ATLAS.SK: Štvrtok, 29.9.2016
meniny má Michal, Michaela

TEST: Mercedes-Benz C 220 d kupé – racionálny štýl

29.1.2016 | Testy

Je tu a krajšie ako kedykoľvek predtým. Nové kupé Mercedes-Benz triedy C opäť stavilo na elegantné línie. Vie však „pekná tvár" aj „dobre variť"?

Jeden pár bočných dverí sa s aktuálnym vývojom v automobilovom priemysle stáva ojedinelosťou. Výrobcom sa tieto verzie u lacnejších áut väčšinou vyrábať neoplatí. Ak ste však ochotní priplatiť si, v prémiovom segmente si dvojdverové kupé nájdete.

 
 Mercedes-Benz C 220 d kupé


Najnovším prírastkom je Mercedes-Benz C kupé. Najprv som si nebol istý, či je nové kupé až také krásne. Po týždni na mňa však zapôsobilo. A nielen na mňa. Rozplývali sa nad ním aj okoloidúci a nazvali ho nádherným. Svoje zohral aj AMG Line paket obsahujúci diamantovú masku chladiča, 19 palcové disky či znížený podvozok so systémom Agility Control. Aj bez tohto prvku je kupé o 15 mm nižšie ako sedan.

Zadné koncovky výfuku sú falošné a potrubie vedené len na jednej strane a aj to do zeme.

Interiér, priestor a výbava

Pre výrobcu áut je efektívne, aby použil čo najviac dielov spoločných pre všetky verzie modelu. To sa týka aj interiéru. Preto bude majiteľom sedanu a kombi triedy C interiér kupé verzie známy. Rovnaké príjemné a mäkké materiály, rovnaká palubná doska aj prístrojový štít. Drevený obklad v našej verzii nás však príliš nepresvedčil. Vďaka plastu podobnej farbe pôsobilo drevo miestami ako poškrabaný plast. Inak poskytoval interiér to, čo od značky Mercedes-Benz očakávame - príjemný pocit domova a prémiové pohodlie.

 
 Mercedes-Benz C 220 d kupé


V strede hornej časti palubnej dosky nájdete displej infotainment systému ovládaný otočným kolieskom a dotykovou plochou. Ceníme si pokus o iný spôsob navigácie no stále sa nám najlepšie v systéme pohybuje pomocou klasického kolieska. Menu systému je logické, hoci nie vždy úplne intuitívne. Po funkčnej stránke však dokáže všetko, čo od neho čakáte a ešte oveľa viac. Nastaviť viete detaily ako dĺžku zapnutia svetiel či pomocou aplikácie si skontrolovať najazdené kilometre. Teda ak ste si za takýto systém priplatili. Za čo sa určite oplatí priplatiť si je audiosystém Burmester.

Možnosti nastavenia polohy za volantom sú aj vďaka veľkému rozsahu nastavenia volantu veľmi dobré. Vďaka tomu sa vám podarí usadiť aj športovo. Čo sa riadenia týka, všimli sme si, že účinok posilňovača riadenia je subjektívne slabší než u sedanu a kombi. Ako aj u iných kupé, aj tu sme mali niekedy problém načiahnuť sa bez krkolomných pohybov ruky za bezpečnostným pásom. Kontrola mŕtveho uhla cez plece je vďaka B stĺpiku mierne obmedzená. Priestor nad hlavou je vďaka nižšej streche limitovaný a predklonenie dopredu môže spôsobiť aj u 180 cm vysokého vodiča kontakt so strechou.

 
 Mercedes-Benz C 220 d kupé


V prioritách štvormiestneho dvojdverové kupé nebude nikdy praktickosť. Priestor na zadných sedadlách je aj tu obmedzený a väčšina cestujúcich si bude musieť skloniť hlavu nabok len aby sa tam vôbec dokázala posadiť. A to s nohami natlačenými na predné sedadlá.

Batožinový priestor s objemom 400 litrov je vzhľadom na účel auta viac ako postačujúci. Skryté pánty sú v tejto triede samozrejmosťou. Pod podlahou kufra nájdete ďalšie odkladacie priestory. Strednú časť operadla zadného sedadla viete sklopiť a odviesť tak dlhšie predmety. Otvor bol však menší ako by sme si predstavovali, čo by mohlo spôsobiť problém napríklad pri prenášaní lyží.

 
 Mercedes-Benz C 220 d kupé


Ponuka príplatkovej výbavy je veľmi pestrá a obmedzená len vašim rozpočtom. Naše auto bolo vybavené napríklad identifikovaním dopravných značiek. Zvislé identifikoval systém spoľahlivo. Za rýchlostné obmedzenie však považoval aj nálepky na zadnej časti nákladných áut. Príplatkový adaptívny tempomat dokázal okrem udržania vzdialenosti za autom aj upozorniť na rozdiel rýchlostí medzi blížiacim sa autom pred nami. Pri parkovaní je na nezaplatenie 360 pohľad okolo auta. Pomocou štyroch kamier získate aj pohľad z vtáčej perspektívy. Ak sa vám nechce parkovať, dokáže to za vás vykonať aj samo auto. Samozrejmosťou sú bezpečnostné systémy ako kontrola mŕtveho uhla, brzdný asistent, či udržiavanie v jazdnom pruhu. Posledný spomínaný je momentálne najprepracovanejším systémom na trhu. Svoju úlohu si plní až od rýchlosti 200 km/h a neotravuje vás zbytočnými zásahmi.

Motor, prevodovka a jazda

Ako pohon pre testované C kupé slúžil 2,1 litrový naftový štvorvalec s výkonom 125 kW / 170 k a krútiacim momentom 400 Nm. Pomocou deväťstupňovej automatickej prevodovky s meničom krútiaceho momentu roztáčal zadné kolesá.

 
 Mercedes-Benz C 220 d kupé


C 220 d je základnou naftovou motorizáciou v ponuke kupé verzie. S príplatkovým automatom však dokáže na stovku akcelerovať za 7,5 sekundy. Vy sa pritom nestaráte o nič - plyn na podlahu a auto už všetko vyrieši samé. V režime Eco je reakcia plynu otupená, aby sa tým s ťažšou nohou ľahšie šetrilo palivo. Na stlačenie plynového pedálu však reaguje motor promptne a vďaka meniču krútiaceho momentu nemá prevodovka problém ani s parkovaním, ani so svižnejším pohnutím sa z križovatky. Akcelerácia postačuje aj na diaľnici a C kupé je ako stvorené na dlhé cesty. Nielen vďaka dobre odhlučnenému motoru.

Deväťstupňový automat radí dostatočne rýchlo a plynule. K dispozícii máte aj sekvenčné radenie pomocou páčok pod volantom. Vďaka kedysi nemysliteľným 9 prevodovým stupňom dokáže motor pri 130 km/h udržať na najvyššom prevode len 1600 otáčok, čo vedie k lepšej spotrebe. Pre zaujímavosť, pri rovnakej rýchlosti je to v osmičke 1900 otáčok a v sedmičke 2300 otáčok.

 
 Mercedes-Benz C 220 d kupé


Čo sa spotrieb týka, v meste sa nám podarilo jazdiť za 6,2 l/100 km pri priemernej rýchlosti 32 km/h. Na diaľnici pri rýchlosti 110 km/h si auto vypýtalo 5,2 l/100, pri 120 km/h to bolo 5,9 l/100 km a pri 130 km/h 6,7 l/100 km. Mimo mesto sa spotreba ustálila na 4,8 l/100 km pri priemernej rýchlosti 73 km/h. Aerodynamický hluk bol na nízkej úrovni. Ani hluk spôsobený valivým odporom pneumatík nepôsobil rušivo.

Aj kvôli veľkým diskom a AMG paketu bolo naše C kupé celkom tvrdé, hoci nie nepohodlné. Prejazd cez železničné priecestie a veľké jamy však sprevádzalo silné buchnutie. Okrem extrémnych nerovností bol však akustický komfort aj vďaka sériovo montovaným adaptívnym tlmičom ukážkový.

 
 Mercedes-Benz C 220 d kupé


Kupé so zadným náhonom je už roky to, čo vyhľadávajú mnohí fanúšikovia športovej jazdy. Zážitok z nej nám príliš nekazil ani naftový motor, hoci by sme boli o niečo spokojnejší s benzínovým motorom (ideálne V6 alebo V8). Prudké zmeny smeru boli isté, hoci niekedy s jemným náklonom. Zadná náprava nemala ani pri agresívnych pohyboch volantom tendenciu nečakane vybočiť z očakávanej trajektórie. Ak ale chcete, zabavíte sa aj jazdou bokom. Najspokojnejší je však tento „grand tourer" na diaľnici.

 

Záver

Mercede-Benz C220d kupé je opäť krásnym autom. Prevzalo väčšinu pozitívnych stránok iných verzii triedy C. Cestovanie vzadu je ale skôr núdzovým riešením. Motor s automatom má dobrú spotrebu, komfort cestovania je výborný a jazdné vlastnosti ocenia aj športovejšie jazdiaci vodiči. Ak hľadáte dobre vyzerajúce dvojdverové prémiové auto, C kupé musí patriť medzi horúcich kandidátov.

 

Spaľovací motor
Palivonafta
Valce4
Zdvihový objem (cm3)2 143
Prevodovkaautomatická deväťstupňová
Poháňaná nápravazadná
Výkon
Najvyšší výkon (kW/k)125 kW / 170 k
pri 3000 až 4200 ot./min
Krútiaci moment (Nm)400 Nm
pri 1400 až 2800 ot./min.
Maximálna rýchlosť (km/h)235 km/h
Akcelerácia z 0 na 100 km/h7,5 s
Spotreba
Udávaná výrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)

5,0 / 4,0 / 4,3

Rozmery
Dĺžka / šírka (so zrkadilami) / výška (mm)

4 686 / 2 016 / 1 406

Batožinový priestor (l):400
Objem palivovej nádrže (l):66
Prevádzková hmotnosť (kg)1 605
Ceny
Cena základného modelu s testovanou motorizáciou s dph v deň zverejnenia testu

33 300,- €



Základná cena testovanej verzie (C 220 d 9G Tronic)



35 400,- €



 Autor: Daniel Krnáč