ATLAS.SK: Piatok, 24.3.2017
meniny má Gabriel

ČO ROBIŤ KEĎ: Nahlasujeme poistnú udalosť?

16.1.2017 | Autoporadňa

V nedávnom diely sme si vysvetlili, ako postupovať, keď sme súčasťou dopravnej nehody. Nedávno sme však dostali typ od nášho čitateľa, ktorý mal problémy s nahlasovaním poistnej udalosti. Ako teda na to a na koho sa obrátiť?

Pokiaľ ste spôsobili nehodu, či len malý škrabanec, máte povinnosť ju nahlásiť do svojej poisťovne do 15 dní. To platí v prípade, že bola nehoda spôsobená na území Slovenskej Republiky.



Pokiaľ ste boli „šikovní" na dovolenke, či služobnej ceste v zahraničí, tento limit sa posúva na 30 dní. To je z vašej strany všetko a zvyšnú agendu preberá poisťovňa.

Čo ak ste však v pozícii poškodeného?

V prvom rade, nahláste škodu do poisťovne telefonicky, poštou, online, mailom, či v ideálnom svete, osobne na pobočke. Po vašom telefonáte pridelí poisťovňa udalosť technikovi, ktorý si s vami dohodne čas a miesto obhliadky.

Poškodené diely pred príchodom technika na prehliadku neopravujte! Mohli by ste zbytočne navýšiť sumu poskytnutého plnenia.

Po vypočítaní poistného plnenia by vám mala poisťovňa na účet zaslať na sumu, ktorú budete musieť zaplatiť v servise za opravu.

Pokiaľ sa však s opravou príliš neponáhľate, dajte si vystaviť krycí list. V tomto prípade preberie poisťovňa agendu opravy a komunikácie so servisom na svoje plecia a tým pádom si len jednoducho počkáte, kým sa oprava uskutoční.

Poisťovňa vám taktiež odporučí zmluvný servis, kde bude vaše vozidlo odpravené.Svojím spôsobom je od vás potrebné jedine nahlásenie udalosti a zvyšnú agendu si za vás preberie poisťovňa.

Autor: Viktor Baláž

TIPY NAŠEJ REDAKCIE

SPEKTRUM: Zaujímavosti z domova i zo sveta, o ktorých musíte vedieť. Chcete poznať objektívny názor na autá? V rubrike TESTY nájdete stovky recenzií.

 

Ďalšie články zo sekcie Autoporadňa