ATLAS.SK: Piatok, 9.12.2016
meniny má Izabela

TEST: Citroën C3 Picasso BlueHDi 100 – pozabudnutý multitalent

27.11.2015 | Testy

Nie je to síce žiadna extra novinka ale stále má čo povedať. Stačí však nadmieru praktickému Citroënu C3 Picasso nová ponuka motorov a dvojfarebná kombinácia aby bol aj naďalej zaujímavý?

Na Slovensku vyrábaný Citroën C3 Picasso je na našom trhu od roku 2009 a za ten čas sa ich na našich cestách nazbieralo dosť. Doba sa však mení a zákazníci dnes preferujú skôr crossovery ako malé MPV. Hoci existuje terénnejšia verzia C3 Picassa s označením C3 Aircross, u nás ju kúpiť neviete. Preto sa toto malé MPV musí popasovať s novou generáciou konkurencie použitím osvedčených a novších trikov.

 
  Citroën C3 Picasso


Novým trikom je dvojfarebná kombinácia exteriéru s označením Biton. Mne osobne sa páči rovnako ako aj pôvodná jednofarebná karoséria. Inak nemáme príliš u roky známeho exteriéru o čom diskutovať. Unikátna a praktická krabička, stále subjektívne „cool".

Interiér, priestor a výbava

Vnútro C3 Picasso je aj po rokoch stále neokukané - displej v strede a mäkká texturovaná palubná doska. Zvyšok materiálov predstavujú hlavne tvrdé plasty. Interiér nášho čistonového auta (preberali sme ho s troma najazdenými kilometrami) sprevádzala aj špecifická „vôňa". Kvalita materiálov bola dobrá, páčky pod volanom však boli na náš vkus príliš ohybné. Displej s palubnými údajmi a rádiom by však mohol byť aj väčší.

Výhľad dopredu stále pripomína vďaka dvojitým stĺpikom skôr vrtuľník (čo sa nám páči). Poloha za volantom je pre pohodlné šoférovanie dobrá, prijali by sme však možnosť nastaviť si volant ešte o niečo vyššie.

 
  Citroën C3 Picasso


Ovládanie kúrenia či rádia už môže pôsobiť staršie, je však dostatočne intuitívne. U nášho základného audiosystému bola však kvalita bluetooth audia nízka a hoci sme mali možnosť prehrávana skladieb z ipodu, prezeranie jeho obsahu bolo veľmi limitované. A funkcia shuffle nefungovala vôbec. Najviac nás však iritovalo, že sa telefón k audiosystému nepripojil automaticky.

Jednou z najsilnejších stránok C3 Picasso je vnútorný priestor. Chválime aj možnosti odkladania „bordelu" po kabíne. Pohodlne sa v nej vie odviesť štvorčlenná posádka, pričom zadní cestujúci si dokážu nastaviť nielen sklon sedadla. S priestorom nebudú mať problém ani cestujúci vyšší ako 190 cm, čo je u tak malého auta úspech. Nadpriemerný je aj batožinový priestor - vďaka posúvaniu zadných sedadiel viete získať až 500 litrov.

Motor, prevodovka a jazda

Ponuka motorov je prakticky jedinou markantnou zmenou. Jeden atmosférický benzínový štvorvalec, jeden preplňovaný benzínový trojvalec a dva preplňované naftové štvorvalce. Najnovšia verzia (1,6 BlueHDi 100) poháňala aj naše auto. V kombinácii s päťstupňovým manuálom.

Po výkonovej stránke považujeme 100 koní za adekvátnych. Nie je problém ani predbiehať, ani akcelerovať na diaľnici. Zázraky však nečakajte. Na stovku dokáže auto zrýchliť za ležérnych 12,1 sekundy.

Radenie manuálnej prevodovky je (bohužiaľ už tradične) gumené, nepresné a dráhy dlhé. Prijali by sme aj kratšie sprevodovanie. Druhý stupeň sme mohli zaradiť až od približne 18 km/h, čo je v zápche celkom iritujúce. Vďaka dlhým prevodom si užijete aj jemné vibrácie (inak dobre odhlučneného) motora. Piaty stupeň zaradíte približne od 80 km/h a 1500 otáčok, aspoň podľa nie príliš presného otáčkomeru.

 
  Citroën C3 Picasso


A aj napriek absencii systému štart / stop a nezabehnutému autu bola spotreba relatívne nízka. V meste sa nám podarilo jazdiť za 5 l/100 km pri priemernej rýchlosti 34 km/h a plynulej premávke. Na diaľnici pri rýchlosti 110 km/h to bolo 4,6 l/100 km, pri 120 km/h 5,0 l/100 km a pri 130 km/h 5,5 l/100 km. Mimo mesto sa spotreba ustálila na 4,3 l/100 km pri priemernej rýchlosti 74 km/h.

Pri 130 km/h a 2750 otáčkach už počujete aj motor. Aerodynamický hluk je vzhľadom na tvar auta dobrý, rovnako aj hluk spôsobený valivým odporom pneumatík. Vďaka svojej výške je C3 Picasso citlivé na bočný vietor. Mäkký podvozok je nastavený skôr pre pohodlie. K športovej jazde vás príliš neťahá, no nekvalitné cesty zvláda veľmi dobre. V zákrute majú však niekedy kolesá tendenciu odskakovať na nerovnostiach.

 

Záver

Citroën C3 Picasso je stále zaujímavé a veľmi praktické malé auto s veľkým vnútorným priestorom. Hoci už cítiť jeho vek a má svoje chybičky, stále má čo ponúknuť. A za dobrú cenu. Ponuka motorov je síce striedmejšia, ale agregáty sú úsporné.

Ak teda odolávate crossovrovému ošiaľu a zaujímajú vás hlavne objektívne výhody auta, ťažko nájdete podobne všestranné auto za podobnú cenu. Obávam sa však, že jeho druhej generácie sa zrejme nedočkáme. Citroën C3 Picasso je však auto, ktoré by ste po objektívnej stránke mali milovať.

 

Spaľovací motor
Palivonafta
Valce4
Zdvihový objem (cm3)1 560
Prevodovkapäťstupňová manuálna
Poháňaná nápravapredná 
Výkon
Najvyšší výkon (kW/k)73 kW / 100 k
pri 3 750 ot./min
Krútiaci moment (Nm)254 Nm
pri 1750 ot./min.
Maximálna rýchlosť (km/h)176 km/h
Akcelerácia z 0 na 100 km/h12,1 s
Spotreba
Udávaná výrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)

4,7 / 3,5 / 3,9

Rozmery
Dĺžka / šírka (so zrkadilami) / výška (mm)

4 101 / 2 050 / 1 670

Batožinový priestor (l):385 ž 500
Objem palivovej nádrže (l):50
Prevádzková hmotnosť (kg)1 345
Ceny
Cena základného modelu s testovanou motorizáciou s dph v deň zverejnenia testu

14 290,- €



Základná cena testovanej verzie (BlueHDI 100 Best Collection)



14 290,- €



 Autor: Daniel Krnáč