ATLAS.SK: Piatok, 31.3.2017
meniny má Benjamín

Peugeot a Citroën už merajú reálnu spotrebu. K „oficiálnej" má ďaleko

7.3.2016 | Novinky

Koncern PSA Peugeot Citroën vykonal na svojich vozidlách meranie spotreby v reálnej premávke. Hodnoty z praxe boli vyššie, ako pri štandardných laboratórnych meraniach.

Všetka česť francúzskemu koncernu PSA Peugeot Citroën. Zatiaľ čo v Nemecku je v emisnej sfére už dlhšie horúco, vo Francúzsku si dve automobilky akoby začali píliť konár, na ktorom sedia. Začali totiž dobrovoľne merať emisie ich áut v praxi. Takýto proces sa však zrejme stane štandardným, nielen v prospech zvýšenia transparentnosti. Zatiaľ však ide o prvý automobilový koncern, ktorý takýto krok vykonal.

 
 Súprava na testovanie áut v praxi


Test reálnych spotrieb (a teda aj emisií) prebehol na základe protokolu nezávislých organizácií Transport and Enviroment a France Nature Enviroment, pričom podliehal nezávislému auditu Bureau Veritas. Autá jazdili v meste (25,5 km), mimo mesta (39,7 km) a po diaľnici (31,1 km) - v podmienkach, aké má simulovať NEDC cyklus. Aby bol test čo najreálnejší, v aute sa nachádzal aj spolujazdec s batožinou a klimatizácia bola zapnutá.

Testované boli tri vozidlá: Peugeot 308, Citroën C4 Grand Picasso a Citroën DS3, všetky s naftovým štvorvalcom 1,6 BlueHDI 120 BVM. Okrem v praxi nameraných hodnôt spotrieb uvádza PSA aj hodnoty získané z prieskumu reálnych spotrieb majiteľov ich vozidiel.

 Model: Peugeot 308  Citroen C4 Grand Picasso
 DS 3
 Reálna kombinovaná spotreba podľa meraní (l/100 km)
 5,0 5,6 4,9
 Reálna kombinovaná spotreba podľa majiteľov (l/100 km) 5,0 - 5,1
 5,5 - 5,7
 5,1 - 5,3
 Oficiálna kombinovaná spotreba podľa NEDC (l/100 km) 3,64,0
 3,6


Je vidno, že reálne spotreby majiteľov korešpondujú s hodnotami nameranými oficiálne. Od výsledkov súčasného oficiálneho procesu merania sa však líšia aj o 30 %. Ide tak o oficiálne priznanie, že v praxi nikdy nedosiahnete oficiálne udávané spotreby.

Do roku 2016 sľubuje koncern PSA výsledky meraní ďalších 30 modelov a zrejme sa k nim pridajú aj ďalší výrobcovia. Je celkom možné, že sa budú reálne testy odvíjať práve od tejto meracej procedúry.

Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Ďalšie články zo sekcie Novinky