ATLAS.SK: Piatok, 31.3.2017
meniny má Benjamín

Opel nasleduje PSA v udávaní reálnej spotreby

31.3.2016 | Novinky

Aféra „dieselgate" spojená s nepravdivými oficiálnymi údajmi emisií, prináša svoje ovocie pre spotrebiteľov. Po PSA sa totižto chystá udávať reálnu spotrebu z rôznych cestných situácii aj Opel, ktorý patrí americkému koncernu General Motors.

Aféra spojená s podvádzaním automobiliek pri meraní emisií, začína po dlhej dobe prepierania v médiách prinášať reálne ovocie. Ďalší z výrobcov pristúpil na zverejňovanie reálnej spotreby svojich vozov. Je to aj ďalší z krokov k zvýšeniu dôvery v naftové motory. Po francúzskom koncerne PSA pristál na upustenie od merania spotreby podľa normy NEDC aj Opel.


Opel Astra K


Nová norma nahrádzajúca končiace „laboratórne" meranie spotreby NEDC nesie skratku WLTP. Opel bol na jeseň minulého roku upozornený ekologickým združením Deutsche Umwelthilfe z dôvodu zvýšenej produkcie oxidu dusíka jeho motormi. Pohonné jednotky nemeckej automobilky majú produkovať až päťnásobne viac oxidu dusíka v reálnom svete, než je tomu v laboratórnych testoch.


Opel Astra K


Posledná tlačová správa z komunikácie Oplu informuje o udávaní reálnej spotreby WLTP, popri už uverejňovanom údaji z cyklov NEDC. Podľa Oplu ide o čisto dobrovoľný krok a prvý krát bol z radov správ od automobilky spomenutý už v decembri minulého roka. Šéf automobilky je taktiež iniciátorom tlaku na členské štáty Európskej únie, aby urýchlili vývoj metodiky merania u čo najširšieho počtu výrobcov áut.

Neumann tvrdí, že naftové motory zostanú hrať významnú rolu na európskom trhu aj naďalej, pokiaľ sa bude pokračovať v ich systematickom zlepšovaní. Stratégia Oplu taktiež počíta so zavedením vstrekovania močoviny pre všetky naftové modely v ponuke do roku 2018.

Autor: Viktor Baláž

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Ďalšie články zo sekcie Novinky