ATLAS.SK: Pondelok, 27.3.2017
meniny má Alena

TEST: Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style – O spojku viac

4.11.2015 | Testy

Aj Hyundai vsadil na (vlastnú) dvojspojkovú automatizovanú prevodovku. Ako si však rozumie s atmosférickým benzínovým motorom a čo ďalšie priniesol facelift?

Klasické automaty s meničom krútiaceho momentu väčšinou však nespĺňajú požiadavky pre menšie autá. Kvôli vyššej spotrebe, veľkosti či cene prevodovky. Aj preto siahajú často výrobcovia po dvojspojkových prevodovkách, najnovšie vrátane kórejského Hyundaiu.

 
 Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style


Facelift spravil z Hyundai i30 vďaka agresívnejšej prednej maske o niečo mužnejšie pôsobiace auto. Stále vám však z neho nenaskakuje husia koža. Zapadne do premávky ako kus puzzle a druhého pohľadu sa zrejme nedočká. Napriek tomu ide o subjektívne príjemne vyzerajúce auto, hlavne u verzie s chrómovými lemami okien.

Interiér, výbava a priestor

Kórejsky konzervatívny interiér stále nie je posledným slovom v ergonómii. Materiály však pôsobia dostatočne kvalitne a potešila nás príjemná grafika pre i30 nového multimediálneho systému s dotykovým displejom. Na jednej strane disponuje dobrou konektivitou a príjemným zvukom, na druhej strane však odsekával polsekundu z úvodu každej mp3 skladby a bluetooth audio zas príležitostne vypadávalo. Príležitostne sekal aj obraz parkovacej kamery.

 
 Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style


Ani po facelifte nechýba tradičná možnosť nastavenia tuhosti chodu konzervatívne tvarovaného volantu. Nový displej medzi budíkmi je síce graficky veľmi podarený, neukazuje však práve nastavenú rýchlosť tempomatu. Ostatné dáta sú zobrazené podľa našich predstáv.

V interiéri stále nájdete množstvo odkladacích priestorov vrátane jedného veľkého pod lakťovou opierkou. Ukrýva aj USB a Aux konektory. Štyri impulzne spúšťané okná montované štandardne s našou motorizáciou potešia, nakoľko ich budete u množstva konkurencie hľadať márne, bez ohľadu na výbavu.

 

 
 Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style


Priestor pre zadných cestujúcich zostal zachovaný. Ak máte meter osemdesiat, zostane vám za predným sedadlom nastaveným pre vás približne 6 centimetrov na nohy a 7 centimetrov na hlavu. Batožinový priestor s objemom 378 litrov je síce priemerný, no vďaka výklopným sedákom vznikne po sklopení zadných sedadiel rovina. Pod dvojitým dnom nájdete ďalší odkladací priestor a pod ním dojazdovú rezervu.

Motor, prevodovka a jazda

Testované i30 poháňal 1,6 litrový atmosférický benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním, výkonom 99 kW / 135 k a krútiacim momentom 164 Nm. Kombinovaný bol s dvojspojkovou sedemstupňovou prevodovkou DCT z dielne Hyundaiu.

 
 Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style


Ak ste zvyknutí na preplňovanie, budete z papierových 135 koní sklamaní. Motor potrebuje k akcelerácii vyššie otáčky a prevodovka si bude často podraďovať. Aj kvôli maximálnemu krútiacemu momentu dostupnému až od 4800 otáčok. Pri konštantnej rýchlosti a menej ako 3000 otáčkach je štvorvalec kultúrny a odhlučnený dostatočne dobre. Vo vyšších otáčkach je to o niečo horšie no stále akceptovateľné. Aerodynamický hluk a hluk spôsobený pneumatikami bol na priemernej úrovni.

Pohnutie sa z križovatky zvláda nová dvojspojková prevodovka na výbornú, bez váhania a trhania. Pri jazde z kopca zas sama veľmi dobre predvída - podraďuje a využíva brzdný účinok motora bez potreby vášho zásahu. Nebojí sa ani 3000 otáčok. Všimli sme si však, že pri jednej príležitosti (na diaľnici) prevodovka podradila aj keď to nebolo vôbec potrebné.

Ak plyn na podlahe vystrieda jazda konštantnou rýchlosťou, otáčky motora sa budú prispôsobovať len veľmi pomaly. Ani reakcia na maximálne stlačenie plynu nedosahuje rýchlosť nemeckej konkurencie. Hoci bol chod radiacej páky veľmi príjemný, iritovalo nás opačné radenie v sekvenčnom režime. So samotnou rýchlosťou reakcie prevodovky sme však boli spokojní. Čo sa sprevodovania týka, pri 90 km/h sa motor otáča rýchlosťou 2500 otáčok pri zaradenom šiestom prevodovom stupni a rýchlosťou 2050 otáčok pri siedmom prevodovom stupni.

 
 Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style


V meste sme pri jazde s i30 namerali spotrebu 7,6 l/100 km pri priemernej rýchlosti 29 km/h a hustej premávke. Lepším hodnotám by pomohlo integrovanie chýbajúceho štart / stop systému. Na diaľnici pri rýchlosti 110 km/h to bolo 5,5 l/100 km, pri 120 km/h 6,2 l/100 km a 7,4 l/100 km. Mimo mesto sa pri priemernej rýchlosti 77 km/h ustálila spotreba na 5,4 l/100 km.

Trochu zvláštne nám prišlo naladenie podvozka. Hoci pri jazde po nekvalitnej vozovke nič nebúchalo ani nevŕzgalo, akoby ešte neboli všetky komponenty úplne zladené dokopy. Pruženie síce zabezpečovalo pohodlnú jazdu, niekedy však auto zvláštne a neželaným spôsobom kopírovalo nerovnosti. Bavíme sa však o veľmi nekvalitnej vozovke a za bežných okolností sme problémy nespozorovali. Možno preto, že nás i30 príliš neťahalo k športovej jazde.

 
 Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style


 

Záver

Facelift Hyundai i30 nie je revolučný, no nový multimediálny systém a mierne úpravy interiéru sú vítané. Dvojspojková prevodovka radí dostatočne rýchlo, z kopca podraďuje ukážkovo a plynulým pohnutím sa z križovatky predčí aj konkurenciu. Na jej úplné dohnanie však ešte musia pár vecí zlepšiť. Celkovo je však i30 stále nielen cenovo zaujímavou voľbou.

 

Spaľovací motor
Palivobenzín
Valce4
Zdvihový objem (cm3)1 591
Prevodovka7 stupňová dvojspojková
Poháňaná nápravapredná
Výkon
Najvyšší výkon (kW/k)99 kW / 135 k pri 6300 ot./min
Krútiaci moment (Nm)164 Nm pri 4850 ot./min.
Maximálna rýchlosť (km/h)195 km/h
Akcelerácia z 0 na 100 km/h10,7 s
Spotreba
Udávaná výrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)

7,5 / 4,8/ 5,8

Rozmery
Dĺžka / šírka (so zrkadlami) / výška (mm)4 300 / 1 780 / 1 470
Batožinový priestor (l):378
Objem palivovej nádrže (l):53
Pohotovostná hmotnosť (kg)1 230 až 1376
(v závilsosti o výbavy)
Ceny
Cena základného modelu s testovanou motorizáciou s dph v deň zverejnenia testu

17 490,- €



Základná cena testovanej verzie (Hyundai i30 1,6 GDi DCT Style)



17 490,- €



 Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.