ATLAS.SK: Sobota, 25.3.2017
meniny má Marián

Člen predstavenstva koncernu VW označil expanziu Škody do USA za "samovraždu"

9.12.2016 | Novinky

O plánovanom príchode Škody na trh do USA sa toho popísalo mnoho. Člen predstavenstva VW Group však tvrdí, že by išlo o samovražedný ťah. Mal by vstup na severoamerický trh negatívny efekt pre celý koncern, alebo by išlo o bitku značiek spod jednej matky?

Automobilke Škoda nastavil aktuálny šéf Bernhard Maier celkom ambiciózny plán. Nemec na čele najväčšej českej automobilky dal spoločnosti za cieľ zdvojnásobenie produkcie do roku 2025. Samozrejme, dosiahnutie takéhoto cieľa bude nutné riešiť hlavne expanziou na najsilnejšie trhy na svete.

Škoda má teda v pláne do deviatich rokov vyrábať až 2 milióny automobilov ročne. K dosiahnutiu tohto cieľa má dopomôcť expanzia do Iránu, Singapuru a do Južnej Kórei. Čo sa však týka vstupu na trh v Severnej Amerike, o ňom je od septembrového predstavenia Škody Kodiaq relatívne ticho.

Zdroj: ŠKODA AUTO Slovensko

Škoda Kodiaqby svojou koncepciou (a aj názvom) mohla trhu v USA dosť zaimponovať. Problémom by však mohli byť pomerne slabé pohonné jednotky


Maier považuje prípadný vstup Škody na trh v Kanade a USA za obrovský úspech. Tento dojem však nezdieľa vedenie koncernu VW Group, ktorého je Škoda súčasťou. „Vstup neznámej značky na tento obrovský trh s modelmi orientovanými na európskych zákazníkov a neexistujúcou dealerskou sieťou, by bola čistá samovražda", povedal pre portál automobilemag.com člen predstavenstva koncernu Volkswagen. „Okrem iného, posledná vec, ktorú momentálne Volkswagen potrebuje, je kanibalizmus vlastnej značky", dodal člen predstavenstva.

Samozrejme, Škoda by na americkom trhu neprežívala žiadnu premiéru. V priebehu 50-tych rokov už mladoboleslavská automobilka na trhu v USA pôsobila. Konečné rozhodnutie má padnúť v priebehu budúceho roku. Preventívne zabezpečenie názvov Octavia, Yeti a Superb na patentovom úrade v Spojených štátoch však naznačujú, že by malo k rozšíreniu na americký trh predsa len dôjsť.


Na predošlú generáciu Škody Superb boli od "okoloidúcich" Američanov v okolí Washingtonucelkom dobré ohlas


Pokým však v Európe a na gigantických trhoch v Číne a Ázii pôsobí ako značka Volkswagen tak aj Škoda bez akýchkoľvek problémov, na USA je koncern, zdá sa akosi viac citlivý. Je však pravdou, že Škoda ako v Indii, tak aj v Číne disponuje fabrikami pre výrobu áut oboch značiek. Rozhodnutie predstavenstva ako celku však bude rozhodne smerodajnejšie, ako len vyjadrenia jednotlivých členov.

Autor: Viktor Baláž

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.