 598
Prevodovkamanuálna šesťstupňová
Poháňaná nápravapredná
Výkon
Najvyšší výkon (kW/k)100 kW / 136 k
pri 4000 ot./min
Krútiaci moment (Nm)320 Nm
pri 2000 ot./min.
Maximálna rýchlosť (km/h)200 km/h
Akcelerácia z 0 na 100 km/h9,6 s
Spotreba
Udávaná výrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)

4,5 / 3,5 / 3,9

Rozmery
Dĺžka / šírka (so zrkadilami) / výška (mm)

4 370 / 2 042 / 1 485

Batožinový priestor (l):370
Objem palivovej nádrže (l):48
Prevádzková hmotnosť (kg)1 350
Ceny
Cena základného modelu s testovanou motorizáciou s dph v deň zverejnenia testu

17 490,- €



Základná cena testovanej verzie (1,6 CDTI Innovation)



19 190,- €



 Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.