ATLAS.SK: Štvrtok, 30.6.2016
meniny má Melánia

Galéria

 1/26 
0
   
 
Sedeli sme v novom Opel Astra. Prekvapil miestom vzadu
 
  
   
   
 
 
 
 
   
Sedeli sme v novom Opel Astra. Prekvapil miestom vzaduMali sme unikátnu možnosť naživo si „ochytať" novú generáciu Oplu Astra ešte pred jeho oficiálnou premiérou. Potešilo nás napríklad miesto na zadných sedadlách.Nové generácia populárneho modelu Astra nemeckej automobilky Opel sa má po prvý krát verejnosti oficiálne predstaviť v septembri na autosalóne vo Frankfurte. My sme ju aspoň staticky skúsili naživo už teraz, dokonca priamo v Bratislave.

Hoci sme sa na aute nemohli oficiálne povoziť, obzreli sme si aspoň naživo exteriér a vyskúšali interiér.

 
 Opel Astra (generácia "K")


Astra schudla 200 kilogramov, hlavne vďaka úplne novej architektúre. Vozidlo je dlhé 4 370 mm - o 50 mm menej ako jeho predchodca. Výška je 1460 mm, opäť menej ako u predchodcu (o 26 mm). Rázvor tiež klesol, o 20 mm, no podľa výrobcu priestor v interiéri stúpol.

Prvé dojmy z exteriéru sú dobré. Stále vidieť, že ide o Astru, dizajn však akoby omladol. Najnovšia generácia Astry získala akoby rozdelený C stĺpik. Zaujímavo je riešené otváranie batožinového priestoru, kde vznikne na C stĺpiku po otvorení veka akýsi výstupok.

Vnútro novinky pôsobí príjemne. Astra dostala navigačný systém známy napríklad z modelu Corsa. Počet tlačidiel klesol na minimum a ovládanie je prehľadnejšie. Teší nás obsiahnutie otočného kolieska pre hlasitosť a druhého pre ovládanie systému. Obsluhovať systém však viete aj pomocou dotykového displeja umiestneného vysoko v palubnej doske. Podporuje aj technológie Mirror Link a Apple CarPLay.

Vystavené auto malo elektronickú ručnú brzdu aktivovanú tlačidlom. Subjektívne sa nám páčil dizajn budíkov, aj zaujímavé tlačidlá na volante. Ľavá strana slúži na ovládanie tempomatu a pravá na ovládanie audiosystému.

 
 Opel Astra (generácia "K")


Zaujímavo je riešený odkladací priestor na telefón. Ten viete vsunúť do akéhosi žľabu pod ovládaním rádia. USB konektor sme ale v blízkosti hľadali márne. Nájdete ho však v otváracej priehradke pod lakťovou opierkou.

Príjemne nás prekvapil priestor na zadných sedadlách, ktorý v tejto triede bude zrejme patriť k najlepším. Približne 180 cm vysoký človek si za seba sadne s rezervou na nohy 8 cm a na hlavu približne 10 cm. Batožinový priestor pôsobil tiež o niečo väčší, ako je štandard v triede.

Pod kapotou by sa mal objaviť aj základný naftový štvorvalec s objemom 1,6 litra a výkonom od 70 kW. Základom benzínovej ponuky bude zrejme 1,0 litrový preplňovaný trojvalec s výkonom 77 kW.

Novinkou má byť úplne nový 1,4 litrový preplňovaný benzínový štvorvalec s výkonom 106 kW a krútiacim momentom 250 Nm. Najvýkonnejším agregátom bude benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra, ktorý má disponovať výkonom 147 kW.

 
 Opel Astra (generácia "K")


Ponuka výbavy bude okrem iného obsahovať bezpečnostné systémy ako asistent udržiavania v jazdnom pruhu, upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu, identifikáciu dopravných značiek či upozornenie na auto v blízkosti. Zrejme najzaujímavejším prvkom však majú byť full LED maticové svetlomety.

Detaily o technike auta sa dozvieme najneskôr v septembri na autosalóne vo Frankfurte. Predaj by mal údajne začať v októbri. Viac fotografií nájdete pod článkom.

Autor: DK
Zdroj: Opel, carscoops.com

Foto: autor