ATLAS.SK: Sobota, 25.3.2017
meniny má Marián

Galéria

 4/43 
3
   
 
TEST: Renault Mégane GrandCoupe 1,2 TCE 130 EDC – Fluence skrásnel
 
  
   
   
 
 
 
 
   
TEST: Renault Mégane GrandCoupe 1,2 TCE 130 EDC – Fluence skrásnelNový Renault Mégane sedan, pardon, GranCoupé, sa teraz pokúša nadchnúť aj vizuálne. Je to ale len krajšia náhrada za Fluence alebo niečo úplne iné?V tomto teste sa budeme venovať hlavne špecifikám pre model Mégane GrandCoupé a motorizácii 1,2 TCe s dvojspojkovou prevodovkou EDC. Ak si chcete prečítať podrobnejší test, prečítajte si recenziu Mégane hatchback, Mégane GT alebo Mégane Grandtour.

Mégane so „zadkom" je späť

Najprv sa nám pred 22 rokmi predstavil Renault Mégane hatchback a Mégane sedan. Sedan sa na trhu udržal dve generácie, kým ho nenahradil s Méganom takmer nesúvisiaci Fluence (resp. Samsung SM3). Tomu však minulý rok odzvonilo a Renault sa opäť vrátil k sedanu odvodenému od Méganu.

 
 Renault Mégane GrandCoupe 1,2 TCE 130 EDC


Označenie sedan však budete hľadať zbytočne, pretože, ako sa nás snaží naučiť marketingové oddelenie Renaultu, najvonnejšie je to vraj Renault Mégane GrandCoupé.

Renault tentoraz vsadil na lákavejší dizajn a podarilo sa im to. Čo sa vzhľadu týka, v porovnaní s Fluencom je to nielen podľa nás krok k väčšej elegancii. Stačí si pozrieť C stĺpik a malý detail v plechovom profile. Renault si dal záležať na exteriérových maličkostiach a výsledkom je, že sedan vyzerá veľmi príjemne.

Interiér, priestor a výbava

Vnútro GrandCoupé je takmer rovnaké, ako u iných typov karosérií Méganu. Nájdete tu (v závislosti od výbavy) aj veľký dotykový displej ,ktorý slúži na ovládanie infotainmentu, funkcií auta aj kúrenia. Celkovo pôsobí interiér veľmi príjemne, čo sa voľby materiálov a dizajnu týka.

 
 Renault Mégane GrandCoupe 1,2 TCE 130 EDC


Rozdielne je v porovnaní s inými karosériami sedenie vzadu. Priestor na nohy zadných pasažierov je dostatočný, no s výškou 180 a viac centimetrov sa už zrejme budete dotýkať hlavou stropu. Stále môžu byť problematické aj zavadzajúce koľajnice predných sedadiel. Páčili sa nám však držiaky na poháre vo vyklápacej lakťovej opierke a inteligentné riešenie batožinového priestoru.

 
 Renault Mégane GrandCoupe 1,2 TCE 130 EDC


Pod dnom kufra môžete nájsť aj plnohodnotnú rezervu a páčil sa nám háčik na uchytenie dna kufra o hornú časť jeho otvoru. Bez toho by ste s podlahou museli napríklad pri vyberaní rezervy dosť zápasiť. Potešilo nás aj ukrytie pántov kufra pod plast - neohrozíte tak náklad plného kufra pri jeho zatváraní.

Odomknúť veko by ste si ho mali vedieť aj nohou - za príplatok 250 eur (spolu s inými opciami). Nám sa to však podarilo len raz. Škoda preto, že na kufri samotnom nenájdete žiadne tlačidlo na jeho otváranie a musíte vyberať z vačku kľúč alebo stlačiť tlačidlo na palubnej doske (doplnené - máme informáciu, že gombík na kufrových dverách chýba len na prvých kusoch GrandCoupé, novšie ním disponovať budú).

 
 Renault Mégane GrandCoupe 1,2 TCE 130 EDC


Nepochopili sme ale, prečo je tlačidlo na otváranie kufra kombinované s otváraním nádrže. Nie že by to nefungovalo, ale vzhľadom na to, že tlačidlo cez volant nevidíte, omyl môže nastať relatívne ľahko.

Výhodou aj tohto Méganu je dobrá základná výbava a nízke ceny príplatkových prvkov. Napríklad vyhrievanie sedadiel aj volantu stojí len 300 eur. Na druhej strane, viete si ho zakúpiť len k najvyššej výbave Intens.

Motor, prevodovka a jazda

Náš Mégane GrandCoupé mal pod kapotou ukrytý najvýkonnejší benzínový motor v ponuke - 1,2 litrový preplňovaný benzínový štvorvalec TCe s výkonom 97 kW (130 k) a krútiacim momentom 205 Nm. Kombinovaný je výlučne so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom predných kolies. Toto je zároveň jediná kombinácia, s ktorou si viete 1,2 TCe kúpiť, a aj to len v najvyššej výbave.

 
 Renault Mégane GrandCoupe 1,2 TCE 130 EDC


Samotný motor je veľmi príjemný, čo sa výkonu aj zvuku týka. Na stovku s ním GrandCoupé zrýchli za 10,9 sekundy a keď chcete, tak sa aj zabavíte. V praxi máte dokonca pocit, že má o niečo viac koní, ako sa píše v techničáku.

Opäť sme však neboli fanúšikmi softvéru dvojspojkovej prevodovky, podobne ako u Méganu GT (u Mégane GT Grandtour bol už softvér v poriadku). Nevedeli sme sa naučiť plynulé pohnutie z križovatky a ak sme boli príliš rýchly s plynom po preradení do spiatočky, otáčky len naprázdno vyleteli hore. Aj radenie rýchlostí v automatickom režime by mohlo byť o niečo plynulejšie. Vieme však, že výrobca softvér už menil za lepší a zrejme sa tak stane aj v budúcnosti.

 
 Renault Mégane GrandCoupe 1,2 TCE 130 EDC


Čo sa spotrieb týka, v meste sa nám podarilo jazdiť za 6,9 l/100 km pri priemernej rýchlosti 31 km/h. Na diaľnici pri 110 km/h to bolo 5,4 l/100 km a pri 130 km/h za 6,7 l/100 km. Mimo mesto sa spotreba udržala na úrovni 5,1 l/100 km pri priemernej rýchlosti 72 km/h.

Aj vďaka výbornej polohe za volantom je športová jazda s Méganom GrandCoupé príjemná. Pohodlie pruženia je však aj pri pokojnej jazde dostatočné. Pri prejazde veľkých nerovností sa však môže ozvať aj silnejšie buchnutie a nášmu kusu pri vychádzaní na obrubník vŕzgala presklená strecha. U iných kusov Méganu sme však podobné nepostrehli.

 
 Renault Mégane GrandCoupe 1,2 TCE 130 EDC


 

Záver

Renault Mégane GrandCoupé, po sedliacky sedan, je elegantné auto. Zvonka aj zvnútra. Interiér je stále príjemný a kufor vyriešený na sedan premyslene. Vyšším cestujúcim však môže prekážať o niečo menej miesta vzadu.

Celkovo to teda už nie je Fluence a uvidíme, čo na to zákazníci (napríklad tí tradiční - taxikári). Naše okolie však reagovalo hlavne na dizajn GrandCoupé veľmi pozitívne. Čo sa však mená týka, pre mňa je to stále len sedan (aj keď pekný).

Spaľovací motor
Palivobenzín
Valce4
Zdvihový objem (cm3)1 198
Prevodovkasedemstupňová dvojspojková
Poháňaná nápravapredná
Výkon
Najvyšší výkon (kW/k)97 kW / 130 k
pri 5 500 ot./min
Krútiaci moment (Nm)205 Nm
pri 2000 ot./min.
Maximálna rýchlosť (km/h)200 km/h
Akcelerácia z 0 na 100 km/h10,9 s
Spotreba
Udávaná výrobcom: mesto / mimo mesto / kombinovaná (l/100km)

6,8 / 4,8 / 5,5

Rozmery
Dĺžka / šírka (so zrkadilami) / výška (mm)

4 632 / 2 058 / 1 574

Batožinový priestor (l):550
Objem palivovej nádrže (l):49,7
Prevádzková hmotnosť (kg)1 474
Ceny
Cena základného modelu s testovanou motorizáciou s dph v deň zverejnenia testu

18 690,- €



Základná cena testovanej verzie (1,2 TCe Intens)



23 790,- €



 Autor: Daniel Krnáč