ATLAS.SK: Piatok, 24.3.2017
meniny má Gabriel

Aj Jeep Wrangler dostal pohon 6x6. Vďaka čínskej firme

18.9.2016 | Tuning

G63 AMG 6x6 nezostane osamote. Do trojnápravového terénneho klubu sa pridal aj Jeep. Privítajte čínsky Wrangler Tomahawk.

Jeep Wrangler a Mercedes-Benz triedy G sú dnes už terénne klasiky. Legendárne, v rakúskom Grazi vyrábané „géčko" sa na pohľad takmer nezmenilo no nedávno vznikla ešte terénnejšia verzia s portálovými nápravami. Zaujímavejšie je však masívne G63 AMG 6x6 s troma nápravami a ložnou plochou vzadu.

 
 Jeep Wrangler G. Patton Tomahawk 6x6


Konkurenčnému Wrangleru takáto úprava zatiaľ chýbala, no vďaka čínskej firme G. Patton je už všetko v poriadku. Predstavujeme vám Jeep Wrangler G. Patton Tomahawk, skrátene Wrangler 6x6. Na rozdiel od G63 6x6 je jeho zadná časť krytá odnímateľnou laminátovou nadstavbou. Pod kapotou (bohužiaľ) nenájdete V8, ale len 3,6 litrový atmosférický benzínový V6 (Pentastar). Má však dačo navyše - kompresor. Vďaka tomu výkon určite stúpol nad sériovú hranicu 300 koní, nevieme však o koľko.

 
 Jeep Wrangler G. Patton Tomahawk 6x6


Auto má 17 palcové kolesá obuté do 35 palcových pneumatík (Mickey Thompson). Nechýba elektrický navijak s diaľkovým ovládaním, LED rampa či strešný nosič. Inak je to vlastne štandardný Wrangler.

Ak sa auto dostane do sériovej výroby, zrejme ho kúpite len v pre výrobcu Tomahawku domácej Číne. To je podľa nás trochu škoda, pretože by si určite našiel priaznivcov aj v Európe. Nie je tak? Okrem toho pochybujeme, že by jeho cena prekonala pol milióna eur, čo pýtal onoho času Mercedes-Benz za ich 6x6. Ak myslíte, že aj Wrangler 6x6 bude pridrahý, skúste Daciu Duster 6x6 alebo dokonca starú Daciu 1200 6x6.

Autor: Daniel Krnáč

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Ďalšie články zo sekcie Koncepty