ATLAS.SK: Piatok, 31.3.2017
meniny má Benjamín

Galéria

 1/17 
0
   
 
Vyskúšali sme si päť Fordov s pohonom všetkých kolies
 
  
   
   
 
 
 
 
   
Vyskúšali sme si päť Fordov s pohonom všetkých koliesPortfólio značky Ford je plné modelov s pohonom všetkých kolies. Napríklad Focus, S-Max, Kuga, či Edge. Niekoľko z nich sme si mali šancu vyskúšať na zaujímavom podujatí.Pohon všetkých kolies je stále populárnejší. Jeho nové verzie dokážu viac ako tie spred pár rokov a u Fordu pracujú aj preemptívne (predvídavo). To znamená, že vám napríklad pomôžu pri rozbehu alebo iných manévroch ešte predtým, aby čakali na problémovú situáciu. Až na Ranger fungujú tieto systémy plne automaticky.

 
 Paleta Fordov s pohonom všetkých kolies


A v ktorých Fordoch si teda môžete objednať štvorkolku? Menovite sú to Focus, Kuga, Edge, Mondeo a S-Max. Z tohto zoznamu sme si na krátke vyskúšanie zvolili 5 vozidiel. Povedzme si ale rovno, pohon všetkých kolies na suchej ceste príliš nevyužijete. Na druhej strane s výkonom 350 koní...

Ford Kuga

Náš prvý „kočiar" je Ford Kuga s 2,0 TDCI, automatom a štvorkolkou. Jazda diaľnicou z Bratislavy je pokojná a o existencii pohonu všetkých kolies ani netušíme. Opäť si však overujeme dobré odhlučnenie a svižnú akceleráciu naftovej Kugy.

 
Ford Kuga


Podrobnejšie sa tejto verzii budeme venovať už čoskoro v plnohodnotnom teste. Počas neho sme totiž s Kugou zažili aj zasneženú Bratislavu a mali sme si možnosť poriadne overiť práve fungovanie pohonu všetkých kolies (bola to celkom zábava).

Ford Ranger

Pickup z portfólia automobilky Ford má slušné maniere aj na spevnených cestách. Dokonca sa mu podarilo držať aj krok v kolóne za Focusom RS. Schopnosti nášho päťvalcového Rangeru sme si už overili v teréne na jeho prezentácii minulý rok a stihli sme ho už otestovať aj na našich cestách.

 
 Ford Ranger a zvyšná paleta Fordov s pohonom všetkých kolies


Jeho pohon všetkých kolies je však iný ako u zvyšku áut - radíte ho manuálne, v prípade potreby.

Ford Focus RS

Asi sa nebudete čudovať, že sme sa z celého portfólia najviac tešili práve na Ford Focus RS. Aby nie - 257 kW / 350 k z preplňovaného 2,3 litrového turbo štvorvalca je celkom „príjemných" a na stovku vás dopraví za 4,7 sekundy. Teda ak ste dostatočne rýchli s príjemným radením šesťstupňového manuálu (tu automat nenájdete).

 
Ford Focus RS


Akcelerácia a výkon radia Focus RS medzi autá aj o triedu drahšie. Pritom keď chcete, viete jazdiť do 10 l/100 km. Okrem toho v porovnaní s o niečo menej ostrým Focusom ST je to iná liga. Pohon všetkých kolies je cítiť nielen pri štarte z pokoja ale aj v zákrutách. Auto aktívne upravuje silu prenášanú na jednotlivé kolesá výsledkom čoho je pocit pomaly popierania fyzikálnych zákonov.

Ak sa cítite ako hulváti, môžete si nastaviť „drift" režim a štvorkolka vás nechá ísť bokom. Pri pohľade na ceny pneumatík vás to však prejde relatívne rýchlo. Relatívne...

 
Ford Focus RS


Asi jediné, čo by sme eresu vytkli je vyššia poloha za volantom. Pri prvom „zapraskaní" do výfuku po pustení plynu mu to však veľmi radi odpustíte.

A čo sa štvorkolky týka, tu ju využívate vlastne stále...

Ford S-Max

Pohon všetkých kolies nájdete aj v rodinnom S-Maxe. Ide skôr o bezpečnostný prvok ale aj toto rodinné MPV zvládne aj bláznenie na snehu.

 
Ford S-Max


Ford Edge

Je to už pár mesiacov, odkedy sme si mali šancu vyskúšať nové vlajkové SUV Ford Edge v okolí Mníchova. V porovnaní s menšou Kugou je to už celkom široké a masívne auto. Vďaka tomu máte v interiéri o niečo väčší pocit bezpečnosti.

 
Ford Focus RS


Veľmi nás potešila možnosť prepnutia adaptívneho tempomatu na klasický, čo ponúka len hrśtka výrobcov. Škoda však, že sa kvôli tomu musíte zakaždým preklikávať cez nastavenia (nestačí len podržať tlačidlo na nastavenie vzdialenosti). Nič to však nemení na tom, že túto možnosť v Edgi máte - vďaka, Ford.

 
 Paleta Fordov s pohonom všetkých kolies


Autor: Daniel Krnáč