ATLAS.SK: Sobota, 30.7.2016
meniny má Libuša

OFICIÁLNE: Seat Leon kombi začína od 12 990 eur. Cupra v júni

14.3.2014 | Testy

Včera na tlačovej konferencii sme sa dozvedeli slovenské ceny historicky prvého Leonu kombi. Patrí k najlacnejším v triede.

Aktualizované (14.3.2014):

Seat včera odštartoval slovenský predaj ich prvého kombi Leonu v histórii. Ide o model s označením Leon ST (sports tourer). Jeho cena začína od 12 990 eur za akčnú verziu 1,2 TSI 63 kW (86 k). To je o 700 eur viac ako zaporovnateľnú päťdverovú verziu.

 
 Flotila Seatov na Slovakiaringu
V sériovej výbave sa nachádza napríklad multikolízna brzda, ktorá zabráni samovoľnému pohybu auta po nehode. V ponuke doplnkov nájdete aj adaptívny tempomat s funkciou zastavenia a pohnutia sa v zápche (u automatu), kontrolu jazdného pruhu s aktívnymi korekciami či indikátor únavy.

Kúpiť si môžete aj verziu s pohonom všetkých kolies (haldex 5. generácie) a motorom 1,6 TDI za 17 890 eur. V ponuke sa neskôr objaví aj verzia X-perience s prídavnými plastami karosérie. Zároveň sa objaví aj nová verzia naftovej motorizácie 1,6 TDI s výkonom 120 koní (o 10 viac ako aktuálna).

Ostrého modelu Leon Cupra by sme sa u nás mali dočkať v júni tohto roka. Zatiaľ si môžete prečítať, čo si o ňom myslíme na základe našich jázd v Španielsku.

Seat zároveň predstavil nový spôsob financovania hlavne pre fleetových zákazníkov. Nazýva ho Seat For Business.

Ako sa nám pozdával na prvej jazde pred pár mesiacmi v španielskej Barcelone si prečítajte v pôvodnom článku. Test verzie 1,6 TDI môžete očakávať na našich stránkach už čoskoro - na konferencii sme si totiž rovno prevzali testovacie auto.

Pôvodný článok (29.11. 2013):

Španielska automobilka uvedie po prvý krát v histórii do svojho portfólia kombi verziu modelu Leon. Boli sme si ho vyskúšať priamo v rodnej krajine automobilu.

Nový Leon má byť začiatkom nového smerovania automobilky. Doteraz sa z tejto generácie predalo 82 tisíc kusov. Najnovším prírastkom je kombi označované ako Leon ST. V porovnaní s päťdverovým hatchbackom je o 27 cm dlhšie. Rázvor ale zostal rovnaký a auto váži 1233 kg.

Seat Leon ST

Objem batožinového priestoru je 587 litrov a po sklopení zadných sedadiel stúpne na 1 470 litrov. Zadné sedadlá je možné sklopiť jednoduchým potiahnutím páčok v zadnej časti batožinového priestoru. Sklopiť je možné aj spolujazdcove sedadlo, čím vznikne priestor na prenášanie predmetov dlhých 2,67 metra.

Spolu s príchodom kombi automobilka ponúkne nové technológie zatiaľ nedostupné v Leone. Pribudnú aj nové motory.

Zážihový agregát 1,4 TGI bude schopný jazdiť na benzín a CNG. Motor má výkon 81 kW a krútiaci moment 200 Nm. Leon s ním zrýchli na stovku za 10,7 sekundy. Úsporná verzia motoru 1,6 TDI Ecomotive bude mať výkon 110 konských síl a krútiaci moment 250 Nm. Výrobca uvádza spotrebu 3,3 l/100 km. Na stovku dokáže zrýchliť za 10,4 sekundy. Do ponuky pribudne na prelome jari pre koncern premiérovo aj nová verzia motoru 1,4 TSI s výkonom 150 konských síl a po prvý krát v portfóliu Seatu aj vypínanie valcov. Dočkáme sa aj verzií s pohonom všetkých kolies, s motormi 1,6 TDI a 2,0 TDI.

Verzia FR bude o 15 mm znížená a stabilizátory pritvrdené. Do ponuky zároveň pribudne systém adaptívneho nastavenia tlmičov (pomocou regulácie prietoku oleja cez ventil tlmiča) označovaného DCC a riadenie s variabilným prevodom.

V ponuke Lenu sa objaví aj adaptívny tempomat využívajúci radar a otváracia presklená strecha (prvý krát v histórii Seatu). Na výber budú rovnaké stri úrovne výbavy: Reference, Style a FR. Leon ST získal 5 hviezdičiek v testoch Euro NCAP.

Cieľovou skupinou pre nové kombi by mali byť muži vo veku okolo 48 rokov, ženatí ale aj ich deti, tínedžeri. Túto skupinu sa bude pokúšať zaujať aj reklama z britskej dielne (musíme priznať, celkom vtipná), ktorá bude súčasťou reklamnej kampane.

Seat Leon ST

U nás by sa mali Leon ST aj nové technológie pre zvyšok modelového radu objaviť na prelome februára a marca budúceho roku. Zároveň nám bolo naznačené, že sa v podobnom časovom horizonte môžeme tešiť aj na verziu Leon Cupra.

Ako to jazdí

Nakoľko je Leon ST horúcou novinkou, domáci taxikári z našich testovacích kombi nevedeli oči spustiť. Predsa len, status domáceho Seatu v Španielsku je podobný ako status Škody u nás a kombi je očakávaným modelom.

Seat Leon ST

Mali sme možnosť vyskúšať si Leon ST aj s adaptívnymi tlmičmi. Ich tvrdosť je možné meniť pomocou profilov. Tlmenie je nastaviteľné v troch režimoch, pričom medzi najmäkším a najtvrdším je citeľný rozdiel. Zatiaľ si ale nedovolíme hodnotiť. Počkáme si na plnohodnotný test a jazdenie Leonom po nám známych cestách.

Batožinový priestor je z praktickej stránky veľmi podobný tomu v Golfe. Aj tu viete sedadlá sklopiť tlačidlami v batožinovom priestore a plato odložiť na špeciálne vyhradené miesto. V príplatkovej rezerve nájdete dokonca subwoofer. Samozrejmé je dvojité dno s prakticky vymysleným systémom podlahy.

Zroveň sme mali šancu po prvý krát sa previesť na zadných sedadlách verzie FR. Majú jedno z najlepších bočných vedení, aké sme u zadných sedadiel zažili. Nebudete tak v zákrutách lietať, ani keď vodič skúša potenciál auta.

Ak vás zaujíma Leon, doma sme testovali zatiaľ verziu hatchback s motorom 1,4 TSI a čoskoro vám prinesieme aj recenziu Leonu SC.

Autor: DK
Zdroj: Seat


Ďalšie články zo sekcie Testy