ATLAS.SK: Pondelok, 20.10.2014
meniny má Vendelín

Volkswagen možno ukončí výrobu motora 1.4 TSI Twincharger

19.1.2011 | Modely

Turbo-kompresorový štvorvalec z dielne Volkswagenu možno čaká urýchlený koniec kariéry. Podľa zdroja zvnútra spoločnosti ho automobilka stiahne z výroby. Dôvodom majú byť vysoké náklady na výrobu.

Podľa britského magazínu Autocar chce Volkswagen preťať žilu dvojnásobnému víťazovi prestížnej novinárskej ankety International Engine of the Year (Medzinárodný motor roka ). Najpotentnejšiu verziu tohto motora nájdete napr. pod kapotou rýchlych koncernových trojičiek Volkswagen Polo GTi, Seat Ibiza Cupra alebo Škoda Fabia RS. Z objemu 1.390 cm³ dokáže poskytnúť až 180 k a krútiaci moment 250 Nm.

Netradičná kombinácia turbodúchadla a mechanického kompresora zaručuje silu motoru v nízkych aj vysokých otáčkach - napr. vrchol krivky krútiaceho momentu nájdete v pomerne širokom pásme od 2.000 až 4.500 ot./min. Kompresor prakticky „vyzmizíkoval" zo životopisu motora pojem turbodiera. Vo vyšších otáčkach preberá kormidlo turbodúchadlo. Okrem pozoruhodných výkonových parametrov stojí za úspechom motora aj proklamovaná spotreba. Ostré Polo v kombinovanom cykle vypije priemerne len 5.9 l/100 km.

Čo stojí za predčasným koncom kariéry jednotky uvedenej v roku 2007? Podľa Volkswagenu je netradičná kombinácia prepĺňania príliš sofistikovaná a žiada si vysoké náklady na výrobu. Podobné parametre pri nižších nákladoch bude schopný dosiahnuť aj pripravovaný motor, špekuluje sa o jednotke 1.6 TSI.

Autor: Automix