ATLAS.SK: Piatok, 24.3.2017
meniny má Gabriel

Štúdie, ktoré sa podľa nás mali dostať do sériovej výroby. Prvá časť I.

8.1.2017 | Koncepty

Súboj sna so skutočnosťou automobilové štúdie väčšinou prehrávajú. To je škoda lebo niektoré z nich mohli skutočne zmeniť pohľad na automobilový svet. Prinášame desiatku najzaujímavejších kreácií..

 
 Suzuki GSX-R4 sa do sériovej výroby nikdy neprebojovalo.
1. Lamborghini Concept S

Predohrou predstavenia modelu Gallardo roadster bola štúdia Concept S. Rozdelený kokpit v štýle Jetsonovcov a deflektory miesto čelného skla mobilizovali všetok testosterón u mužov. To je samozrejmé, veď okrem dizajnu v štýle sklapni a jazdi sa pred zadnou nápravou nachádzal tradičný motor Lamborghini V10 sobjemom päť litrov a výkonom za hranicou päťsto koní. Jednoducho Concept S bol svojím spôsobom antisociálny supercar, ktorý všetkým pozorovateľom ukazoval, že problém odkladacích priestorov sa dá riešiť aj kreditkou. Produkčná podoba Gallarda Spyder už natoľko revolučná nebola. Pritom Concept S si doslova žiadal plný plyn a retro okuliare na ksichte vodiča...

2. Alfa Romeo B.A.T.

To, čo vyzerá ako batmobile je v skutočnosti Alfa Romeo Berlinetta Aerodinamica Tecnica. A je výsledkom spolupráce automobilky Alfa Romeo a dizajnérsko-konštruktérskej firmy Bertone. Výsledok, či skôr úmysel konštruktérov je evidentný. Zníženie aerodynamického odporu vzduchu. Ono sa to aj podarilo, veď výsledná hodnota 0,19 je vynikajúca ešte aj dnes. Nezabúdajme na fakt, že štúdia B.A.T. 5 bola predstavená v roku 1953! Aerodynamika bola špičková, tvary boli úchvatné. Nie pekné, ale šokujúce.. Neskôr prišli aj štúdie BAT 7 a 9 no estetike to nepomohlo. O päťdesiat rokov neskôr Bertone predstavilo BAT 11. S podobný m dizajnom, akurát oveľa krajším..

3. Honda Puyo

Reprezentuje kategóriu automobilov, ktoré sa jednoducho nedajú zaškatuľkovať. Možno práve preto reprezentuje dizajn tohoto mestského guľatú kocku. Krycie panely karosérie boli vyrobené z mäkkého materiálu tak, aby sa ich pozorovateľ chcel dotýkať a aby sa chodec nebál byť zrazený:-). Zaujímavosťou bola aj luminesčenčná farba exteriéru. Palubná doska sa vynorí po naštartovaní, miesto volantu máte joystick a sedadlá pripomínajú skôr barové stoličky. Honda Puyo je určená pre generáciu mladých, ktorí žijú s iPodom, iPhonom a ostatnými výdobytkami modernej techniky. Napriek pohonu palivovými článkami, nebolo Puyo prezentované ako zelené vozidlo, ale ako moderná a hlavne módna záležitosť... Vážne..

4. Suzuki GSX-R/4

Supervýkonný ultralight reprezentuje to najlepšie z dvoch svetov. Automobilového a motocyklového. Puristický model má iba to najdôležitejšie. Usporiadanie pohonu s motorom v strede a pohonom zadných kolies s hmotnosťou vozidla mierne nad šesťsto kilogramov a motocyklový motor s výkonom takmer stoosemdesiat koní s maximálnymi otáčkami jedenásťtisíc otáčok za minútu je presne to čo motorista potrebuje a chce. Drsné, nebezpečné a hlavne nápadné. Akurát škoda, že danú štúdiu v pohybe nikto nikdy nevidel...

5. Maybach Exelero

Úžasné, ak raz diabol skutočne ovládne svet, určite naštartuje Maybach Exelero, aby sa na ňom ukázal. Na rozdiel od predchádzajúcej štúdie Exelero je nielen plne funkčné, ale aj si zahralo v jednom dieli kultového seriálu "násťročných" Cobra 11. Tak ako je sériový Maybach pomerne nevzhľadný, Exelero prináša všetky atribúty nechutného finančného exhibicionizmu tentokrát aj s dych vyrážajúcim dizajnom...

Autor: Majo Bóna

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Ďalšie články zo sekcie Koncepty