ATLAS.SK: Piatok, 24.3.2017
meniny má Gabriel

Vďaka tomuto autu dnes vyrábame Volkswagen Touareg!

29.11.2016 | Koncepty

To, na čo sa pozeráte, nie je nič iné ako prototyp veľkého terénneho auta, ktorý pomohol získať bratislavskej fabrike zakázku na výrobu veľkého terénneho auta.

 
 Prototy veľkého terénneho auta: Volkswagn Háčik
To, čo vidíte na fotografiách je unikátny model, ktorý sa ešte donedávna nachádzal vo fabrike v Devínskej Novej Vsi, teraz ho môžete obdivovať naživo v bratislavskom dopravnom múzeu. Z technického hľadiska sa jedná o Volkswagen Golf 3 tej generácie s motorom 1,9 TDI a pohonom všetkých štyroch kolies. Voľba na tento model nepadla omylom, ale bola čisto pragmatická. V deväťdesiatych rokoch sa tento model vyrábal vo fabrike v Bratislave a teda inžinieri a konšruktéri mali k dispozícii práve tento model. Je to kombinácia trojdverového modelu a verzie Variant, čiže kombi, z ktorého má auto zadnú časť. Technika pohonu 4x4 bola odvodená od modelu Syncro, v tomto prípade bola prepracovaná a upravená pre potreby väčšieho modelu. Na tento model s označením „Háčik" sme sa opýtali aj Jozefa Uhríka, vtedajšieho raditeľa bratislavského závodu.

Ako to bolo so získaním zákazky na výrobu Vokswagenu Touareg?Zúčastňoval som sa pravidelne vrcholových stretnutí vrcholového manažmentu Volkswagen a tam som postrehol, že v rámci modelovej ponuky chýba terénny automobil. My sme skonštruovali funkčný prototyp terénneho automobilu, ktorý sme nazvali háčik. Lebo sme naň chceli nalákať Nemcov. Ukázali sme ho vtedajšiemu predsedovi dozornej rady pánovi Weissgerberovi. Ten nás sprvu zotrel, že čo robíme nadprácu, ale napokon nám povedal, že nám pošle zodpovedného človeka. Poslal nám pána Winterkorna , vtedajšieho šéfa vývoja koncernu Volkswagen. Jedného večera nečakane pristál v Bratislave, prezrel si prototyp, ktorý ho zaujal. Po dvoch týždňoch sme boli vyzvaní aby sme prototyp doniesli do Wolfsburgu, kde zasadal výbor, ktorý rozhodoval o náplni prác pre najbližšie roky. Pán Winterkorn ukázal tento náš prototyp pred komisiou, ktorej predsedal pán Ferdinand Piech. A ten povedal:„Pán Winterkorn, dúfam, že mi už nebudete tvrdiť, že nemáte kapacitu na vývoj terénneho automobilu. A dám vám aj spolupracovníka a bude to Porsche." Tam s začal projekt Colorado, ktorý vyústil do modelu Touareg, neskôr sa pridal Porsche Cayenne aj Audi Q7. Fabrika tým získala vlastný projekt čo bolo vlastne mojím prvotným cieľom. Dnes má koncern VW na slovensku až štyri tri výrobné kapacitu a ak do toho zarátame aj fabriku na výrobu nástrojov tak štyri.

Kompletný rozhovor s Jozefom Uhríkom si prečítajte tu

Autor: Majo Bóna

Zdroj: www.garaz.cz, automix.sk

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Ďalšie články zo sekcie Koncepty