ATLAS.SK: Piatok, 24.3.2017
meniny má Gabriel

Ferrari J50 sa bude predávať iba v jednej krajine

16.12.2016 | Koncepty

Ferrar J50 je špeciálny projekt. Vyrobia z neho iba desať kusov, všetky sú predané a ani jeden z nich neskončí v Európe.

 
 Ferrari J50 je špecialitapre Japonský trh.
Každý výrobca superšportov má svoje oddelenie pre špeciálnych klientov. Takých, ktorým ani tie najlepšie kúsky nevyhovujú, takých, čo chcú skutočné unikáty. McLaren má MSO, čiže McLaren Special Operation, Ferrari má Special Project Department. A práve túto divíziu oslovil japonský importér Ferrari s požiadavkou na stavbu desiatich unikátnych roadsterov s označením J50. Skratka modelu má svoj význam. Talianske modely sa v Japonsku predávajú oficiálne presne päťdesiat rokov. A Japonci si veľmi potrpia na exkluzívne autá a sú ochotní zaplatiť milióny eur, či dolárov za objednávky, takže oslava tohto jubilea je skĺbených výročia s japonskou povahou klientov.

Donorom je model F488 GTB Spider

Základom prestavby je model Ferrari F488 GTB Spider so známy 3,9-litrovým bi-turbomotorom. Výsledok je však od východiskového modelu diametrálne odlišný. Predná časť pripomína trocha štúdiu Pinifarina Sergio, nájdete v ňom aj kus LaFerrari a zadná časť je inšpirovaná modelmi F40 a F50, či legendárne 288 GTO. Maximálny výkon je rovných 690 koní, čo je presne o dvadsať koní viac, než má spomínaná 488 GTB, tu však nejde o zrýchlenie, či maximálku. Najdôležitejším parametrom je exkluzivita a prispôsobenie sa chúťkam budúceho majiteľa. Samozrejme na zozname použitých materiálov sa nachádza najmä karbón a povinnou jazdou je aj priehľadný polykarbonát ako kryt motora.

Paradoxy

Zaujímavosťou ej fakt, že všetky majú ľavostranné riadenie, hoci v Japonsku je pravostranná premávka a takúto verziu Ferrari samozrejme vyrába. Interiér je prakticky prevzatý z modelu 488, iné sú iba sedadlá, pri cene objednávky by sme čakali trocha netradičnejšie riešenia. Napríklad drevený volant, alebo aspoň manuálnu prevodovku s typickou leštenou hliníkovou kulisou. To by stačilo a boli by sme spokojní. Napokon však je to jedno. Všetky kusy sú predané, smerujú do Japonska a majú svojich majiteľov. A tí budú spokojní určite...

Autor: Majo Bóna

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Ďalšie články zo sekcie Koncepty