ATLAS.SK: Piatok, 26.8.2016
meniny má Samuel

Ferrari FF strieda GTC4Lusso. Nový dizajn, technika a viac koní

9.2.2016 | Novinky

Prvá sériová štvorkolka z Maranella dostala viac než len pár koní navyše a nové predné svetlá. Vrátane nového názvu GTC4Lusso pribudlo aj pár dobrôt pod obrovskou sexy karosériou.

Krivky na vozoch Ferrari nebývajú nikdy len tak pre „parádu". Novými esteticko-aerodynamickými riešeniami oplýva aj vynovené FF, teda po novom, GTC4Lusso. Medzi úpravy zovňajšku patrí zväčšená mriežka chladiča, nové bočné panely, zadné a predné svetlá, či obrovský zadný difúzor. FF a GTC4Lusso si pomýlite nanajvýš z väčšej vzdialenosti.

Subjektívna vložka, ten zadok je neskutočný.


Ferrari GTC4Lusso


Ako sa na správny facelift patrí, zmenám sa nevyhol ani interiér. Zatiaľ čo budíky a prístrojová doska zostala pôvodná, pribudlo pár nových kriviek, výduchov a displejov na palubnej doske. Nový je samozrejme aj multimediálny systém a príplatkový displej uložený pred pasažierom dostal pozmenenú grafiku.


Ferrari GTC4Lusso


Zložitý pohon všetkých kolies zostal zachovaný. GTC4Lusso používa rovnakú koncepciu pohonu s dvomi prevodovkami, zvlášť pre prednú a zadnú nápravu ako FF. Motor V12 s objemom 6,3l dostal porciu výkonu navyše a z pôvodných 485kW/660 koní produkuje 507kW/690 koní. Maximálna rýchlosť činí 335 km/h a šprint z 0-100 km/h je hotový za 3,4 sekundy. Jedna vec čo moderným Ferrari nechýba, je šialený výkon. V tomto prípade je však do štvrtého prevodového stupňa obrovský výkon krotený systémom pohonu všetkých kolies.

Najväčšia zmena sa ale udiala na zadnej náprave, ktorá je rovnako ako v prípade Porsche 911 GT3 vybavená natáčaním kolies. Podľa všetkého by malo ísť o točenie kolesami proti smeru jazdy za pomalej jazdy a pri vysokých rýchlostiach do jej smeru pre zvýšenú stabilitu. Nepochybujeme o vynikajúcich jazdných vlastnostiach a fantastických časoch na okruhu. Novinka sa predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve.

Autor: Viktor Baláž

Ďalšie články zo sekcie Novinky