ATLAS.SK: Sobota, 25.3.2017
meniny má Marián

Vianočný darček od Lamborghini: silnejší a prepracovaný Aventador S

20.12.2016 | Modely

Možno to tak nevnímate, no Aventador je na trhu už od roku 2011 a to je dosť dlhá doba. Práve preto sa Taliani rozhodli osviežiť model a samozrejme nezabudli pridať pár koní navyše.


 Pri pohľade spredu identifikujete nové nasávacia otvory.
Nech sa páči, privítajte Lamborghini Aventador S. Je žltý a je pekelne rýchly. Taliani udávajú, že je to nový štandard pre Aventador a že okrem zmeneného predného nárazníka konštruktéri prepracovali množstvo detailov. Napríklad zadný blatník je inšpirovaný modelom Countach, predné chladiace otvory v nárazníku sú optimalizované s ohľadom na prúdenie vzduchu k brzdám a pod karosériou. Kompletná aerodynamika bola prepracovaná. Podlaha má dokonca aktívne odsávače vzduchu, ktoré sa podieľajú na celkovom zvýšení prítlaku o 50%. Na prednej náprave je prítlak vyšší o 130 %, efektívny prítlak zadného krídla je pri nižšom odpore vzduchu vyšší až o 400 percent!

Vyšší výkon

To je v rámci vývoja povinná jazda. Tentoraz sa jedná o plus 40 koní, takže celkový výkon dvanásťvalca stúpol presne na 740 koní a maximálny krútiaci moment vrcholí hodnotou 690 Nm. Posunutá bola aj hranica maximálnych otáčok motora. Tentoraz sa červené pole začína od hranice 8 500 otáčok za minútu. Sedemstupňová sekvenčná prevodovka je ISG ostala bez zmien. Akcelerácie z 0 na 100 km/h trvá 2,9 sekundy a maximálka 350 km/h by tiež mala uspokojiť väčšinu majiteľov. Rovnako ako aj brzdný výkon. Brzdy sú totiž už v sérii karbónovo-keramické, vpredu s priemerom 400 milimetrov a 380 mm vzadu. Zmeny sa dotkli aj zavesenia kolies typu Push Rod.

Aktívne riadenie

Zadná náprava je po novom natáčacia. V závislosti od rýchlosti sa kolesá natáčajú s v smere alebo do protismeru predných. Pri pomalých rýchlostiach sa náprava natáčado protismeru, čím virtuálne zmenšuje rázvor osí kolies a pri vyšších sa natáčajú súčasne s prednými, čím stabilizujú auto. K tejto technickej vychytáývke treba prirátať aj prekalibrované ESP, ktoré má viacero režimov vrátane režimu EGO. Áno čítate správne, hoci sa tento režim u imých výrobcov označuje ako Individidual. Aj napriek tomu má vodič možnosť voľby medzi módmi Strada, Sport, Corsa a Ego. Koorodinátorom všetkých systémov je Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva (LDVA), čo je v podstate riadica jednotka, ktorá združuje všetky elektronické systémy do jedného. A samozrejme obutia malo na starosti Pirelli P Zero

TFT & Carplay

V interiéri sa udialo zopár kozmetických zmien. Prístrojový panel je plne digitálny a samozrejme konfigurovateľný. Do multimediálneho systému pribudol aj systém Apple Carplay, ako opcia pre zákazníkov, čo radi chodia na okruh je telemetria. Cena za túto novinku je rovných 281 555 eur plus DPH a cena za požiadavky budúceho majiteľa. Ako to všetko nestačí, je tu k dispozícii oddelenie Ad Personam.

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.