ATLAS.SK: Pondelok, 27.3.2017
meniny má Alena

PSA: Reálne spotreby sú oproti „papierovým“ aj o 60% vyššie

7.7.2016 | Novinky

Koncern Groupe PSA uviedol reálne odmerané spotreby 30 ich modelov značiek Peugeot, Citroën a DS. Pozrite sa, o koľko sú vyššie od tých „papierových".

Podvádzanie s emisiami spustilo minulý rok lavínu udalostí. S exhalátmi totiž súvisí aj spotreba - keď sú reálne emisie vyššie ako na papieri, je vyššia aj reálna spotreba. Ale to ste predsa vedeli. Dnes je skôr výnimkou, že uvádzaná spotreba od výrobcu korešponduje s tou v reálnom svete. Lenže koľko potom tie autá v praxi „žerú"?

 
 DS 3 s prenosným meracím zariadením umiestneným na ťažnom zariadení


Všetka česť Peugeotu, Citroënu a DS - minulý rok sa to totiž rozhodli sami dobrovoľne rozhodli zistiť. Najprv u troch áut a tento rok odmerali spotrebu pod dohľadom nezávislých organizácii aj ďalšie. Spolu tak majú reálne priemerné spotreby pre 30 svojich áut. Zatiaľ však len pre autá s benzínovými motormi 1,2 PureTech (s turbom aj bez turba) a naftovými motormi 1,6 HDI.

Testovacia trasa bola zhodná s tou z minulého roka: 25 km po meste, 39 km mimo mesto a 31 km po diaľnici. Nová metóda merania je označovaná ako RDE (Real Driving Emissions). Jazdilo sa spolu s normálnou premávkou, dvoma cestujúcimi batožinou a zapnutou klimatizáciou.

Nižšie uvádzame tabuľky s nameranými spotrebami: ľavý stĺpec je názov modelu a motorizácia, druhý (fialový) stĺpec nameraná reálna spotreba, tretí stĺpec udávaná spotreba podľa NEDC a posledný stĺpec rozdiel medzi spotrebami v litroch.

 
 Namerané spotreby vozidiel Peugeot


 

 
 Namerané spotreby vozidiel Citroen


 

 
 Namerané spotreby vozidiel DS


Ako vidno v tabuľkách, reálna spotreba je niekedy aj o 60 % vyššia (resp. je 1,6 násobkom udávanej spotreby). Najväčší rozdiel v litroch bola spotreba vyššia o 2,7 l/100 k, najmenší spotreba vyššia o 1,2 l/100 km. Len pre správnosť pripomenieme, že žiadne auto nedosiahlo v praxi nižšiu spotrebu ako je tá oficiálne udávaná. Inak to však nebude ani u konkurencie. 

Koncern zároveň komentuje, že namerané spotreby korešpondujú s tými, čo uviedli v ich prieskume zákazníci. V budúcnosti má nasledovať meranie ďalších 20 modelov značiek koncernu PSA. Okrem toho chcú koncom roka ponúknuť aj online aplikáciu, simulátor, ktorý by mal vedieť po zadaní štýlu šoférovania, prostredia jazdy a zaťaženia auta vypočítať spotrebu blízku tej reálnej.

Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.